Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

*kl*

Alltså jag blir så himla brydd på tdb. Nu står en av mina anmälningar som "återtagen"? Naturligtvis har även anmälningstiden gått ut och efteranmälan är dubbel avgift:(. Plats finns, man är ju inte jättesugen att betala 400:- (+licensen då) för en lokal start. Kommer ju göra det ändå eftersom det är vår hemmatävling, men ska förstås prata med tävlingsansvarig om eftreanmavg. Mutter.

...och där kraschade hela tdb för mig. Suck igen. Tack och godnatt.

Senast ändrad:

Men det låter ju jättekonstigt! Kan du inte maila eller ringa arrangerande klubb och fråga om de kan justera det på något sätt? De borde ju vara intresserad av att få in så många anmälningar som möjligt.

Det där har hänt mig och flera andra. Kontakta tdb, de verkar ha en rejäl bugg i systemet.

*kl*

Nu måste jag fråga er inbitna dressyrbukare :)

Har bestämt mig för att starta min första tävling, och det blir faktiskt dressyr på min lilla hoppetossa. Det har gått från klarhet till klarthet på dressyrträningarna, så nu känner jag att det är dags
MEN jag äger ingen dressyrsadel och det innebär att det blir att tävla i min hoppsadel. Hur pass ajabaja är det?
Blir man detdömd på heltheltsintryck osv för att man inte har en dressyrsadel?

Igår hade jag också en fantastisk träning, på F. Första gången på kandar som vi vet om, hon har bara bott i Sverige sen augusti och gick inga höga klasser i Danmark, och hon agerade som om allt var som vanligt. Om inte bättre! Och hon är en fantastisk läromästare, tänk att jag får rida en sån lektionshäst varje vecka.

Hon gör allt man ber om och lite till, men inte om jag gör fel (sitter med ojämnt stöd på sittbenen, och ojämnt spända magmuskler). Då surar hon. När vi inte kände varandra var hon alltid snällast, nu ställer hon krav på mig. Det är fantastiskt! :love: Hittills kompletterar hon mig så bra. Gör byten, förvänd, skolor osv utan att säga emot (fast jag är osäker ibland). Galet!

Och på måndag hämtar jag Z:s (min) nya sadel, den är visserligen svart, men det blir super ändå. Då ska vi också träna för min gamla tränare igen, och om jag har tur så lyckas jag övertyga henne om att jag får åka till henne på kurs i sommar. :d

Bara en sån dag, det borde finnas flera av dessa!

Det där har hänt mig och flera andra. Kontakta tdb, de verkar ha en rejäl bugg i systemet.

Vilket skit rent ut sagt! En himla tur att man inte bor i Sthlm och förlorar sin plats iaf... Ska ringa till arangören ikväll och förhoppningsvis fixa till det.

Vilket skit rent ut sagt! En himla tur att man inte bor i Sthlm och förlorar sin plats iaf... Ska ringa till arangören ikväll och förhoppningsvis fixa till det.

Oftast är det så att man inte har någon giltig endagslicens på tävlingens likviddag. Då återtas anmälan per automatik. Det får man rätt tydlig information om när man beställer licensen.
Så det är inte systemet som felar utan rent handhavadefel ;)

För mig hade det dragits två endagslicenser för ett tävlingstillfälle = inte handhavandefel...

Oftast är det så att man inte har någon giltig endagslicens på tävlingens likviddag. Då återtas anmälan per automatik. Det får man rätt tydlig information om när man beställer licensen.
Så det är inte systemet som felar utan rent handhavadefel ;)

Men det är ju ett jävla skitsystem.. dom drar ju pengarna 2 veckor innan start och om man inte kan starta så förlorar man väl även endagslicensen eller? Dvs man kan inte skjuta upp den till en annan start.. eller hur funkar det?

Det kan väl räcka att man betalar licensen innan start...

I mitt fall verkar det vara så att licensen inte stått som betald trots att jag haft pengar på mitt TDB-konto. Jag i mitt enfald trodde att pengarna drogs direkt så att den blev betald. Det gjorde det när jag löste licens för ponnyn. (jaja, löste den typ en dag innan likviddag men trodde som sagt att den då blev betald direkt).

Fast det gör den? Jag löste min licens, hade pengar på kontot o sekunden efter stod den som betald.

feel: Ska fixa bilder på Optimumen men den har inte flat säte. Jag trodde ju inte jag skulle kunna sitta i en "djup" sadel men det kan jag i denna!

Det är enda anledningen jag kan komma på iaf. Löste precis en ny licens till annan tävling och den stod också som obetald trots pengar på kontot:(.

Men kontakta TDB och arrangören jag hade ngn bugg på mitt konto förra året så jag blev automatiskt avanmäld till flera tävlingar men det ordnade upp sig när jag kontaktat dem.

Då kan dom på tdb få en anmäld på den ursprungliga anmälan sas? Arrangören kunde inte göra nåt alls:(.

...och hurär det nu med endagslicensen, gäller den per meeting el endast per dag?

Senast ändrad:

Men det står ju på TDB att man ska betala i god tid för att det kan ta upp till ett par arbetsdagar innan pengarna når kontot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17