Du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn sa han

Jag har aldrig önskat någon evighet. Nuvarande relation började snarare som ett experiment. Det är 18 år sedan. Hur det ser ut om ytterligare 18 år kommer att visa sig.
Nä jag förstår ärligt inte ens vad önskan om evighet innebär. När jag blir kär så ska jag då tänka att denna personen vill jag leva med tills vi dör? Skulle jag som 20-åring tänkt att jag kan se oss ihop som pensionärer? Om jag blir kär och vill vara med någon gör jag det för att jag trivs med den personen och är nyfiken på den personen. Har aldrig tänkt på oss ihop om 30 år.

Nä jag förstår ärligt inte ens vad önskan om evighet innebär. När jag blir kär så ska jag då tänka att denna personen vill jag leva med tills vi dör? Skulle jag som 20-åring tänkt att jag kan se oss ihop som pensionärer? Om jag blir kär och vill vara med någon gör jag det för att jag trivs med den personen och är nyfiken på den personen. Har aldrig tänkt på oss ihop om 30 år.
Nej. Mina förhållanden har i stort sett börjat med lite prat och typ flört och sex med någon jag har velat vara med just då. Om den andra då hade pratat romantiskt om evigheten, hade jag tackat för mig.

Men vi är OT nu.

Vilken jobbig situation! Och inget som på något vis går att kompromissa om. Ni har lika stor rätt till era livsval. Tycker att det verkar som att du och din sambo behöver sätta er ner och verkligen diskutera. I mitt tycke verkar det bättre att du diskuterar med din sambo om er situation, istället för diskussionen om vem som äger ansvaret och vem som ska göra vad i det här fallet. Buke är bra, men ibland fastnar diskussionerna i oväsentligheter.

I min värld är detta det absolut värsta sättet att sätta barn till världen på, om jag tolkar det du säger rätt. Hon var "tvungen att byta man för att skaffa barn med honom"? Ja, jag må vara gammaldags och konservativ, men att sätta barn till världen är mer en emotionell än rationell handling kan ju jag tycka då. Att sätta ett barn till världen ska väl ändå vara ett resultat av mer än en fysisk förening, och verkligen inte ett verktyg för någons eget självförverkligande? Stackars barn, säger jag.
Hennes barn har det helt underbart. Varför skulle de ha fått problem av att hon gjorde slut med sin pojkvän för att han definitivt inte ville ha barn, (dvs de ville olika saker i livet) var singel ett par år och hittade en ny man som hon älskar mycket och som ville ha barn.

Det verkar mycket bättre än att vara tillsammans med mannen som inte vill ha barn tills hon fyller 40, varpå han plötsligt vill ha barn, bryter upp och hittar en ny partner. Det kan också hända, eller snarare känner folk där det hänt.

Bland de andra barnen i skolan och på fritids?
Barn är sjuka ofta tror jag.
Och om det händer något måste man alltid vara tillgänglig.
Jag brukar glömma min telefon hemma.
Har inte tänkt så långt som till skolåldern utan tänkt mera på när man är gravid och barnet är litet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka