Dvärgpinscher!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soffiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 5 989
S

soffiz

Vilka här inne har hund av den rasen?
Jag fick hem en flicka på 4½ mån i lördags =)
Finns någon i Uppsala?

Sv: Dvärgpinscher!

Jag har en tik från Theneican's som hunnit bli 4,5 år. :)
Hon är som en duracellkanin kopplad till ett kärnkraftverk. :angel:

Jag har en 2,5 årig tik som jag tränar och tävlar i agility och lydnad.

Full fart i slalom:
DSC_5152.jpg

Här hemma finns två grabbar, varav den ena är 3år nu och den andra 1½år.

15911998.jpg

20683916.jpg

Jag har en dp-grabb här hemma på 5 år som kommer från Exigors.
Han tog jag över i somras från hans förra ägare, men har kontakt med både uppfödaren och hans pappas ägare (dpmatte - här på buke ;))

En underbar ras man inte kan få nog av enligt mig! :)
Det är verkligen stor hund i litet format.

22613601.jpg

Och så finns här en veteran på drygt 8 år. Långt från Uppsala, i Skåne finns vi. MinPinne är ett forum för dp-ägare. Så finns även www.dpklubben.se
Kolla gärna på Oscars web site www.freewebs.com/exigorsomaroptimal/
Så finns det en web site som vi har lagt upp om träffarna vi brukar ha i Nordvästra Skåne www.dptraff.se

Lycka till med din valp. Varifrån kommer hon?

Hon kommer från Adeless kennel som ligger i Kil utanför Karlstad!

Oh är det hon som låg ute på annons på dpklubben?

Minns jag rätt var det dom som hade en annons ute där som jag fick ta bort häromdagen för dom hade hittat hem till henne. :)

Jag är också stolt ägare till denna underbara, slada och pigga ras... Har en kille från Jean dark på 2 år och 3 månader och om ett par veckor kommer nästa lilla gryn från Kennel Theneican`s.
Bor gaaaaaaanska nära dig... I Märsta.

Jag har en lite dvärgpincher på foder här hemma :)
En kille på 10 månader, kommer från Kennel Impala i Rumänien.

Ipod :)
DSC00159.jpg

DSC00188.jpg

DSC00398-1.jpg

Oh är det hon som låg ute på annons på dpklubben?

Minns jag rätt var det dom som hade en annons ute där som jag fick ta bort häromdagen för dom hade hittat hem till henne. :)

Det stämmer bra det =) Det va hon!

Vad roligt att hon fick ett bra hem till slut, lycka till massor med henne! :D

Hehe tackar. Det kan nog behövas ;)
Detta verkar vara en ras som vet PRECIS vad dom vill. Måste lära mig hur man säger ifrån på ett sätt som hon kan ta ;) hehe

Har också en dvärgpinscher från kennel Impala i Rumänien snart 2 år.
Bor mellan Sthlm och Uppsala.
En riktig turboblandning mellan iller och apa. Kan klättra hoppa och springa snabbt som vinden. Använder framtassarna som händer när han klättrar över
barngrinden. Ser roligt ut, har aldrig sett någon hund tidigare som använder sina framtassar så.
Lycka till med era vovar :D

En riktig turboblandning mellan iller och apa. Kan klättra hoppa och springa snabbt som vinden. Använder framtassarna som händer när han klättrar över
barngrinden
. Ser roligt ut, har aldrig sett någon hund tidigare som använder sina framtassar så.

En sån apa har jag också här hemma, tro inte att en eller två kompostgaller hindrar honom, ooooh nej, han klättrar över! :o
Så hemma hos mamma och pappa har dom 3 galler att sätta på höjden så det täcker hela dörröppningen in till köket, där han får vara när han är ensam hemma där.
Är vi bara ute lite snabbt och röker sköter han sig med ett galler.

Har också en dvärgpinscher från kennel Impala i Rumänien snart 2 år.
Bor mellan Sthlm och Uppsala.
barngrinden. Ser roligt ut, har aldrig sett någon hund tidigare som använder sina framtassar så.
Lycka till med era vovar :D

Ahhh kan man få vara nyfiken och fråga vilken hund du har?

Jag har ett gäng Dp själv och äger lilla Ipod. ;)
Han kommer komma ut på utställningarna fram till våren. :laugh:

Och jag väntar valpar här hemma, jag har beställt minst två tikar och en hane av tiken:angel: då jag har spekulanter redan och vill spara själv, men det kan man väl drömma om att man får som man vill.... ;)

Här klättrar vi inte, här hoppar:bump: vi istället. Oscar har några gånger hoppat upp på en mur som är 1,20 från stillastående. Några gånger har han hoppat rakt upp i famnen när han har tyckt att jag har stått och pratat för länge. Hoppa largehundarnas långhopp tycker han är skitkul. Hoppat över staketet på 1m har han oxå gjort. Men klättrat, nej det har han aldrig gjort.

:banana:Är det förresten någon som bor i södra Sverige och som är intresserad av att prova på rallylydnad? Jag vet att Hayah är intresserad, men det finns kanske fler. Välkommen in på www.dptraff.se[/url ] och se i blog... att hämta på stationen.:banana: /Marianne

Julie hoppar också. Hon är som rena rama självmordspiloten, hon kastar sig handlöst ut från hur höga höjder som helst. Vet inte hur många gånger jag trott att hon ska bryta benen av sig men hon fortsätter i samma höga tempo. :D
Livet med DP är verkligen full fart. ;)
Fast nu när hon är 4,5 så tycker jag ändå att hon börjat bli liiite lugnare. Fortfarande helt galen enligt alla andra, men inte lika galen som för 3-4 år sen. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 891
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 927
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 756
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka