Sv: Dressyrsnackis nr 9
Rida med fraktur??? Hästtokig till Max! :-)
Rida med fraktur??? Hästtokig till Max! :-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Domare bör placeras 3 – 5 m från tävlingsbanan. H- och M-domare placeras 2,5
m innanför långsidornas förlängning. Om möjligt skall domarna sittplatser placeras
minst 0,5 m ovanför markytan.
Vid tävling, där av utrymmes- eller säkerhetsskäl dessa bestämmelser ej kan följas,
arrangeras domarna placering i samråd med överdomare/domarordförande/arrangör
på lämpligt sätt.
Vad roligt att det går så bra för er! Kan riktigt se din vackra häst dansa fram i bytena.
kl
Själv är jag sur som ättika...provade att rida med mitt dumma ben igår men se det gick inte. Stiglädret ligger an precis över fraktursåret o det gjorde väääldigt ont...försöker nu febrilt komma på käcka lösningar, typ: Det MÅSTE gå att sätta fast en tjock tvättsvamp på insidan av stiglädret som får vara stötdämpare???! Då kanske det går att rida...
Ännu en ridhusfråga. Nu är det bestämt att innermåtten blir precis 60x20. Domaren ska istället för att sitta i manegen sitta i ett inyggt bås i sargen. Min undrar är, får domaren sitta till så att den inte kan se ekipagen ute i hörnen-det kommer hen ju inte kunna göra om bordet är inbyggt i sargen? Eller finns det tävlingsplatser som har det så? (jag har aldrig stött på det.)
Hittade denna skrivelse i TR:
Så då är det väl okej, antar jag.
Hetsa ner. Hen är väl en utmärkt förkortning av han/hon? Och för alla de personer som har en mer komplicerad könstillhörighet (och ja, det kan vara såväl fysiskt som psykiskt) så ser det ju till att alla omfattas av det. Mycket praktiskt.
Det är inte upp till dig att bestämma vad folk får skriva eller inte, allra minst på dressyrdelen av ett hästforum. Skriv han/hon, om du nu roas av det och tycker att kön är jätteviktigt.
Hetsa ner. Hen är väl en utmärkt förkortning av han/hon? Och för alla de personer som har en mer komplicerad könstillhörighet (och ja, det kan vara såväl fysiskt som psykiskt) så ser det ju till att alla omfattas av det. Mycket praktiskt.
Det är inte upp till dig att bestämma vad folk får skriva eller inte, allra minst på dressyrdelen av ett hästforum. Skriv han/hon, om du nu roas av det och tycker att kön är jätteviktigt.
HEN är ett dödsdömt ord som skall till varje pris utrotas
Vi är icke könslösa vi ÄR olika mellan benen
Det heter antingen domarna eller hon /han
Niela som hatar bokstäverna HEN!=)