Dum fråga om vinflaskor...

Sar24BB66

Trådstartare
Hej! Jag jobbar på ett café i sommar, och har en lite dum fråga om vinflaskor. Vi serverar både rött och vitt vin på caféet, hur ser man skillnad på flaskorna, vad som är vitt och rött? Finns det något kännetecken för flaskorna? Tacksam för svar! :)
 
Du ser skillnad när du håller upp flaskan. Själva flaskorna i sig kan ha samma färg oavsett innehåll, men man ser tydligt vilka flaskor det är rött vin i. Jämför om det vore cocacola eller sprite i en flaska så ser man skillnad.
Sen kommer du lära dig vilka som är vilka också
 
Det är ofta röd kork på röda viner (om det är skruvkork då) och grön eller silvrig på vita. Dessutom är det vanligare nu att vitvin- och roséflaskor är genomskinliga.

Och så står ju druvans namn rimligtvis på etiketten, det är inte så svårt att lära sig. Ni kanske inte har massor av olika sorter om det främst är ett kafé?
 
Ett kafé lär inte ha ett särskilt stort vinsortiment. Två till fyra olika sorter lär du dig på en dag men skriv en fusklapp om du är rädd att ta fel.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 352
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp