Du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn sa han

Han lever också ett bättre liv med mig än utan.
Han får ju mat och städning och sällskap.
För allt är inte ekonomiskt tycker inte jag.
Om jag skaffar eget får jag bostadstillägg för det.
Jag klarar mig bra på 7000.
Jag äter inte så mycket om jag bor själv.
Jag tycker du är suverän, @hollypolly. :bow:
Varje gång tråden drar iväg åt fel håll står du kvar där du är.
Du står upp för dig själv på ett lågmält sätt som är beundransvärt.
Du verkar så stark samtidigt som du är skör på samma gång. :heart

Och angående om du lever på mannen eller ej, du har alldeles rätt. :bow:
Du förser honom med service som folk betalar dyrt för.
Det är jättebra att du kan se ditt värde där och stå upp för dig själv.

Jag har varit/är i en liknande situation själv där ekonomin är väldigt ojämn.
Jag kände mig väldigt underlägsen pga att han fick in tre gånger så mycket som jag.
Efter att ha läst och skrivit här så insåg jag mitt eget värde och räknade ihop mellan tummen och pekfingret att jag lagt ner arbetstid motsvarande 1 milj. på vårt hus. DET kändes ganska bra. :)
Då kunde jag släppa det där.
Och du, du är redan där! Det är jättebra! :heart

niphredil, stjärnhimmel, bison:

min fråga var: "Hur kan frågan ens bli en fråga mitt i ett pågående liv när det är en fråga och ett beslut som redan är taget långt innan förhållandet inletts?"

Jag frågar inte ER om era förhållanden, det är ju ganska ointressant i tråden om era premisser, ni har ju uppenbarligen inte det problem TS har, eller hur?

Bison säger att hen alltid varit tydlig med sitt beslut, och det är SÅ jag tycker det ska vara. Då kommer det inga villkorsöverraskningar mitt i ett förhållande.

niphredil, stjärnhimmel, bison:

min fråga var: "Hur kan frågan ens bli en fråga mitt i ett pågående liv när det är en fråga och ett beslut som redan är taget långt innan förhållandet inletts?"

Jag frågar inte ER om era förhållanden, det är ju ganska ointressant i tråden om era premisser, ni har ju uppenbarligen inte det problem TS har, eller hur?

Bison säger att hen alltid varit tydlig med sitt beslut, och det är SÅ jag tycker det ska vara. Då kommer det inga villkorsöverraskningar mitt i ett förhållande.

Fast det är väl ingen garanti? Hur mycket överens man än är i början kanske känslorna förändras under förhållandet.

Jisses vilken ton du har. Det är verkligen inte alls trevligt att diskutera med dig.

Och jag förstår fortfarande inte vad du menar. Du förutsätter att 1) ett förhållande inleds vid en särskild punkt, samt 2) att man vet exakt hur man vill ha det samt att man aldrig byter åsikt.

För övrigt: tagga den du skriver till.

Onödigt att dra iväg tråden åt ett tokigt håll, men hon själv skriver att hon inte lever på honom för hon har minsann 7000 kr så ville jag bara ge en liten realitycheck hur livet faktiskt är nu och vad hon skulle få själv. Hon tog alltså själv upp det.
Men, jisses vad du gnuggar in att 7000 inte räcker långt. :confused:
Jag gissar att @hollypolly är bra på att få pengarna att räcka eftersom hon är van vid sin inkomst och har klarat att leva själv och ha sina hundar på den inkomsten.

Och hon lever INTE på sin sambo. :meh:
Blir faktiskt upprörd över att du skriver det två gånger, dessutom.
Om man ska prata i sådana termer så lever sambon lika mycket på henne, i sådana fall.
Som jag ser det så drar @hollypolly sitt strå till stacken minst lika mycket eller mer. Hon servar ju mannen med mat som hon lagar och ett välskött, städat hem.
Mannen säger ju själv att han bara skulle ätit flingor annars.
Sånt kostar otroligt mycket om man ska köpa tjänsten.
Att hon dessutom köper råvaror för sina pengar gör ju att det är väldigt fördelaktigt för sambon.
Hur kan man inte se det, undrar jag? :confused:

Jisses vilken ton du har. Det är verkligen inte alls trevligt att diskutera med dig.

Och jag förstår fortfarande inte vad du menar. Du förutsätter att 1) ett förhållande inleds vid en särskild punkt, samt 2) att man vet exakt hur man vill ha det samt att man aldrig byter åsikt.

För övrigt: tagga den du skriver till.
I TS fall visste hon redan innan förhållandet inleddes att hon inte ville ha barn. När det inleddes är ointressant, och hon har vad jag förstår bestämt sig för att inte ändra sitt beslut att inte ta på sig föräldraskap. Nu vill sambon ha barn och då plötsligt är det ett problem att HAN vill ha barn? Nej, jag förutsätter inget, jag tycker nog att paret har problem de inte borde haft om de bara hade kommunicerat.

Förövrigt, jag taggar när jag kan, och vill.

I TS fall visste hon redan innan förhållandet inleddes att hon inte ville ha barn. När det inleddes är ointressant, och hon har vad jag förstår bestämt sig för att inte ändra sitt beslut att inte ta på sig föräldraskap. Nu vill sambon ha barn och då plötsligt är det ett problem att HAN vill ha barn? Nej, jag förutsätter inget, jag tycker nog att paret har problem de inte borde haft om de bara hade kommunicerat.

Hon har ju sagt från början att hon inte vill ha barn, hur mycket tydligare kan hon kommunicera det tycker du? Göra en skylt? En animerad film?

Hon har ju sagt från början att hon inte vill ha barn, hur mycket tydligare kan hon kommunicera det tycker du? Göra en skylt? En animerad film?

Läste du alls vad jag skrev i min första post? Jag vet inte hur jag ska kunna göra det tydligare.

Jag har full respekt för de av oss som gör valet att avstå föräldraskapet, och jag är fullt medveten om att saker och ting kan hända i livet som gör att man tar det beslutet, men vad jag inte förstår är varför man inte diskuterar igenom den här frågan innan man etablerar sitt förhållande - är det inte en ganska grundläggande basic fråga som handlar om vad man har för värderingar och förhoppningar i sitt eventuellt gemensamma framtida tillsammans? Hur kan frågan ens bli en fråga mitt i ett pågående liv när det är en fråga och ett beslut som redan är taget långt innan förhållandet inletts? Hur tänker man, eller hur kan man alls inte tänka innan man slår sina påsar ihop? Jag förstår liksom inte. Det är ju inte så att detta handlar om något en kommer på en vacker dag pltötsligt "hörrdudu, jag tror inte jag någonsin velat bli förälder, detta måste du respektera?" liksom. Även åt andra hållet "vi har ju inte pratat om detta tidigare, men för mig är det viktigt att bli förälder." - ansvarslöst och respektlöst från båda håll tycker jag.

Varken jag eller min partner utnyttja varandra på något vis.
Vi trivs ihop.
Och barn ha jag inte diskuterat med någon i början.
Skulle göra det numera men inte haft en tanke på,det innan.

hej honung jag visste inte alls att jag inte ville ha barn i början när vi träffades.
Jag hade inte funderat på det.
Kanske är dumt av mig att inte veta innan.
Men jag hade faktiskt inte ens tänkt på barn och jag har försökt att få mig till att vilja skaffa barn för ett år sen.
Jag var till och med gravid av misstag och grät varenda dag då och då förstod jag efter detta att jag inte ville ha barn.
Men då hade jag redan haft min sambo ett tag.

Men, jisses vad du gnuggar in att 7000 inte räcker långt. :confused:
Jag gissar att @hollypolly är bra på att få pengarna att räcka eftersom hon är van vid sin inkomst och har klarat att leva själv och ha sina hundar på den inkomsten.

Och hon lever INTE på sin sambo. :meh:
Blir faktiskt upprörd över att du skriver det två gånger, dessutom.
Om man ska prata i sådana termer så lever sambon lika mycket på henne, i sådana fall.
Som jag ser det så drar @hollypolly sitt strå till stacken minst lika mycket eller mer. Hon servar ju mannen med mat som hon lagar och ett välskött, städat hem.
Mannen säger ju själv att han bara skulle ätit flingor annars.
Sånt kostar otroligt mycket om man ska köpa tjänsten.
Att hon dessutom köper råvaror för sina pengar gör ju att det är väldigt fördelaktigt för sambon.
Hur kan man inte se det, undrar jag? :confused:
Vad snällt av dig ,jag tror en del missförstår.
Varken jag eller sambon utnyttjar varandra.
Vi har ett bra förhållande och vi tycker om varandra.
Han är tacksam som mig fast vi är tacksamma över olika saker vi får av varandra.
Jag hoppas inte han lämnar mig för barnfrågan.
Men gör han det så får han det och jag kommer inte bråka med honom.
Jag klarar mig bra på lite pengar för jag är van.
Har aldrig haft mycket pengar själv.

Jag tycker du är suverän, @hollypolly. :bow:
Varje gång tråden drar iväg åt fel håll står du kvar där du är.
Du står upp för dig själv på ett lågmält sätt som är beundransvärt.
Du verkar så stark samtidigt som du är skör på samma gång. :heart

Och angående om du lever på mannen eller ej, du har alldeles rätt. :bow:
Du förser honom med service som folk betalar dyrt för.
Det är jättebra att du kan se ditt värde där och stå upp för dig själv.

Jag har varit/är i en liknande situation själv där ekonomin är väldigt ojämn.
Jag kände mig väldigt underlägsen pga att han fick in tre gånger så mycket som jag.
Efter att ha läst och skrivit här så insåg jag mitt eget värde och räknade ihop mellan tummen och pekfingret att jag lagt ner arbetstid motsvarande 1 milj. på vårt hus. DET kändes ganska bra. :)
Då kunde jag släppa det där.
Och du, du är redan där! Det är jättebra! :heart
Tack så mycket.
Det tycker jag du med är.
Du är så snäll.
Vad skönt att du är nöjd nu.
Det är jobbigt att känna sig underlägsen.
Det får man undvika om man kan.

hej honung jag visste inte alls att jag inte ville ha barn i början när vi träffades.
Jag hade inte funderat på det.
Kanske är dumt av mig att inte veta innan.
Men jag hade faktiskt inte ens tänkt på barn och jag har försökt att få mig till att vilja skaffa barn för ett år sen.
Jag var till och med gravid av misstag och grät varenda dag då och då förstod jag efter detta att jag inte ville ha barn.
Men då hade jag redan haft min sambo ett tag.

Jag trodde jag läst i tråden att det var ett beslut du tagit långt innan förhållandet inleddes, och jag skriver också att citat "Jag har full respekt för de av oss som gör valet att avstå föräldraskapet, och jag är fullt medveten om att saker och ting kan hända i livet som gör att man tar det beslutet [...]". Så, med andra ord så är min fråga i inlägget inte relevant för ditt problem. Bra att du klargjorde det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka