Du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn sa han

Jag lever inte på honom för jag får 7000 kr i månaden från försäkringskassan.
Jag storhandlar all mat till oss varje vecka för han kan bara småhandla ibland för han inte vet vad som behövs.
Jag betalar mina hundar och bensin också sen är pengarna slut.
Han bjuder på resor men jag gillar inte och resa så jag följer med för han vill åka.
Fast - 7000 kr räcker inte så långt för att täcka ett hushålls kostnader, så krasst så lever du ett bättre liv med honom än du skulle kunna ha på egen hand, det vill säga lever på honom.

Fast - 7000 kr räcker inte så långt för att täcka ett hushålls kostnader, så krasst så lever du ett bättre liv med honom än du skulle kunna ha på egen hand, det vill säga lever på honom.
Han lever också ett bättre liv med mig än utan.
Han får ju mat och städning och sällskap.
För allt är inte ekonomiskt tycker inte jag.
Om jag skaffar eget får jag bostadstillägg för det.
Jag klarar mig bra på 7000.
Jag äter inte så mycket om jag bor själv.

Han säger att han skulle äta flingor till lunch om inte jag fanns,
För det gör en del av hans kompisar med samma yrke.
För dom är stressade då.

Men nu handlar ju tråden om hur hon ska hantera det faktum att han vill ha barn men inte hon? Att någon spekulerar i parets ekonomi är väl inget att gå vidare på.
Onödigt att dra iväg tråden åt ett tokigt håll, men hon själv skriver att hon inte lever på honom för hon har minsann 7000 kr så ville jag bara ge en liten realitycheck hur livet faktiskt är nu och vad hon skulle få själv. Hon tog alltså själv upp det.

Han lever också ett bättre liv med mig än utan.
Han får ju mat och städning och sällskap.
För allt är inte ekonomiskt tycker inte jag.
Om jag skaffar eget får jag bostadstillägg för det.
Jag klarar mig bra på 7000.
Jag äter inte så mycket om jag bor själv.
Men det är det väl ingen som sagt ifrån, att han också får något. Det var mer hur DU har det, varför du känner dig nöjd. Även om han får mycket av dig så kanske han är helt nöjd utan din service.

Onödigt att dra iväg tråden åt ett tokigt håll, men hon själv skriver att hon inte lever på honom för hon har minsann 7000 kr så ville jag bara ge en liten realitycheck hur livet faktiskt är nu och vad hon skulle få själv. Hon tog alltså själv upp det.
Men jag har levt själv också.
Jag klarar det också.
Jag vet hur verkligheten är.
Blir ledsen när du skriver så om mig.
Jag har bott ensam i flera år på samma inkomst.
Det är inte det ekonomiska detta handlar om.

Men det är det väl ingen som sagt ifrån, att han också får något. Det var mer hur DU har det, varför du känner dig nöjd. Även om han får mycket av dig så kanske han är helt nöjd utan din service.
Nej det är han inte.
Han har ju sagt hur svårt det skulle vara utan mig.
Jag vet att han är nöjd med mig annars skulle han ha en annan.

Hon svarade någon som spekulerat om hur deras ekonomiska förhållanden såg ut.

Förresten vi pratade lite mera om detta idag.
Jag tog upp det igen.
Och frågade om han skulle göra slut nu när jag inte ville ha barn.
Då sa han nej inte nu. Just nu känns det inte som det måste bli barn, men det är ju ändå målet med livet.
Inte mitt liv sa jag då.
Sen diskuterade vi ej mer.
Så jag får vänta och se va han gör framöver.
Bra att du tog upp det igen. Men jag tror att hans svar gör att ni behöver prata om det igen.
"Nej, inte nu" låter ju som att det här kommer att komma upp igen. Att det får vara som det är nu tills han har funderat klart eller kanske t.o.m. hittat någon annan som har samma målbild i livet.
Då hade jag hellre gjort som du sa, förberett mig på att flytta. Ju förr ju bättre. Hellre lämna och må bra, än gå omkring och vänta på att en annan person eventuellt ska ta ett beslut på hur mitt liv ska se ut. Hemska tanke!

Kanske är det så att din sambo har varit lika nöjd i er relation som du säger att du är. Och helt plötsligt har blivit bombarderad av omgivningen med barnfrågan? Och helt plötsligt blir förvirrad? Han kanske inte egentligen vill ha barn, utan tror att det ska vara så? För att folk omkring er är på honom?
Prata mer och vänd in och ut på det. Ni verkar ju kunna prata om saker som är känsliga och det är ju en utmärkt bas för en långvarig och hänsynsfull relation.
Har ni fortfarande olika syn på barnfrågan efter det så är det så det är. Då är det bara att gå vidare. Inget att vänta på. Att han är snäll och go för övrigt spelar ingen roll.
Lycka till!

Bra att du tog upp det igen. Men jag tror att hans svar gör att ni behöver prata om det igen.
"Nej, inte nu" låter ju som att det här kommer att komma upp igen. Att det får vara som det är nu tills han har funderat klart eller kanske t.o.m. hittat någon annan som har samma målbild i livet.
Då hade jag hellre gjort som du sa, förberett mig på att flytta. Ju förr ju bättre. Hellre lämna och må bra, än gå omkring och vänta på att en annan person eventuellt ska ta ett beslut på hur mitt liv ska se ut. Hemska tanke!

Kanske är det så att din sambo har varit lika nöjd i er relation som du säger att du är. Och helt plötsligt har blivit bombarderad av omgivningen med barnfrågan? Och helt plötsligt blir förvirrad? Han kanske inte egentligen vill ha barn, utan tror att det ska vara så? För att folk omkring er är på honom?
Prata mer och vänd in och ut på det. Ni verkar ju kunna prata om saker som är känsliga och det är ju en utmärkt bas för en långvarig och hänsynsfull relation.
Har ni fortfarande olika syn på barnfrågan efter det så är det så det är. Då är det bara att gå vidare. Inget att vänta på. Att han är snäll och go för övrigt spelar ingen roll.
Lycka till!
Ja jag förstår vad du menar.
Hans vänner har fått barn.
Ett par har fått barn efter att försökt i 4 år och dom säger bara positiva saker till honom.
Att barnet ligger och ler hela tiden och att det är det är så,skönt att komma hem efter jobbet och barnet ligger och väntar på gos och mys.

Ja jag förstår vad du menar.
Hans vänner har fått barn.
Ett par har fått barn efter att försökt i 4 år och dom säger bara positiva saker till honom.
Att barnet ligger och ler hela tiden och att det är det är så,skönt att komma hem efter jobbet och barnet ligger och väntar på gos och mys.

Varför tjatar man om sånt med andra i syfte att få dem att vilja ha barn?

Tar det paret hand om din mans son när det visar sig vara kolik och barnet skriker rakt ut stora delar av dygnet. När ingen kan jobba för det krävs minst 2 vuxna för att ens reda ut situationen utan att någon ska bli galen? Och då menar jag ändå 2 vuxna som båda var säkra på att de ville ha barn och var friska vid tillfället ifråga.

Jag har varit med om båda delar och skulle jag medvetet driva någon annan in, som var motvillig, i det årslånga kolikhelvetet hade jag nog inte varit värd att vara vän alls.

Och då har ändå alla mina barn varit "friska" så man sluppit bo på sjukhus med dem. Det finns värre saker som kan hända.

Jag för min del tror att det är precis tvärt om.
Att TS sambo har lyckats att ordna det bra för sig med en hemmafru som inte bara lagar maten utan som också betalar för den.
I min värld så är det TS som blir ekonomiskt och praktiskt utnyttjad här.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka