När man åker till svärföräldrarna i Rumänien och samtliga landskapsbilder har en hästrumpa och hästöron i förgrunden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man lyssnar på musik och tänker "varför har ingen gjort en kür till den låten?"
När man upptäcker ÄN EN GÅNG att man glömt tömma fickorna på lucernpellets då man tvättat och hela tvätten är prickig av uppblött lucern....
Upplever detta ofta.....som en förlängning har vi också:
.....när man har pellets och små plasthårspännen i samma ficka och undrar varför det helt plötsligt krasar i hästens mun när man ger pellets ur fickan. Eller för den delen pappersbitar, gummisnoddar och tejp hittar in hästmunnen. Tur att de spottar ut skiten.
Jag har en gång sett en tjej binda fast sin bil i en stolpe med kabeln till motorvärmaren innan hon sprang in för att handla... hennes min när hon kom ut och såg vad hon gjort, var obetalbar.
Dock är jag osäker på om det var en häst- eller en hiundmänniska (eller rentav en kombination).
När man använt veterinären till att sy ett mindre sår på fingret på sitt barn med ett par stygn (veterinären var ändå på plats och det var ett mindre sår och vi hade några mil till närmsta vårdcentral) Dagen efter får man ett allvarligt samtal från skolan där de förhör sig om våra rutiner för att ta våra barn till läkare. Dottern hade visat upp sitt finger i skolan och sagt mycket högt och tydligt så alla skulle höra att det här har veterinären sytt ihop, hon var jättestolt över det. Veterinären gjorde det minst lika bra som en läkare och det läkte jättefint. Men ja vi aktade oss för att använda veterinären igen (till barnen kan tilläggas).
min sambo har ingen aaaaning om att jag tvättar hästgrejjer i tvättmaskinen.När man skriver in i almanackan när man ska göra årets hästtäckestvätt. Naturligtvis väl inpassad till en dag då maken inte kommer vara hemma
När enda gången man gör rent silen och trumman och gummilister i tvättmaskinen är när man tvättat hästtäcken och att man enbart gör det för att maken inte ska upptäcka att man tvättat hästtäcken i maskinen
Japp men det är inte gottNär du får ett plötsligt urge av att äta gräs, det låter ju sååååå gott när hästarna gör det