Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har inte haft tillgång till dator i dag, men så roligt att gå in här och läsa att det går åt rätt håll med honom. Jag kommer fortsätta hålla tummarna, bättre födelsedagspresent kunde du som sagt inte fått!
Härligt att höra att han tar flaskan nu! Även om det är lång väg kvar så gör det ju att man får upp hoppet på nytt och orkar/vågar fortsätta kämpa för honom
Hoppas det fortsätter att gå väl för er i fortsättningen också, sitter här med tårar i ögonen när jag läser...
Nu har jag sträckläst tråden och lipar som en barnunge. Gud var härligt, här håller nog hela familjen tummarna, dom är lika berörda som jag.
GRATTIS!!! på födelsedagen och för de goda nyheterna!
Stort grattis på födelsedagen och den härliga presenten, hoppas nu att det håller i sig.
Mamma häst hade nog rätt i alla fall som inte gav upp hoppet, man ska nog lita på stona i dessa fall, dom har liksom något inbyggt som säger om det finns liv att hämta eller inte.
Ha ett riktigt härligt slut på denna dag och en fantastisk fortsättning dagarna som kommer. Håller alla tummar och tår för dig, ditt sto och din lilla unge.
Måste också få säga att jag är riktigt imponerad över alla er som hittar så mycket bra information om alla möjliga och omöjliga åkommor, kan inte annat göra än att buga och bocka till er Vad vore livet utan bukes avelsforum.
Jag hade föl inne på klinik i 10 dagar för tre år sen, det kostade totalt 42000:- varav Agria betalade 25000:- (jag har företag så det blir lite speciellt med momsen, annars hade de betalat ca 34000 tror jag). Det var inte samma typ av intensivvård som din dock.
Samma här. Jag blev så glad över att det verkar sluta lyckligt. Men oj så nervös jag blir inför min kommande fölning. Men på Buke verkar man kunna få svar på ALLT så jag har gott hopp!
Han mår bra, är pigg och mkt hungrig . Äter fortfarande inte från stoet, men med mkt god aptit ur flaska. Antikroppshalten ligger fortfarande lite lågt. Dom fortsätter kämpa med att få honom att dia, men vad jag förstod av den amerikanska artikeln så kan det ta ett tag innan dom blir intresserade av stoet. Prognosen är i allafall GOD, så nu vågar vi hoppas . Han vägs varje dag och ska gå upp 1 kilo/dag.
Summan för fölet är uppe i ca 46 000:- och för stoet 6 000:- (efterbörden släppte ej, och hon har därför fått behandling).
Nu vågar vi kanske kalla honom för hans namn som är Hector VG, här kommer en bild, kolla öronen .
Med tanke på öronen så verkar det ju som om han var lite för tidigt född (prematur) också. Tecknen på prematura föl är sammetsglänsande päls (när den är torr), hängade öron, veka och väldigt mjuka leder.
Eftersom han var så stor så var det nog ändå tur att han kom nu och inte väntade längre...
*knapplån*
Heja Hector! Väldigt bra att läsa om detta! Hade ingen aning och om det hade hänt mig någon gång och man inte visste varför så kanske man hade avlivat fölet för att man inte visste bättre! Stort lycka till!!
Jag är också så himla glad över den otroliga kunskap som finns på Buke! Man lär sig alltid något nytt under säsongens gång, och på något vis är det en trygghet att det finns så mycket kunskap och alltid någon att fråga här!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.