Sv: "du ska bli pappa"
Eftersom Sebastian var helt oplanerad (p-pillerbarn) så hade jag inte direkt kommit på någon fin överraskning eller så. Eftersom vi heller inte försökte skaffa barn, så skulle det kännas konstigt att bara slänga fram ett test tyckte jag..
Jag vaknade en morgon och mådde
grymt illa. Kom på att jag kanske borde testa mig, för jag spyr aldrig om jag inte har vinterkräksjukan typ. Och den har jag haft 2 ggr i mitt liv bara, och det känns inte sådär.
Sambon var iväg över hela helgen, och detta var en lördag.
Jag åker in till stan, köper test och kissar så fort jag kommer hem igen. Det bara skriker positivt innan jag ens kissat klart
Fick panik, ringde en vän. Kände efter och insåg att jag inte ville ringa och berätta för den blivande pappan över telefon, så jag lugnade ner mig. Han ringde på natten till söndagen och sade att han lyckades komma ifrån tidigare och var på väg hem då. Jag frågade lite nervöst om han hade tid/ork att prata lite då, när han kom hem. Ja, misstänksam som han är trodde han att jag skulle göra slut
Nåväl, när han kom hem och vi satte oss ned sade jag helt enkelt bara; "Det ser ut som om du kommer att bli pappa i september.."
Hans svar; - Jaha, men det var ju inga problem..?"
Han var så inställd på att jag ville prata om något dåligt, så han blev lättad!
Efter lite snackande kom vi fram till att bebisen därinne skulle behållas, och sen var vi bara glada