Dummy föl

Sv: Dummy föl

Skär verkligen i kroppen att läsa om ert öde. Har ju själv haft föl som dog i samband med födseln för två år sedan och det är lätt att sätta sig in i dina känslor. Att se stoet lönlöst försöka hjälpa till är det mest jobbiga man kan uppleva som uppfödare tror jag.

Jag är stolt över att er alla bukevänner som hjälper till och gör allt ni kan för att hjälpa till! Själv kan jag inte bidra denna gång, har ingen erfarenhet alls av detta, men lovar att tänka på er och blåhåller båda tummarna för lilla fölisen och dess mamma, och för dig så klart.

/G

Ja, det är verkligen fantastisk vilken hjälp och stöttning jag fått :bow:!

Hade jag inte skrivit denna tråd, så hade vi troligtvis tagit bort honom idag (om han inte börjat äta). Men nu har det tack vare denna tråd, fått ett helt annat läge. Så tack än en gång :bow:!

Jag håller också tummarna stenhårt !

Vi har också varit med om föl som inte har klarat sig - bägge gångerna har dock stona förstått det långt innan vi människor.
Hoppas att ditt sto har rätt - han blir bra !

Jag beklagar verkligen o håller alla tummar att det ska gå bra.
Men Camilla, jag vill att du ska fråga vad det kostar med intensivvården så du inte får en chock.
Min fölunge överlevde bara 7 timmar på Ultuna o dessa 7 timmar med intensivvård kostade 25000:-.
Visserliegen sa dem att summan minskar något för kommande dygn, men 10000:- för intensivvård lät lite.
Jag hade dessutom en försäkring där jag skulle betala självrisk o sen 20% på kostnaden så det blev dyrt.
Ja, då var det ju en buköppning på stoet också...

Tycker cyllenes inlägg lät positivt iaf.
Håller tummarna o skickar massor av tröstkramar!/Kicki

Ps. Grattis på födelsedagen o jag hoppas du får en fin dag trots allt.
Att du kan få koppla av några timmar med släkt o vänner.

Jag har fått den bästa födelsedagspresenten någonsin, han äter ur flaska, sugreflexen är tillbaka :banana::bump::banana:!

Jag grundade mina 10000:-/ dygn på att vi fick betala 7000:- för intensivvård av Zonyas öga med medicinering 1 gång/ timme förra året. Men själkvklart ska jag höra efter. Och om han börjar äta själv så kan vi ju vårda honom hemma.

Åh, underbart!!!:banana::bump::banana::bump:

Har följt denna tråd sen den startades och har hållit tummarna hårt för er! Givetvis fortsätter jag att göra det. Vilken liten kämpe!:banana:

Och grattis på födelsedagen , förstår att du inte kunde få en bättre present!:). Nu hoppas vi att dom snart är hemma igen:bow:

Det är ju helt underbart :love:

Håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll och att han snart får komma hem till er igen :laugh::banana:
Bättre födelsedagspresent hade du ju inte kunnat få iallafall :laugh::bump:

Grattis! När du ringde förut och grät så trodde jag att det var kört, men man kan ju gråta av glädje också! Härligt! Jag är väldigt glad för din skull.
Bäst är ju om du kan ta hem honom så snart som möjligt för 20% blir ju ganska mycket det också i slutändan.

Åh så skönt!!!
Det går ju åt rätt håll nu:banana::banana:.

Grattis på födelsedagen:bump::bump:

Satt och läste igenom tråden med andan i halsen, blev en lättnadens suck nu när jag såg ditt sista inlägg. Håller tummarna för att det går bra för din lilla fölis.

Grattis på födelsedagen!
Åh, vad underbart att läsa! :D:bump: Nu håller jag tummarna för att det går bra hela vägen!

Jag tycker att det är jättebra att ni som har problem o dyl. skriver här för detta är en otroligt bra kunskapskälla att ösa ur. Nu vet man lite om hur man går tillväga om man nu skulle få ett föl med liknande fel. Kanske att du med din tråd räddar andra små föl med samma fel!

(Det är konstigt, i några år nu har jag inte väntat några föl själv och trodde att nu skulle man slippa oroa sig för fölningar, sjuka föl osv. Men inte då. Jag är ständigt orolig för alla andras föl här inne istället.:crazy::D)

Åh vad underbart! :D
jag har också följt tråden med spänning och hållit tummarna här för er, fortsätter med det ett tag till och hoppas att allt blir bra nu!!

:bump:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 139
Senast: Juli0a
·
Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 496
Senast: palle
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 332
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka