Dvärgschnuzer trimmning

Sv: Dvärgschnuzer trimmning

vad mysigt! Men han är klippt på kroppen va?

Nu har jag kontaktat min trimmare iallafall, så ska hon få hjälpa mig med alla linjer och liknade som måste bli rätt:) Hoppas hon ev kan hjälpa mig med utställning oxå..

Ja. Det längsta är som sagt ryckt men sen är han klippt (och det kort dessutom) då huden inte klarade av att trimmas.
Hoppas att den är/blir bättre till nästa gång, för det här är första och förhoppningsvis sista gången han klipps. Vill ju ha honom trimmad

Puttar upp tråden lite =)

Håller på att trimma själv nu den här gången. Fick hem ny klippmaskin igår (superbra!). Kan ha klippt lite långt men skit samma... Hunden går i alla fall att trimma efter sommaren "klippincident" så det känns skönt.

MEN! Hur gör ni för att få benen snygga? Det går inte att rycka dem (inga täckhår, han har väldigt mjuk päls). Klippa blir ju jätteojämnt?

Och hur formar man till skägget?

Klart du kan trimma benen om du vill, det är klart att de är mjuka om du aldrig trimmat dom förut. Nikita har supermjuka ben men dom trimmar jag iaf. Bara att kamma uppåt och dra det längsta.
Vill du klippa så gör du samma sak, kamma uppåt och klipp som stolpar. ha saxen lodrät hela tiden bara.

Skägget formar jag genom att börja vid ögonvrån och sedan klippa snett nedåt en liten bit. Men det allra flesta gör inget alls med skägget så det är smaksak.

Stolpar?
Jag tror det är hopplöst att bli nöjd med benen enbart genom trimning. Speciellt med den lilla "detaljen" att hunden ska hålla god min också. Funderar på att klippa och sen rycka lite då och då för att förhoppningsvis få det lite strävare även där i framtiden?

Jag tycker skägget ser lite... konstigt... ut som det är nu. Kan inte beskriva det men som en stor fyrkant mest. Ska dock klippa till lite bättre på kinder&hals så det ska jag ju göra först och främst.

Hur menar du med snett nedåt? (säkert en dum fråga, känner mig som vääldigt mycket nybörjare på det här området...)

Stolpar är samma sak jag klipper på min pudels framben. Dvs du ska inte klippa efter hur hundens ben ser ut utan 2 lodräta stolpar. Man kan dels hålla upp benet vågrätt och klippa samt klippa när hunden står. Med skägget menar hon väl att skägget ska ju vara kortare vid kinden och gå i en sned linje så det blir längre i en spets under spetsen på nosen. Det ska ge en trekantig form.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
794
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.