Dvärghamsterbäbisarna!

*tove*

Trådstartare
Här är dom nu. Dålig kvalite, för det är taget med mobilen... Men vi får se om dom syns :)

Nykläckta
18598402.jpg

Bäbisarna rymmer från huset
18598404.jpg

Den mörkgrå är sååå söt
18598408.jpg

Morot är gott
18598409.jpg

Ska försöka fixa bättre bilder..

Sv: Dvärghamsterbäbisarna!

De är verkligen så fruktansvärt söta precis när de börjat larva ur boet!

De är pyttesmå och ögonen är knappt mer än små springor, men ut ska de! Hasar omkring, snavar och går in i saker. :love: Medan mamma rusar omkring och försöker dra tillbaks allihop hela tiden. :D

Men, alltså... hur stor är en dvärgbebis? En dvärghamster är ju pytteliten? Om det är papperspellets de larvar runt på kan de ju inte vara mer än ett par centimeter?

Men söta är de små liven i alla fall! :love:

Söta små liv!

Jag har nyss lämnat ifrån mig en kull guldhamstrar med vemod i hjärtat :(
(tagit över några avelshamstrar från en kompis då hennes sambo blev mkt allergiskt och ska föda upp åt en djuraffär). Kunde inte säga hejdå till alla barn, så jag behöll en pojke själv. Här är lite bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id685224_page0.html :love:

:love:

Min kompis hade ungar av samma ras förut. Dom växer snabbt. :p

18709745.jpg

18709746.jpg

18709747.jpg

18709748.jpg

18709749.jpg

Och alfons, hamstranas granne, vill också vara med på en bild. Han är väldigt intresserad av dom små liven.
18709750.jpg

*Vill ha*:love:

Jag har sedan ett tag en liten dvärghamster, en hane, men min kompis tjatar jämt att om hon någonsin lyckas övertala sin mamma att få en hamster så ska det vara en dvärghamster som är hona så vi kan para dom!
Lite vild tanke kanske, men ändå...:p
Men om våra mammor går med på det så!:idea:
Dina var så hemskt söta, jag vill ta närmaste buss hem till dig och snatta dom av dig:D
Jag får väl bara sitta och hoppas och kela med min enda lilla hamster...*avundsjuk*:cool:

haha. jag tror tyvärr att det är hanar allihopa :(, men jag har inte kikat ordentligt. Dom är ganska svåra att hålla stilla om man säger så..

Jag hoppas att någon är hona, så jag kan behålla nån.

Men gud så söta. Bilden där två dricker samtidigt är ju bara:love:

Jag funderar på att köpa en dvärghamster till min dotter när hon fyller år (sju).

Hur brett kan det vara mellan gallret så den inte smiter?

Vilken sort är lugnast?

Gud vad söta :love::love:

Nu måste jag verkligen försöka hitta tid så jag kan se på dom innan du säljer dom...

Guldhamstrar och dvärghamstrar är väl lika lugna, fast dvärghamstrar kan man ha flera av medans guldhamstrar slåss.
Angående gallret vet jag inte...

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 828
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix