B
bliss
Sv: Du är välkommen,men UTAN barn...
Insiktsfullt! till detta och resten av ditt inlägg.
Som flera skriver så kan nog det mesta härledas till hennes ADD. Och en sådan här smäll får antagligen inte henne att söka hjälp. Hon kommer troligen att skylla allt på dig (det finns nog inte på kartan att du har en annan vinkel än hon).
Det positiva är ju ändå att hon fått en diagnos (även om hon hittills använt den som en krycka). Den dagen hon söker hjälp kommer hon kanske också förstå varför er vänskap tog slut.
Nu såååå...
Jag bröt med min fd vän.
Kände att jag dels inte kan göra något för henne,hennes känslor är hennes känslor och det är inte min uppgift att stötta henne 24 timmar om dygnet pga något jag inte har med att göra och dels tror jag inte hon vill ha någon mer jämnlik vänskap. Jag tror hon kört fast i sitt mående och liksom utnyttjar det på div olika sätt det har likom blivit ett sätt att leva för henne dvs gnälla om allt och inget,dessutom har jag upptäckt att hon dessutom skapar sina egna problem som egentligen inte är några problem. Att sedan få en massa skit för min son,pojkvännen mm känns otroligt lågt.
Insiktsfullt! till detta och resten av ditt inlägg.
Som flera skriver så kan nog det mesta härledas till hennes ADD. Och en sådan här smäll får antagligen inte henne att söka hjälp. Hon kommer troligen att skylla allt på dig (det finns nog inte på kartan att du har en annan vinkel än hon).
Det positiva är ju ändå att hon fått en diagnos (även om hon hittills använt den som en krycka). Den dagen hon söker hjälp kommer hon kanske också förstå varför er vänskap tog slut.