Dummy föl

Sv: Dummy föl

Grattis på födelsedagen :bump:

Skönt att höra att allt verkar gå åt rätt håll, håller tummarna för att det fortsätter så.

Tack alla, det värmer i mitt hjärta att det finns så många därute som bryr sig! Jag har ingen mer rapport just nu, men återkommer så fort jag fått mer info.

Mvh. Camilla

Jag hade ju min stora inne för op. vid jul och som sedan blev intensivvård dygnet runt med vet. i stallet. Har för mig att 12500 kr var vad det kostade mig. Fick betala lite ur egen ficka eftersom gränsen för försäkringen dragits över men då kontaktade vet.kliniken mig innan det hände så att jag kunde ta ställning till vad jag ville göra.

Håller alla tummar som går och det är SÅÅ skönt att höra att det går åt rätt håll :bow:

Åh så skönt att läsa. Underbart!

När du var inne med ögat hade de säkert inte någon som var hos henne hela tiden...
När min fölis föddes så var det verkligen intensivvård alla hans levande timmar. Han hade 2 personer hos honom hela tiden. värmefilt, sond, försökt till nappning, vända honom, läsa monitor över hjärta o andning HELA tiden.
Det det är sådan intensivvård som är livsupphållande nödvändig så brukar det bli mycket dyrare.
Minns inte hur det var med din fölis förra året men åt hon själv o reste sig osv så krävdes säkert ingen ständig bevakning.
Antagligen kräver denna fölis mer koll också som det låter.
Ville bara att du skulle vara medveten om hur det skenar iväg. Även om man har 120000 i vet vård o sen får beetala 20% o självrisk så blir det en slant. Nu vet ju inte jag hur din förs ser ut...
Men är jätteglad att han äter idag. =)

jag satt och läste din tråd.
jag kan säga som så här att jag har lärt mig något nytt med.
trodde aldrig att det kunde hända med hästar så här.

kul att det gick bra till slut och grattis på fördelsedagen

Vilken underbar födelsedagspresent!
Grattis!!! :banana:

Håller tummarna att utvecklingen fortsätter att gå framåt och att de får åka hem snart.

Så skönt att höra att det verkar gå åt rätt håll nu!
Bättre present är väl som sagt svårt att få i ett sådant här läge?
Har hållt tummarna för er ända sedan tråden startade och kommer fortsätta med det så länge det behövs!

Lycka till! :banana:

Håller tummarna att allt fortsätter gå åt rätt håll!:banana:
Fy vilken oro.:crazy:

Hoppas att du får en fin födelsedag ändå.

Grattis! Vilken underbar present!

Har följt tråden men har inte någon erfarenhet av sånt här så jag har inte haft något att tillägga... Men jag kan säga att tårarna började rinna när jag läste att det hade vänt!
Grattis än en gång!

Grattis!! Både på födelsedagen och till att det går framåt!!

Jag har följt tråden, men jag kan inte nåt om dummyföl. Men nu har jag lärt mig massor. Jag är jätteglad att det går framåt och håller alla fingrar, tårtassar och hovar att det går bra. Jag fick en dålig fölunge förra året, men i senkontraktur och är mer än lovligt nervös inför fölningarna i år..:crazy:

Men kämpa på, det är jobbigt nu, men värt det sen!!:bump:

Sitter här o storbölar!! Gud vad kul att han har tagit flaskan
e025.gif

Håller nu tummarna för din lilla kille.

Vad underbart att han tog flaskan! :banana::bump::banana: Hoppas det håller i sig,och att han blir bra,och inte får några men av det här!!

Grattis på födelsedagen!

Samma här. Har varit ute hela dagen och kom in nu. Tårarna började rinna!

Hoppas det håller i sig nu!!!!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 140
Senast: Juli0a
·
Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 496
Senast: palle
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 333
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka