Du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn sa han

Jag trodde jag läst i tråden att det var ett beslut du tagit långt innan förhållandet inleddes, och jag skriver också att citat "Jag har full respekt för de av oss som gör valet att avstå föräldraskapet, och jag är fullt medveten om att saker och ting kan hända i livet som gör att man tar det beslutet [...]". Så, med andra ord så är min fråga i inlägget inte relevant för ditt problem. Bra att du klargjorde det.
Okej då förstår jag.

Tack så mycket.
Det tycker jag du med är.
Du är så snäll.
Vad skönt att du är nöjd nu.
Det är jobbigt att känna sig underlägsen.
Det får man undvika om man kan.
Tack! :o :bow:

Jo, jag är nog också där.
Och det är tack vare stödet från Buke.
Har skrivit i andra trådar och en tråd jag själv startat och efter alla kloka inlägg från medlemmar här så har jag fattat mitt värde mer och mer.
Andra saker också för den delen.

Buke är ett suveränt bollplank! :bow:
Hade aldrig varit där jag är idag utan Buke.

...och så var vi tillbaka.
Det var väl det han försökte göra?
Men när TS och han bor på HANS gård så är det väl rimligt att HAN föreslår att HON flyttar.

"Du får hitta en annan karl" uppfattar jag som ett svepande hot. Om han verkligen hade velat att ts flyttade vore det väl rimligare att säga något i stil med "vi vill för olika saker, jag vill avsluta och du behöver se dig om efter annat boende"?

"Du får hitta en annan karl" uppfattar jag som ett svepande hot. Om han verkligen hade velat att ts flyttade vore det väl rimligare att säga något i stil med "vi vill för olika saker, jag vill avsluta och du behöver se dig om efter annat boende"?

Uttrycker du dig alltid balanserat, klokt icke-missförstånd-bart (jag vet, det finns inget sådant ord) i diskussioner?
eller uttrycker du dig klumpigt ibland?

Jag uppfattar "då får du se dig om efter en annan karl" som just ett uttryck för att TS och han inte ska fortsätta sitt gemensamma liv.
Och det blir för mig väldigt förståeligt att det läggs på TS att flytta, eftersom man bor på HANS gård.
Då är det inte så konstigt att det inte är han som fattar beslutet att flytta, utan lägger över på TS att flytta.

Han vill inte att jag ska flytta som det är nu.
Det märks tydligt.

Tror snarare han inte heller denna gång insett att jag menar allvar med inga barn.
Tror han fortfarande tror jag kommer ändra mig längre fram.

Men om @hollypolly har sociala svårigheter är det väl inte alls säkert att hon fattar när han inte pratar klarspråk. Jag har Asperger och hade min man sagt så till mig hade jag inte fattat att han egentligen menade "förhållandet är slut och du får flytta ".

Men om @hollypolly har sociala svårigheter är det väl inte alls säkert att hon fattar när han inte pratar klarspråk. Jag har Asperger och hade min man sagt så till mig hade jag inte fattat att han egentligen menade "förhållandet är slut och du får flytta ".
Så är det inte i mitt fall.
Han vill inte att jag ska flytta.
Jag känner honom och han pratar klarspråk och är tydlig.
Är svårare att tolka text här, det förstår jag.
Försöker utrycka mig korrekt.

Jag tänkte mest som svar på de som sa att han bett dig flytta genom att hitta en annan karl.
Det är bra om han pratar klarspråk med dig. Jag ville bara förtydliga att det inte är säkert att man förstår om folk inte gör det.

Jag tänkte mest som svar på de som sa att han bett dig flytta genom att hitta en annan karl.
Det är bra om han pratar klarspråk med dig. Jag ville bara förtydliga att det inte är säkert att man förstår om folk inte gör det.
Ja det jag.
Ja förstår inte när okända människor driver med en eller säger något allvarligt fast bland skämtar dom.
Men min sambo kan jag läsa av till hundra procent.
Vi kan prata.

Uttrycker du dig alltid balanserat, klokt icke-missförstånd-bart (jag vet, det finns inget sådant ord) i diskussioner?
eller uttrycker du dig klumpigt ibland?

Jag uppfattar "då får du se dig om efter en annan karl" som just ett uttryck för att TS och han inte ska fortsätta sitt gemensamma liv.
Och det blir för mig väldigt förståeligt att det läggs på TS att flytta, eftersom man bor på HANS gård.
Då är det inte så konstigt att det inte är han som fattar beslutet att flytta, utan lägger över på TS att flytta.

Nu har ju @hollypolly redan tidigare i tråden bekräftat att hennes sambo inte vill att hon ska flytta och ändå sa han som han gjorde.

Men ja, hade jag ägt en gård där jag verkligen ville att min sambo skulle flytta ut så hade jag gjort det klart och tydligt. Kanske inte balanserat eller icke-klumpigt men absolut TYDLIGT. Att vara tillräckligt explicit för att vederbörande ska förstå är ju liksom ett måste om man faktiskt vill ha ut personen ur huset.

Jag tycker du har varit tydlig med vad frågan gäller genom hela tråden. Det är vi andra som snöat in på sidospår.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka