Dressyrstövlar Königs

T

traloppan

Vilka dressyrstövlar föredrar ni? Jag funderar på att investera i ett par nya Königs, har just nu Cometen men funderar på Grand Gester, hur tycker ni de är jämfört med varandra? Har ni andra favoriter? Vet ni var de ligger i pris? + o -
Vet ni om det är någon skillnad på att gå in Grand Gester jämfört med tex Comet?

Hade Cavallo innan dessa (Königs Comet) men gillar Königs bättre.

Sv: Dressyrstövlar Königs

Har också ett par Königs Komet, men funderar på att beställa ett par Königs Sir, med dragkedja fram. Tycker att de är väldans snygga! Vet inte riktigt vad priset ligger på, vågar inte riktigt ta reda på det heller, antar att de är dyra.

Har tidigare haft Cavallo, men gillar också Königs bättre.

Jag ska köpa ett par Königs, men med dragkedja fram (rakt fram), eller fram utsida. Inte fram insida som det finns nu.

Jag har ett par Königs med dragkedja mitt fram och spänne upptill. Vet tyvärr inte vad modellen heter men jag älskar dom. Att jag dessutom hittade dom som enda par i ett konkurslager för 1500 spänn, och att de osannolikt nog hade exakt mina mått, gör inte saken sämre. :banana:

Hon som ska hjälpa mig med stövlar sa att det är så man ska ha, ska tydligen vara bättre än på insidan.

Jag gick från Comet till Sir, det var en smärtsam upplevelse,:p Men nu är Sir-stövlarna helt underbara, men de låg i sin kartong ett bra tag innan jag orkade plåga mig igenom inridningen av dom.

Jag har bara haft mina till "fin"-träningar och till tävling så de har hållt i 6 år och är fortfarande:love:

Det blir definitivt Sir nästa gång oxå. Tycker Königs är mkt finare än Cavallo (smaken är...)

/Z.

Hmm.. har surfat runt lite på nätet o det lutar nog åt Sir för min del också om det ska bli några nya. Snygga!! :love:

O det skilljer inte så mkt mellan de olika modellerna att det är lönt att välja en annan modell av Königs enbart pga priset, det är ju så dyrt ändå!

På billigaste stället jag kunde hitta Sir just nu kostade de 4 615 kr.. Men på andra låg de på 5 500 så det var ju nästan 1000 kr mindre.. Typiskt. Innan sålde Ekohallen Königs o då fick man 10 % på första köpet om man ansökte om ekohallen kort, de gjorde jag när jag måttbeställde mina! Synd att de inte har så längre! Blir ju rätt mkt rabatt på ett så dyrt köp!

Hur lång tid tog det för dig att gå in dina Sir o på vilket sätt var det så smärtsamt? ;)
Och framförallt, hur gjorde du!?! :idea:

Hon som ska hjälpa mig med stövlar sa att det är så man ska ha, ska tydligen vara bättre än på insidan.

Och hur motiverade hon det?är det bättre med dragkedja fram eller utsida? det är ju oftast individuellt hur man upplever, jag har dragkedjan på insidan fram på mina königs, jag gillar det, och det har inte skavat alls på mina sadlar. Jag ställer frågan av ren nyfikenhet!

Ett tips är att kolla vad de kostar utomlands också, det brukar vara mkt billigare. Så gjorde jag när jag köpte mina stövlar och det skiljde många kronor.

Jag har ett par nya petrie anky allüre, som är deras nyaste modell. Ser ut såhär:
http://www.pferde-staerke.com/onlineshop/images/dbimages/artikel_0179577_b.jpg
De tycker jag är snygga. Tycker det är småjobbigt att rida in dem (men då är jag van vid jättemjuka stövlar) men dessa är helt okej jämfört med ex. Cavallo som jag aldrig lyckades använda...

Jag har ett par Könings grandgester med dragkedja invändigt fram. Mina är måttbeställda och har extra hög utsida m.m och dom kostade ungefär 5 000 kr.
Jätte snygga och supersköna när man väl ridit in dom ;) :love:

Jag vet faktiskt inte varför, ska fråga så fort jag träffar henne:idea:

:D

Bra bra!!!:D:D:D:angel: Var sitter dragkedjan om den ska sitta på utsidan då???? frågvis som tusan:angel::angel:

Jag antar att den sitter som på insida fast på utsidan,, sämst på att förklara, men snett framåt, fast på utsidan.

är det någon som har ett par Sir Lack? (Lacquer)
Hur är dom? Blir dom lätt slitna?
Jag vill haaaaa:banana:

Det tog nog ganska lång tid att få dem, kommer inte ihåg exakt det var ju ett tag sen. Det var smärtsamt av den anledningen att de är helt stenhårda på utsidan och därmed gjorde ooooont i knävecken innan de sjönk! Räkna med blåmärken och vissa sårigheter:p

Ibörjan givk jag fram och tillbaka till stallet i dem, men sen bet jag ihop och red. Det gick faktiskt riktigt fort då! Men jag hade ju ingen susning om det där med kililägg eller vad det nu heter, det hade nog gjort upplevelsen ljusare:smirk:

Mina kostade dock 6000:eek:

är det någon som har ett par Sir Lack? (Lacquer)
Hur är dom? Blir dom lätt slitna?
Jag vill haaaaa:banana:

Jag har inte men jag har sett och de har varit fula! De har bara varit lackade på skaftet och inte på foten:crazy: Men är de lackade på foten är de förmodligen:love:

Jag har däremot en lacknosgrimma från OS - räknas det?:p

Okej, jag tänkte också på det med att dom kanske inte var blanka på foten, det måste ju se ganska kul ut? :P
Har ett par cavallo nu som är tänkta som träningsstövlar nu när jag vill ha nya:d Och Lacquer ser inte fel ut, men jag vill inte ha sånna som inte är blanka överallt:rofl:
I så fall blir det ett par vanliga Sir så får jag fortsätta putsa:cry:

jag har lackade sir.. mina är också bara lackade på skaftet och inte foten.. tycker det är finast, men det är ju en smaksak. helt nyköpta, över 8000 spänn :eek: (stackars mamma :devil: )

har inte börjat rida in dom än dock...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka