Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Jag gillade också programmet, men tycker det är lite väl stageat runt Zettermans. Vilka snyft/dramatikshots på Alexander som satt på bänken och såg ut som en ledsen hundvalp typ O_o

Jag är lite besviken på programmet. Jag hade väntat mig mera... Jag saknade dramaturgin i berättelserna, det fanns liksom inget driv. Deltagarna presenterades inte speciellt noga. Jag hade önskat mig lite info om sverigerankning och världsrankning. Dessutom hade de annonserat ut programmet som om vi skulle få se ryttarnas hårda arbete och det såg jag ingenting av. Vad sägs om att visa ett klipp av varje uppsättning en dag? Eller ett schema över tävlingsterminen så att det blir lite mer visuellt. Dessutom irriterade jag mig på mellanspelen där de bara visade olika ryttare till musik. Det kändes meningslöst.

Tyvärr tycker jag inte att CHB var någon bra representant för dressyren men kanske kan de ändras i de kommande programmen. Det kommer ju fem till.

Fast det positiva är ju ändå att ridsporten får uppmärksamhet, det förtjänar vi. Hoppas bara att det blir av rätt anledning, dvs vilken fantastisk sport det här är!

Det var ganska hårt vinklat på pengar tyckte jag. Men det är kanske det som skiljer oss vanliga ryttare mot eliten också...

Tänkte också på de. Alla som har häst vet ju att de är dyrt, men inte alla har en Hermes filt (8-9000sek) i hästbussen.:p Gillade programmet hur som.

*kl*

Är rädd att jag tappat bort passet till en av hästarna, otroligt klantigt. Ska tävla på söndag och funderar nu på om jag kan det? Att styrka att hästen är fullt vaccinerad blir nog inget problem.

Tänkte också på de. Alla som har häst vet ju att de är dyrt, men inte alla har en Hermes filt (8-9000sek) i hästbussen.:p Gillade programmet hur som.

de flesta tittare kan nog iof inte identifiera en hermes filt och att den kostar 8-9 papp..... ;) eftersom programmet går på svt och inte hemma hos ryttareliten exklusivt i sig. ;)

:D Vet att Hermes är dyrt, då en vän fick ett träns för 30 stek. Va tvungen att googla va filten kostade när jag såg den. Om jag blir miljardär ska jag också ha Hermes i min buss. :p
Filten har stora H på sig.....

fast faktum kvarstår ju att ytterst få lär ha koll på att öht identifiera en hermes filt liksom det hör inte till trenden. tror SVTs tittare inkl hobbyryttarna inte öht noterat en filt eller en bokstav på filten, och de få som gör det hade lika gärna trott att bokstaven stod för Häst eller Hanna eller vad som helst typ ;) faktiskt. Inte att förringa de modeinsatta deluxe öht givetvis, de har ju rätt till sin insatthet i sig, men ngnstans tycker jag det, om det vore så att merparten av svt följarna av ryttareliten skulle vara så insnöade på att identifiera grejer för tusentals x8 papp, att det isåfall snarare styrker under kritiken flera givit , om att programmet förefaller snobbigt . tråkigt isåfall för svensk ridsport i sig öht kan jag tycka.....

Senast ändrad:

Håller verkligen med angående relationen mellan CHB och RHB , men jag tyckte det blrv bättre i programmet än vad reklamen visade iaf! Sedan känner jag också igen mig så sjukt mycket i hennes känsla när man vill vara bättre och jag kunde verkligen känna känslan!

Håller med mackan ang Zettermans, hörde hur ett par i kön i resturangen igår pratade om programet och jag tror inte de var hästkunniga och dem diskuterade att det va så synd om dem pojkarna, man såg ju att dem va tvingade till detta av deras mamma och att dem inte hade något eget intresse alls (??).. Lite komiskt att lyssna på dem :)

Jag är lite besviken på programmet. Jag hade väntat mig mera... Jag saknade dramaturgin i berättelserna, det fanns liksom inget driv. Deltagarna presenterades inte speciellt noga. Jag hade önskat mig lite info om sverigerankning och världsrankning. Dessutom hade de annonserat ut programmet som om vi skulle få se ryttarnas hårda arbete och det såg jag ingenting av. Vad sägs om att visa ett klipp av varje uppsättning en dag? Eller ett schema över tävlingsterminen så att det blir lite mer visuellt. Dessutom irriterade jag mig på mellanspelen där de bara visade olika ryttare till musik. Det kändes meningslöst.

Jag antar att de förösker göra programmet tittarvänligt för så många som möjligt och inte bara för oss "nördar" som vill veta detaljer ;) Men visst tänker jag lika som dig jag skulle gärna också bytt ut den delen som kändes onödig mot en massa annat matnyttigt :)

kl

tyckte också om programmet om man ser det i komb med hästskötarsnuttarna.

Lisen och Peder verkar ha ett levande förhållande, mysigt att se att de hinner pussas och klappa på kinden.:love:
Jag tycker att Lisen verkar rätt skön, en tjej med mkt krut i och Peder är både snygg och verkar jättemysig!

Rasmus verkade inte alls bekväm i situationen och enda gången jag hörde honom skratta var när han narrade Charlotte.

Sen står man och tigger ett armband av sin pappa så får man kanske också leva med att folk kanske ser en som man är lite bortskämd ( läste att ngn tyckte att hon uppträdde som en bortskämd tonåring) men hon hade nog behövt en kram av gubben sin när hon stod helt tårögd även om det berodde på både ilska och besvikelse. Men men hon kanske hade bitit huvuvdet av honom då :D

kl

Hade en glad och övertaggad häst idag :p
Vi har nu gått in på vårt 9e år ihop, jag och Hottie, och hon har aldrig nånsin bockat under ryttare -förrän idag, och hon tog igen de förlorade åren ;) Red ut en liten sväng i det fina vädret. Tänkte en lugn tur, men sen svängde jag in på en väg där vi brukar galoppera....... bockserier x flera, skolor ovan mark och sen förlorade vi bromsen också. Och kan säga att hoppet över vattenpölen som kom i vår väg hade gjort vilken fälttävlansryttare som helst stolt. Knasboll!

*kl*
Det kostar att ligga på topp.... Har anmält till det som kommer att bli tävling nummer två för oss i år. Har någon en trisslott över? 2 klasser + uppstallning = 2600 kr :cool: Då ska vi också åka dit bo och äta också. Det är rätt bekvämt att bara rida regionala klasser, då har man ju chans på prispengar också. Nu blir man väl ohjälpligt sist :D Vad gör man inte för att ha lite roligt ;)

Och så bensinpengar tyvärr... Fast jag är lite avundsjuk att du har en anledning att spendera just de där pengarna. Jag menar, vem vill inte ha utbildat sin häst så långt som du lyckats med? ;)

Lycka till! När är det dags?

Kl

Själv hade jag faktist bästa träningspasset någonsin. Jojje var mycket lyhörd för hjälperna och vi lyckades riktigt bra med några diagonala slutor. På slutet red jag ca 10 min i nedläggningsgalopp på fyrkanten och rundare och mer aktiv galopp har vi aldrig lyckats med. Nu gäller det bara att hitta dit igen!

Det har varit mycket utvecklande att se sin ridning på film om man säger så!

Senast ändrad:

Judt nu önskar jag att jag vore lycklig skogsmulle då bilen min gått sönder och kostar 5 000 att laga... :cool: vatten och bröd...

Vi kör igång med debut i Int. II i Åstorp nästa helg och sedan blir det Lidköping med lövstacup en månad senare :)

*kl*
Det kostar att ligga på topp.... Har anmält till det som kommer att bli tävling nummer två för oss i år. Har någon en trisslott över? 2 klasser + uppstallning = 2600 kr :cool: Då ska vi också åka dit bo och äta också. Det är rätt bekvämt att bara rida regionala klasser, då har man ju chans på prispengar också. Nu blir man väl ohjälpligt sist :D Vad gör man inte för att ha lite roligt ;)

Så är det för oss ft- ryttare hela tiden ;) En lite större tävling går lätt på 6000 spänn inkl. allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka