Dvärgschnuzer trimmning

Sv: Dvärgschnuzer trimmning

okej, jag ahr bara trimmat precis ovan nosen inte längre alltså ej in mot ögonen.. utan enbart håret som hängde över själva nosen.. hon är vit ganska långt in mot nosryggen.. ska fota det så du får se hur jag menar..
Hon är mycket vit huvudet.. det kanske är negativt?

btw, jag har inskaffat dvärgschnauzer boken som någon rek mig, KANON! Finns trimbilder på hur man ska göra.
så nu ska jag lus läsa den och testa mig fram helt enkelt.

Finns det? Jag hittade ingen hur man klipper vid könsorganet på en hane. Hur lång framför könsorganet klipper man?

Jo men inga nya!
Jag ska försöka samla ihop trimbilderna vi har på honom. Vi rakade honom i helgen och nu i helgen ska vi finputsa pälsen.

kl

Jag har bokat tid hos trimmaren. Orkar inte ta tag i hundens päls just nu men får göra ett nytt försök att trimma själv när hösten kommer.

oki:) skulle du vilja ta före bilder samt efter bidler? vore ju kanon intressant att se:)

Absolut! Ska gå och fota direkt så jag kommer ihåg det. Trimningen är på onsdag.

Nu har min lilla bebis börjat löpa så smått.. hon börjar bli vuxen.. men är lika söt för det!

Hur gick det med bilderna?

*KL*

Nu när jag läst här i tråden och sett bilder så har jag börjat titta på varenda schnauzer jag möter för att försöka se hur den är trimmad och se om den är trimmad bra eller dåligt. Och ÅH vad stor variation det kan vara :p Skitkul!

Jag har förebilder som jag kan lägga in. Fick dock avboka trimningen pga magsjuk hund :(

Ska försöka få ny tid nästa vecka.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
794
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.