Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Men näää! Hur är det möjligt med så mycket otur med dina kusar:(. En tröst är att Hottie iaf är väl värd att använda i aveln om det nu skulle vara slut med ridningen. Klen tröst bara.

Ja det är skit. Det vi ska kolla nu är ev ligamentpåverkan i ryggen -och behöver jag säga att jag höll på att skratta rakt ut när veterinären sa ligamentskada? (med tanke på Calle). Hursomhelst, ryggen kommer inte funka för ridning (ev lätt ridning, det går ju nu med -är när man sätter press som hon har ont) och det är samma grej som hon haft innan. Hon var ju lätt att få dräktig och blev helt besvärsfri av att slippa ridning, detta året efter fölet var ju ett test om hon funkade att rida och det har gått super tills vi nu kommit såpass att det blivit tuffare. Skit är det och jag känner mest för att lägga ner.

Tack. Det suger verkligen!

-såå, nån som vill ha ett fräsigt avelssto? ;) jag slänger in en trevlig tanthäst på köpet!

Senast ändrad av en moderator:

Maken kanske vill ha en alldeles egen häst? ;) den stora svarta brukar charma de mest motsträviga makar :p

Sjukt tråkigt med Hottie:(. Tur i oturen är att det är helt rätt tid på året att leta upp någon som vill ha henne som avelssto. Kommer hon att dömmas ut så du får försäkringspengar att köpa något annat för?

Lider verkligen med dig och kan säga att jag är inte mindre nervös nu för Junos klinikbesök nästa vecka. Metacamen gjorde ingensomhelst verkan på honom så nu blir det fortsatt jakt på felet..

Men fy fan va trist rent ut sagt!

Du har ingen möjlighet att få hem fuxen igen, för att hitta nån glädje i ridningen?

Sjukt tråkigt med Hottie:(. Tur i oturen är att det är helt rätt tid på året att leta upp någon som vill ha henne som avelssto. Kommer hon att dömmas ut så du får försäkringspengar att köpa något annat för?

Lider verkligen med dig och kan säga att jag är inte mindre nervös nu för Junos klinikbesök nästa vecka. Metacamen gjorde ingensomhelst verkan på honom så nu blir det fortsatt jakt på felet..

Nä, vi kommer troligtvis inte att T-märka henne (men inte bestämt än). Hon är så lågt livförsäkrad att det inte blir så mycket pengar ändå.

Snacka om motivationsdödare.

Lycka till med Juno.

Men fy fan va trist rent ut sagt!

Du har ingen möjlighet att få hem fuxen igen, för att hitta nån glädje i ridningen?

Det får räcka med en häst, så jag får jobba vidare och lägga energin på min ANDRA skadade häst (ana bitterheten) och se hur länge det håller. och när DET klappar ihop, blir det nåt annat.

Fy vad tråkigt! Hoppas verkligen att Calle håller!

Det är så många hästar som är skadade, så himla tråkigt att läsa :(.

Fiorano, håller verkligen tummarna att det går bra på återbesöket med Juno.

Fy tusan så himla tråkigt!:(

Heddan verkar iaf ok nu o visade ingen reaktion igår när vi böjde henne. Pigg o glad är hon också. Låtsades att en fet ponny vi mötte i skogen var en livsfarlig älg o försökte kasta av sin stackars matte..:cautious:

Fyfasen vad trist. :( Håller verkligen tummarna för Calle!

*knapp*

Jag tränade igår igen och min lilla tant är så himla skön. Inte kunnat rida sen förra träningen 3 veckor sen (hästen har dock gått) och då introducerade vi lite nytt tänk (för henne). Och igår var det som om att jag kört på med det tänket kontinuerligt i 3 veckor. Hon köper verkligen allt och bara tuffar på med spetsade öron! :love:

Idag testade vi på något nytt igen. Nämligen att åka av ute i skogen (eller ja, på ett hygge under ledningar) och se hur tanthästen galopperar iväg, åt fel håll, sen vänder åt rätt håll, men istället för att hitta stigen hem genom skogen stannade hon, drakblåste lite, åt lite och traskade sedan fram åt mitt håll och jag kunde ta henne utan problem och sitta upp igen. :p Lilla tanten blev rädd och vände snabbare än jag tänkt att hon kunde göra, och jag var fullkomligt oberedd och tänkte att vi skulle vända åt andra hållet när det hände... Tack o lov satte hon av mig på mjukt ris och inte någon sten, eller vass gren som gärna spetsat en, eller ännu bättre gyttjepöl! :D :love:

Usch vad tråkigt för dig :(

*kl*
Jag har börjat sätta igång min förlamade häst... Han är ju motionerad lätt under hela sjukdomstiden, men idag red jag två långsidor öppna och gjorde någon galoppfattning ur skritt. Han travar så fort så det bara viner i öronen, och jag behövde bara tänka galopp så var han iväg. han känns väldigt lösgjord och med på noterna, att bakdelen inte riktigt funkar som den ska bekommer inte honom :p Han blir bättre och har nu bra styrka i svansen(den har bara hängt helt slapp) och alla muskelgrupper i bakdelen svarar på provokation (en muskel har inte haft känsel öht). Så det är bara hoppas att det släpper och att rörelsestörningen försvinner.

Jag fick också bra, men ändå dåliga besked idag. Min häst har som jag trodde en lätt typ av kissing spines.. Man såg på röntgenbilderna att tornutskotten ligger och skaver mot varandra då det var vitt på kanterna av dem. Där va även två som var halvt ihopväxta.

Imorgon väntar ridning för veterinären och ska då också bedöva ryggen. Får de vart det leder! Ska nog hitta en bra Tillridare som hästen kan få vara hos ett tag och bli återställd..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka