Du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn sa han

Jag tycker du har en väldigt klar bild av er relation och din egen målbild.
Enligt mig är det få som har det så väldigt klart för sig som du har.

Du har också realistiska förväntningar på dig själv och på hans förmåga att bidra till att ta hand om sitt eventuella barn, vilket är väldigt lite som du skriver.
Många tänker säkert att "allt löser sig" men du har verkligen en realistisk syn på både din och hans förmåga. :bow:

En stor eloge till dig för att du står upp för dig själv och för att du tar barnfrågan så seriöst. :bow:
Tack.
Ja jag tror inte det skulle lösa sig med ett barn.
Jag tror jag skulle balla ur totalt av sömnbrist och krav.
Och en sån mamma ska inte ett barn ha.
Och en pappa som jobbar hela tiden är inte att räkna med.

Att bidra med sina gener till att andra får barn ger knappast frikort till att umgås med det barnet sedan. Att donera måste ju göras för att hjälpa andra, inte för att donatorn själv ska ha ett barn på bygden som hen kan hälsa på när det passar. Om barnet i framtiden vill ha reda på varifrån hälften av hens gener kommer är en sak, men donatorns önskan kan knappast stå i centrum. Lesbiska par vill väl, som många, många andra föräldrar, ha barn med varandra och inte ha en ny, extra vuxen i sitt förhållande.
Nej han vill ju ha egna barn.
På heltid,

Du ger det intrycket, trots att jag har svårt att få ihop det med att du i princip är hemmafru.
Men det kan vara mina egna fördomar som spökar.
Jag tror du är självständig på grund av att ni inte har barn. Du kan ju faktiskt resa dig och gå när/om du vill.
Om jag skaffar barn kan jag inte vara självständig.
Då behöver det mig för all framtid.
Jag kan inte sköta om någon som inte kan klara sig själv om det behövs.
Jag törs inte ens chansa.
En vuxen man klarar sig.
Mina hundar klarar inte jag mig utan.
Dom har jag för egen vinnings skull.

@hollypolly verkar stark och kristallklart säker när det gäller barnfrågan. Det tolkar jag som självständighet från normen att unga kvinnor absolut ska vilja ha barn.

Hon berättar dessutom att hon har en del sociala svårigheter att tampas med. Så hon har säkert en ganska tuff uppgift i sin vardag.
Jag behöver frihet.
Tror många som vill ha barn vill vara behövda och mår bra av det.
Dom är perfekta mammor.

@hollypolly vad bra du är på att hålla fokus på ditt ämne, även när tråden ballar ut åt diverse håll!

Och det är bra att du fått se att man inte är ett ufo för att man inte vill ha barn.

Jag var så dum att jag läste en tråd på flashback om att inte vilja ha barn.
Där var det oroväckande många som ansåg att man är psykiskt sjuk om man inte vill ha barn.
Även att alla egentligen vill ha barn, de som säger att de inte vill har bara inte förstått det själva och de behöver en riktig man som kan tala om det för dem.

Där var det oroväckande många som ansåg att man är psykiskt sjuk om man inte vill ha barn.
Även att alla egentligen vill ha barn, de som säger att de inte vill har bara inte förstått det själva och de behöver en riktig man som kan tala om det för dem.
Så himla otäckt.

Flashback-män är det läskigaste som finns.

Förresten vi pratade lite mera om detta idag.
Jag tog upp det igen.
Och frågade om han skulle göra slut nu när jag inte ville ha barn.
Då sa han nej inte nu. Just nu känns det inte som det måste bli barn, men det är ju ändå målet med livet.
Inte mitt liv sa jag då.
Sen diskuterade vi ej mer.
Så jag får vänta och se va han gör framöver.

Förresten vi pratade lite mera om detta idag.
Jag tog upp det igen.
Och frågade om han skulle göra slut nu när jag inte ville ha barn.
Då sa han nej inte nu. Just nu känns det inte som det måste bli barn, men det är ju ändå målet med livet.
Inte mitt liv sa jag då.
Sen diskuterade vi ej mer.
Så jag får vänta och se va han gör framöver.
Vill du fortsätta ha en relation med en man som ev kommer göra slut för att ni vill olika i barnfrågan?
Bra att ni pratar om det, det är ett steg i rätt riktning, oavsett vad ni kommer fram till.

Vill du fortsätta ha en relation med en man som ev kommer göra slut för att ni vill olika i barnfrågan?
Bra att ni pratar om det, det är ett steg i rätt riktning, oavsett vad ni kommer fram till.
Ja just nu vill jag det för jag trivs med honom och jag är ju inte kär i någon annan .
har inte stressat upp mig för det här känner mig så himla lugn bara att jag kan sluta försöka tvinga fram barnlängtan nu.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 772
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 140
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka