Dummy föl

Sv: Dummy föl

Tårarna sprutar, han äter SJÄLV :banana::bump::banana:!!! Det är helt fantastiskt! Och dom säger att Karisma är så duktig med honom, mitt underbara sto :love:.

Hittade denna tråd nu och läste fram hit inna jag torskade och började känna hur det rann våta tårar...

Gud så härligt, jag är så glad för din skull och givetvis för lille/store Hectors skull också!!!

GRATTIS och ja, jag tänker hålla en tumme bara för säkerhets skull...

HURRA!

party0019.gif

Oxå följt din tråd i tysthet,GRATTIS ,var skönt att höra.Vilken duktigt litet sto du har och en sån kämpe till fölunge.Önskar er allt gott i framtiden,ni har haft er beskärda del av hemskheter med råge.

Vad skönt att allas tummar och tår gick vägen den här gången.

Vet inte vad man ska säga :banana: alldeles helt otroligt :banana:

Mia

Han äter själv!!!:love:
Det var en helt fantastisk nyhet.

Mest glädjande är att ni inte gav upp, att ni vågade kämpa vidare trots en till början mycket dyster prognos.

Och jag blir tårögd över erat sto, som verkar ha kämpat för sin son hela tiden.:love::bow:

Ja, det känns helt underbart! Jag gråter så fort jag tänker på dom :love:.

Jag har så enormt mkt att tacka alla som skrivit i denna tråd :bow:, det är mkt tack vare Er som vi inte tog bort honom direkt, trots mkt negativ prognos enligt vet.
Nu ska man kanske inte hoppa för högt än, men jag tror verkligen att det kommer gå vägen :bump:!

Tårarna sprutar, han äter SJÄLV :banana::bump::banana:!!! Det är helt fantastiskt! Och dom säger att Karisma är så duktig med honom, mitt underbara sto :love:.
Antikroppshalten är nu uppe i normal nivå. Han kommer att vara kvar ett par dgr till, så dom ser att han får i sig tillräckligt med mat + att han fortfarande är lite tröttare än normalt, vilket inte är så konstigt, annars väldigt kry!

I kväll blir det Champange :bump:!

"hittade" tråden idag(Aldente skvallrade om den) - tårarna ruinner på mig här - helt underbar liten historia!

Hoppas ni kan få en lugn och glad påskhelg nu - det behöver ni verkligen efter allt som varit!

har oxå följt den här tråden i tysthet vill bara säga att jag önskar dig och båda pollarna jätte lycka till va skönt att allt går åt rätt håll. :bump:

OJ OJ OJ:cry::cry:snacka om att tårarna sprutar,,,först av sorg o sen av glädje.....
Bara säger vilken underbar mamma som kämpade så för sin lille kille;););)så otroligt duktig hon är ditt sto...
Hoppas allt går väl....mvh c.

Antikroppshalten är nu uppe i normal nivå. Han kommer att vara kvar ett par dgr till, så dom ser att han får i sig tillräckligt med mat + att han fortfarande är lite tröttare än normalt, vilket inte är så konstigt, annars väldigt kry!

I kväll blir det Champange :bump:!

Men ÅH så jag glädjs med er! Det är en nog stark känsla att se ett föl med "bra" start hitta mammans spenar och äta och det måste kännas fullkomligt FANTASTISKT att din kämpe gör det med så dålig start.

Ett stort grattis!:love:

kl

Fantastiskt roligt att det går åt rätt håll. Sådana här historier är bra att ha såhär i fölvakartider, man skall lita på sina kloka ston:love:.

Grattis!:bump::bump::bump:

Jag måste också slänga in ett stooooort Grattis!
Vilken otrolig historia och vad duktiga ni varit som inte gav upp, både du och ditt sto :bow:

Håller tummarna för att allt ska gå bra framöver och Glad Påsk på er :D:love:

Hoppas att champangen smakar efter allt detta ni varit med om.Önskar er all lycka med Hector.Har läst din tråd och hållit tummarna för er.Så glad att han dricker själv.Ser ut som att allt kommer att gå bra.Förra året dog mitt sto på skara och lämnade efter sig ett hingst föl,på skara fick de inte honom att ta flaskan,vi åkte hem och gav honom stomjölkersättning i en hink lite jobb,men det var det värt,idag är han stor och en riktigt trevlig hingst åring.Du har ett super sto som inte gav upp.Önskar dig all lycka med Hector.:rofl::rofl::rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 139
Senast: Juli0a
·
Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 496
Senast: palle
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 332
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka