Dummy föl

Sv: Dummy föl

Stort Grattis på din dag!:)
Fortsätter att hålla tummarna för att er lille fölis ska bli bra.!!

Har inte haft tillgång till dator i dag, men så roligt att gå in här och läsa att det går åt rätt håll med honom. Jag kommer fortsätta hålla tummarna, bättre födelsedagspresent kunde du som sagt inte fått!

*KL*

Jaaa! Hoppas verkligen det ordnar upp sig helt också :) Grattis på födelsedagen!
Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll nu :) *håller tummarna*

Kl

Härligt att höra att han tar flaskan nu! Även om det är lång väg kvar så gör det ju att man får upp hoppet på nytt och orkar/vågar fortsätta kämpa för honom :love:

Hoppas det fortsätter att gå väl för er i fortsättningen också, sitter här med tårar i ögonen när jag läser...

KL

Nu har jag sträckläst tråden och lipar som en barnunge. Gud var härligt, här håller nog hela familjen tummarna, dom är lika berörda som jag.
GRATTIS!!! på födelsedagen och för de goda nyheterna!

Stort grattis på födelsedagen och den härliga presenten, hoppas nu att det håller i sig.
Mamma häst hade nog rätt i alla fall som inte gav upp hoppet, man ska nog lita på stona i dessa fall, dom har liksom något inbyggt som säger om det finns liv att hämta eller inte.
Ha ett riktigt härligt slut på denna dag och en fantastisk fortsättning dagarna som kommer. Håller alla tummar och tår för dig, ditt sto och din lilla unge.

Måste också få säga att jag är riktigt imponerad över alla er som hittar så mycket bra information om alla möjliga och omöjliga åkommor, kan inte annat göra än att buga och bocka till er :bow::bow::bow: Vad vore livet utan bukes avelsforum.

kl

Skönt att höra att det gå framåt :).

Jag hade föl inne på klinik i 10 dagar för tre år sen, det kostade totalt 42000:- varav Agria betalade 25000:- (jag har företag så det blir lite speciellt med momsen, annars hade de betalat ca 34000 tror jag). Det var inte samma typ av intensivvård som din dock.

Nu har jag sträckläst tråden och lipar som en barnunge.

Samma här. Jag blev så glad över att det verkar sluta lyckligt. Men oj så nervös jag blir inför min kommande fölning. Men på Buke verkar man kunna få svar på ALLT så jag har gott hopp!:bump:

Tack för alla hållna tummar, det hjälper!

Han mår bra, är pigg och mkt hungrig :bump:. Äter fortfarande inte från stoet, men med mkt god aptit ur flaska. Antikroppshalten ligger fortfarande lite lågt. Dom fortsätter kämpa med att få honom att dia, men vad jag förstod av den amerikanska artikeln så kan det ta ett tag innan dom blir intresserade av stoet. Prognosen är i allafall GOD, så nu vågar vi hoppas :banana:. Han vägs varje dag och ska gå upp 1 kilo/dag.

Summan för fölet är uppe i ca 46 000:- och för stoet 6 000:- (efterbörden släppte ej, och hon har därför fått behandling).

Nu vågar vi kanske kalla honom för hans namn som är Hector VG, här kommer en bild, kolla öronen :love:.
DSC00795.jpg

Underbart att läsa!

Jag gissar att han får mkt plasma för att hjälpa till med antikroppar?

Håller tummarna för Hector idag också!

Själv har jag numera ett sursto som jag inte får peta på, så jag väntar vidare!

Ja, han har fått plasma 3 ggr och dom ska kolla antikroppshalten idag också.

Lycka till med ditt sto och kom ihåg att dom flesta fölningar går bra, säger dom som vet, typ Jarrah. Själv har jag inte märkt av det...

Senast ändrad:

Jätte söt liten kille!
Vad är det för stam på honom?
Fortsätter givetvis hålla tummarna för att allt ska gå bra!:)

Ojojoj, vad skönt att höra! Följt tråden i tysthet. Hoppas verkligen att det fortsätter gå framåt och jag kommer ju fortsätta följa tråden stenhårt!

Ett grattis är väl på plats också :D

Han är e.Highcruiser (Hohenstein-Lauries Crusador xx) u.Karisma e.Kaliber- Diamant- Herzog

Grattis till er, och heja Hector vad roligt att det verkar gå åt rätt håll! :)

Med tanke på öronen så verkar det ju som om han var lite för tidigt född (prematur) också. Tecknen på prematura föl är sammetsglänsande päls (när den är torr), hängade öron, veka och väldigt mjuka leder.

Eftersom han var så stor så var det nog ändå tur att han kom nu och inte väntade längre...

*knapplån*
Heja Hector! Väldigt bra att läsa om detta! Hade ingen aning och om det hade hänt mig någon gång och man inte visste varför så kanske man hade avlivat fölet för att man inte visste bättre! Stort lycka till!!

Jättegrattis till den goda prognosen!!

Jag är också så himla glad över den otroliga kunskap som finns på Buke! Man lär sig alltid något nytt under säsongens gång, och på något vis är det en trygghet att det finns så mycket kunskap och alltid någon att fråga här!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 140
Senast: Juli0a
·
Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 496
Senast: palle
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 333
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur