Jag svarade på den biten också. I det fallet - ja. Det har uppenbarligen betydelse för han är ju singel? Att leva på 15000 när medellönen är 27.000 i Sverige hade definitivt fått mig att hajja till om det hade gått att få ett drägligt liv med personen. Hade personen dessutom snöpt till med att hen spelar (jag har tidigare levt med en som spelade 24/7, det var inget trevligt liv) och går ut med hunden - nej tack. Ekonomin är viktig i de flesta förhållanden, svårare är det inte och finns ingen möjlighet att få reda på varför det är som det är, vilken det sällan finns på dejtingstadiet, då finns det också flera andra som kanske faller in bättre, få personer är intresserade att leva så minimalistiskt även om de i teorin säger det. Sedan behöver du inte bli så grinig över det, det är du som valt att ta upp din vän, jag svarade som alla andra. Du som känner honom förstår inte varför han inte lyckas, jag som läst din beskrivning förstår det faktiskt till fullo utefter den beskrivning du gett.
För mig, och för uppenbarligen många andra här, är det nog inte själva uteblivet lönearbete som är en breakingpoint, snarare en livsstil som inte passar oss, åtminstone mig.