"du ska bli pappa"

S

Siritax

Fastande i tråden "vad kostar det att ha barn" där en följdfråga var hur man berättat för pappan att han ska bli pappa... Tyckte det var roligt att läsa, men det var inte så många som hade svarat på den frågan. Så, hur berättade du att du var/är gravid för den blivande pappan? (jag blev alldeles tårögd när jag läste svaren i den andra tråden, så; make me cry! ;))

(nej, jag är inte gravid själv, planerar inte att ha barn förän om några år, men planerar gärna redan nu hur sambon ska få veta...:D)

Sv: "du ska bli pappa"

Jag gav sambon testet, så tittade han på det. Sen tittade han på min mage, sen tittade han på mig och sa "Är du Gravid?" Och jag såg typ ut såhär :D

Sen fick han "panik" och åkte hem till sin mamma och var där i 4 timmar å pratade :rofl:

Eftersom Sebastian var helt oplanerad (p-pillerbarn) så hade jag inte direkt kommit på någon fin överraskning eller så. Eftersom vi heller inte försökte skaffa barn, så skulle det kännas konstigt att bara slänga fram ett test tyckte jag..

Jag vaknade en morgon och mådde grymt illa. Kom på att jag kanske borde testa mig, för jag spyr aldrig om jag inte har vinterkräksjukan typ. Och den har jag haft 2 ggr i mitt liv bara, och det känns inte sådär.
Sambon var iväg över hela helgen, och detta var en lördag.
Jag åker in till stan, köper test och kissar så fort jag kommer hem igen. Det bara skriker positivt innan jag ens kissat klart :crazy:

Fick panik, ringde en vän. Kände efter och insåg att jag inte ville ringa och berätta för den blivande pappan över telefon, så jag lugnade ner mig. Han ringde på natten till söndagen och sade att han lyckades komma ifrån tidigare och var på väg hem då. Jag frågade lite nervöst om han hade tid/ork att prata lite då, när han kom hem. Ja, misstänksam som han är trodde han att jag skulle göra slut :D

Nåväl, när han kom hem och vi satte oss ned sade jag helt enkelt bara; "Det ser ut som om du kommer att bli pappa i september.."
Hans svar; - Jaha, men det var ju inga problem..?"

Han var så inställd på att jag ville prata om något dåligt, så han blev lättad!
Efter lite snackande kom vi fram till att bebisen därinne skulle behållas, och sen var vi bara glada :)

Han sa "det går inte,det går inte du kan inte bli tjock"

Sedan var han frånvarande tills 2 veckor innan förlossningen (idag tar han dock hand om sin son och älskar honom)

Farmor fick veta en vecka innan att hon skulle få sitt första barnbarn där hade jag kunnat betala mycket för att fått se hennes reaktion...:crazy:
Farmor väntade egentligen på att äldsta sonen skulle få hennes första barnbarn 3 veckor senare,nu fick hon två barnbarn innom loppet av 2 veckor :p

Ja du han är minst sagt inte så smart,så det var väl kanske det första som slog honom :D

Första gången så kom jag ut till honom i verksta´n och sa : du ska bli pappa. Han tittade på mig som om jag var en rymdvarelse gick runt bilen och fortsatte skruva!!! Snacka om chockad -konstigt för vi hade inte skyddat oss på flera år utan sagt att blir det så blir det.
Nu fick vi ett sent missfall....

Andra gången var det jag som inget fattade. Vi hade genomgått barnlöshetsutredning och allt. Han misstänkte att det kunde vara nåt, eftersom jag hämtade tallriksvis med frysta hallon som jag åt typ mest hela tiden. (vi har bärodling i släkten och har ca 75 meter ut till hallonodlingen...):D
Så när jag testade och det blev positivt innan jag kissat färdig och visade honom testet så sa han: ja men det visste jag redan!

Tredje gången köpte jag ett test och vi konstaterade att hurra, vad skoj. Tog tid att få till den knodden också.

Fjärde gången sa jag inget. Vi hade bara några veckor innan bestämt att det kunde vara kul med en tredje, men eftersom de andra tagit år på sig att bli till så räknade vi med det nu också. Men kände mig lite lurig på nåt vis. Obestämbar känsla så jag sa inget utan köpte testet när vi var i stan, rusar in på dass och testar. Positivt!!! Så jag vrålar på honom, kom och titta på detta! Där står han och klär av ungarna och flinar med hela ansiktet!!

