Dvärgpinscher!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soffiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 5 989
Sv: Dvärgpinscher!

jag undrar vad vänner och bekanta skulle säga om dom kom hit och såg ett katt träd, men ingen katt... "men det är Sibas" :rofl:

Hundarna va med och skruvade i varenda skruv i det där trädet. Och jag lovar att vi slet läänge innan vi fick ihop det. Men så ställer vi upp det till katterna och dom tittade inte ens åt den. Fick lyfta dit dom och leka att dom gillade den
:rofl:

Ramlade över en för två månader sedan.
Nästan bokstavligen, hade funderat på att skaffa en hund till sommaren.
Hade inte ens bestämt ras.
När mamma fick ett telefonsamtal från en arbetskamrat. Vars son hittat en hund under ett polistillslag. Han hade tagit hem hunden, då ingen ville ha den. Men hans fru klarade inte av den, allergi.
Så de tänkte på oss, då har man kitte svårt att säga nej. Då hunden är en av de raserna man tittat litte på.

Börjar finna sig tillrätta, bara han får vara med mig. Leker studsboll vid dörren och är inte hellt rumsren. Men börjar bli bättre.

Så jag är nöjd, nu när jag har fått tag på stamtavlan.

Nisse snart 4 år, pappa till våren.

Tja, dp brukar tycka det är roligt att hoppa och klättra oxå tydligen om man ser längre upp i denna tråden. Bädda och krypa in i/under gillar de oxå. Härliga bilder på hundarna i katträdet.

Oscar är öppen och glad mot alla människor. Både veterinärer, utställningsdomare och andra har fått ansiktstvättar av honom. Barn är skitkul både större och mindre. Han har aldrig morrat åt någon människa sen han kom till mig när han var 9 månader. Tanter med rollator är speciellt kul, barn i vagn likaså. Han hoppar gärna upp i knäet på folk i rullstol/permobil. När någon kommer snurrar svansen så man tror att den ska gå av.

Cyklister som kör förbi på vår trottoar skäller han dock på, förmodligen för att han har blivit påkörd och nästan strypt på trottoaren. Han sitter ofta på soffan och tittar ut genom fönstret. Om han är ute skäller han inte. Enda gången det kommer ett skall är när någon försöker smita förbi utan att titta på honom.

Glömde: Det kan ju vara enstaka loppor. Behöver inte vara från katten. Igelkottar har gott om loppor och om hunden är allergisk mot loppbett eller loppbajs kan det ge en reaktion.

Senast ändrad:

*knapplånar marianne och svarar lite till er alla*

Jag har blogg till min kamrat, men man får ju inte skriva ut här i forumet, men den finns med under min profil här på buke. :) Tycker det är kul att föra lite blogg på Nisse även om det stannade av ett par månader pga omständigheter i vårt liv.

Nisse är vaktig, okända ljud morrar han fegt på, gärna under ett täcke eller filt så det otäcka inte kan hitta honom! ;)
Sen skäller han också om nån ringer på dörren eller om han ser någon. Man hör på honom om han är glad eller arg. Hehe. Försöker dock få bort det så gott det går då jag bor i lägenhet. :p

Han är inte speciellt skygg mot människor, snarare tvärtom, snabb fram och hälsar SEN bildar han sin uppfattning om människan är dum i huvudet eller inte! :angel:
Barn fullkomligt avgudar han! Allt från smått till stort. Min syster har en son på snart 5 år och dom har roligt ihop. Även om Nisse gillar barn så är han försiktig i närheten av dom, busar inte alls som med oss vuxna. Och bäbisar är smått och mysigt enligt honom! Hela hunden bara skiner när han ser dom!

Nisse är en underbar liten familjehund! :)

Glömde säga att Oscar har ingen blogg utan en vanlig web site istället med gästbok och allt. Adressen till den finns på profilen.

Verrdogan: Hade veterinären någon idé om vad det är?

Han ska gå på allergi utredning nu. Så vi har börjat med allergifoder och han ska badas 2ggr i veckan med ett special schampo. sen ska han in på pricktest och skraptest den 29e. Får se om detta fodret visar något.

*kl*
Är era dp skälliga? Vaktiga? Hur reagerar de när någon kommer hem till er?

Min lille är inte ett dugg skällig eller vaktig. Tror faktist inte jag har hört honom skälla mer än tre-fyra gånger, då endast när han leker med sin bästa kompis. Om någon kommer hem till oss springer han bort till dörren, tittar efter vem det är och om han märker att det är någon jag gillar så ska han fram och hälsa mycket och länge helst :)

Nu har jag fått svar på blodprovet som togs i måndags.
Inga konstigheter visades på det iaf. Nu är det bara att vänta på att dom andra testerna tas.

Hur går det med era dps när det blir mycket snö ute?
Här har vi fått skotta upp en bana åt dom på gården så dom kan gå i den =)
Den mista försvinner i snön annars :rofl:

vi har bara haft snö en gång... :cry:

men min lilla plöjer fram. eller leker gasell eller nåt :p Hon har iaf skitroligt!

*Tss, mina Dp skuttar gärnet och tycker livet är allmänt hemsk när de ska bajja när snön trycker tillbaka skiten. :angel:

Men just nu är det bara, eh, mellan pekfingret och tummen ca sex cm snö, och just nu har de inga problem med snön förutom att Kitty fjollar sig och tycker hon är för fin för att lalla omkring i kallt klimat. :p
Hon föredrar att ligga med katterna framför kakelugnen... :angel::love:
Roffe toffla spränger snövallar och hoppar runt i snön länge, tills han kommer på att picken hans håller på o frysa sönder.. Då sätter han sig vid dörren och ser sådär ynklig ut som bara en Dvärgpincher kan. :D
Fasst å andra sidan är matte fjolligast, hatar vintern:angel:

Här är en till som inte bryr sig om han landar i en jättehög snövall. Ligga i snön är däremot inte så populärt. Vi fick lite snö i natt, 1-2 cm. Men vintern är inte slut än. Det kommer säkert mer.

Min fjolle tycker det är roligt med snö så länge han har kläder så han slipper frysa!
Dock har vi inte fått mer än några cm än så länge, men man märker glädjen oavsett mängden snö.
Var ute och lekte med honom i snön när den kom och kastade snöbollar som han dödade! :p haha

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 891
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 927
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 756
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka