Sv: Dressyrsnackis nr 8
Ush så krångligt det verkar. Om inte arrangören kunde göra något, kan du inte ringa de som är ansvariga för tdb och diskutera problemet? de kanske kan göra något? Förstår att du är besviken, det hade jag också varit.
KL
Jag får inte riktig ordning på våra skänkelvikningar.
Hon flyttar gärna framdelen men bakdelen blir släpande efter. Försökte att flytta lite på volt men det blir samma sak där, och halsen blir än mer förböjd. Kanske inte riktigt lika efter med bakdelen förrestän, men förböjd hals.
Jag tror inte hästen har något problem med det egentligen, men hon förstår mig bara inte. Och jag är för dålig på att förklara för henne.
Jag gör en hel del skänkelvikningar i skritt och det går bättre, där trampar hon på med bakbenen. Jag berömmer massor. Gör också både framdelsvändningar och bakdelsvändningar för att hon liksom ska förstå vad jag vill med mina skänklar och det tycker jag går bra. Även öppna och sluta tycker jag funkar ok.
När jag rider in på diagonalen och ska göra skänkelvikningen åt vänster för höger skänkel så blir det genast att hon snabbt flyttar framdelen, blir förböjd i halsen och bakdelen släpar efter. Jag flyttar högerskänkeln ganska långt bak men hon springer bara på framåt och viker sig i halsen, baken blir släpande. Har provat att peta med spö på bakdelen för att få med den men hon blir bara stressad och stark.
Borde ju verkligen ta det här med min tränare, känner mig bara så himla omotiverad att träna just nu