Femte gången var allt annat än kul. Brorsan och hans fru väntade första, sen slängde han (maken) ur sig att hmmm, du kanske är gravid du också? -Nähä.... Men lämnade in ett test på mvc och det var positivt. Vi som inte skulle ha fler barn och jag som var steriliserad -trodde jag! Men läkaren hade glömt det.
Då hade vi familjekris... I några månader. Men nu är minsting 2 år och alldeles så där underbar som små envisa flickor är i den åldern :love:

Gira :banana:

Jag fick reda på det genom att ex'et ringde dagen efter att hon fått barnet. :)
Skitkul, panikattack på bakissöndagen.

Men det går hur bra som helst och det är tamejfan helt underbart.

Näää? jesus, är det sant??? :eek:

Du verkar ta det med fattning!

Jag misstänkte att nått var på G... Så jag sa till sambo att vi borde åka ner till Ungdomsmottagningen och göra ett test.. Han stannade i bilne medan jag gick upp. Ja och testet visade ju då självklart positivt... Så när jag gick och satte mig i bilen stirrade jag bara ut genom rutan.. Och hanbara: "Va sa dom???"
"Öh du ska bli pappa om du vill..." haha jag visste fan inte va jag skulle säga till honom så jag bara sa nått...

Jag fick reda på det genom att ex'et ringde dagen efter att hon fått barnet. :)
Skitkul, panikattack på bakissöndagen.

Men det går hur bra som helst och det är tamejfan helt underbart.

Nää!!! Fy fan. De va inte speciellt snällt...

Jag testade på morgonen och då var sambon på jobbet. Så jag tänkte att jag bförsöker komma på något fiffigt sätt och berättar när jag kommer hem från jobbet jag då. Gissa hur svårt jag hade att hålla mig! ;)
Kom hem och tände lampan i ugnen och släckte i köket. La testet i ett kuvert på gallret i ugnen och ovanpå det en kanelbulle. :D Sambon låg inne sovrummet och vilade samt läste post.
Gick in och gosade lite med honom och sen skulle han upp och göra smoothies till oss. Låg kvar och han gick ut i köket. Tog ett tag innan han sa något sen kom han in efter en stund med testet i ena handen och bullen i den andra och frågade om det var så och blev jätteglad när jag sa ja :love:

Jag läste precis som TS i den tråden och blev precis som hon tårögd (planerar heller inte barn just nu även om det skulle vara supermysigt) och just din berättelse tar ju priset!! :love:

En fråga bara.. "Svaret" sägs ju försvinna efter ett tag, gjorde det inte det på ditt eller var det bara symboliken med testet och bullen i ugnen du var ute efter?

Var en på jobbets om sa att jag var gravid. jag bara tittade på henne och skrattade.. Hon såg det på mina ögon, dom är ljusare när man är gravid. Hon var barnmorska i sitt hemland.
Några dagar senare så kände jag mensvärk hela tidne men kom ingen mens så jag köpte 2 stycken test.. Den första visade positivt. Jag satte mig på soffan och bara tittade rakt ut och skrattade.. Jag väntade på exet att han skulle komma hem.. Jag sa till honom att han skulle stå vid dörren när jag gjorde det andra testet.. Det visade posetivt det med.. Han bara tittade på mig med panik slagna ögon och ler.. Sen så var det inget mer med det... Sen så förändrades han,, ville vara ute och supa mer och var helt borta..
Ett år efter dottern föddes så gjorde vi slut, var det bästa som kunde hända, han brydde sig inte så mycket då och inte nu heller. Fast han tror ju det.. Det är en annan historia..Ska bli intressant och se hur min nya pojkvän kommer reagera när den dagen kommer.. haha.. När jag berättad det för min pappa så skrek han i telefonen " meh jag är inte redo att bli morfar jag är inte gammal än" Haha...

Mvh

Oj, är det santa tt ögonen blir ljusare? Har jag aldrig hört talas om innan! Intressant...

Jag sa helt enkelt att vi ska ha barn. Jag vet var svaret och sen sa ingen något mer. Vi åkte iväg på middag hos svärmor. På vägen hem stannade min man helt plötsligt bilen och frågade vad jag egentligen sagt tidagare. Jag sa igen att vi ska ha barn och det slutade med att jag fick köra hem, eftersom mannen troligen skulle varit en stor trafikfara. Dagen efter hade chocken lagt sig.
Till saken hör att vi hade försökt få barn i 3 år och börjat disskutera möjligheten att adoptera.

Ja, det uppskattades av sambon med, åh, hans reaktion var bara så fin/underbar! :love: Och han tyckte det var ett roligt sätt med att få veta det på.

Nej, svaret hade inte försvunnit, det var kvar tills han såg det på kvällen. Men jag trodde att det kanske inte skulle synas då med det gjorde det. Hade en sån här är sticka från http://www.billiga-tester.se/images/nye/1hcg400.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 317
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II