Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

+ni andra.

Känns skönt att höra att fler än jag känner att man inte orkar... Man har så mycket krav på sig själv och drömmar om hur det SKA vara och så kommer verkligheten där och är i vägen. Ja ja, två dagars vila för Barbieponnyn gör nog bara att jag har lite extratryck på träningen imorgon och så får jag försöka hinna med en powernap på jobbet också:p.

Läste förresten nyss den här roliga nyheten!
http://horsesinternational.com/sport/valegro-back-in-the-ring-at-chio-rotterdam/

Jag är också trött nu. Förstår egentligen inte hur jag orkade jobba 60+ timmar i veckan och ha häst förut. Inte konstigt att mitt immunförsvar packade ihop. Nu jobbar jag som frilansare så jag kan säga ifrån om kroppen inte orkar. Det är en förutsättning, även om jag inte har egen häst för tillfället. Jag håller på att renovera hemma och får inte sova för byggjobbarna kommer så tidigt. Det är sjukt jobbigt! :mad:

*kl*

Nu har jag äntligen hittat en sadel, och jag sitter som en liten prinsessa i den. Så mjuk och skön! Blev efter mycket om och men en Childeric DI :love:

Idag när jag travade så kunde jag hålla skänkeln helt blickstilla intill hästens sida (brukar ha enorma problem med det då min gamla sadel har för långa kåpor och guppar omkring på hästen). Men nu kände jag mig lite som Waco, har alltid varit imponerad av hennes sits och skänkel :)

Låter helt super.:)
Tycker det är väldigt roligt att läsa att det fungerar så fint för er nu efter all bedrövelse och oro som du gick igenom förra året.

KL

Måste säga att äntligen börjar jag känna att det händer något med min ridning. Jag börjar våga känna mig liite duktig för en gångs skull. Vanligtvis har jag en 07:a för denna tränaren då hon behöver mest hjälp men nu fick det bli den äldre damen. Bytena gick ju inte som dom skulle men jag förklarade att jag tränar nästan aldrig på dem så jag har med förvänd galopp i tävlings programmen. Men nu får det bli ändring på det. Skulle gjort i vart fjärde men haha ja det gick inte alls ;) Sa även att hon faktiskt har bytt bra i serie men jag har inte hållit efter. Iaf jag är så himla nöjd med gårdagens träning. Svävar på ett litet moln.

http://www.youtube.com/watch?v=_xjgJB_5fAQ&list=UUzNlhIa6Fm7pENjawStO0hw&index=1

Varför åker du dit innan jobbet? Jag åker endast efter jobbet, är kvällspigg så slutade jag 17 och hade hyfsat nära stallet kunde man vara där mellan 18-20. Det är tidigt för mig :)

Men man måste ingenting, gör det du vill

Måste släppa ut hästarna. Vilket inte gör ngn större tidsskillnad heller eftersom hunden ändå måste rastas och det är så smidigt när man ändå är i stallet:). Sen är det riktigt skönt att ha mockat när jag kommer till stallet på kvällen.

Jag hoppas att alla bedrövelser är över för några år nu :)

Waco: Tror man blivit lite "bukeskadad", började skratta för mig själv när första tanken som dök upp i huvudet när jag såg i spegeln hur fint mina skänklar låg var "nu känner jag mig som Waco".
Men det är kul när det finns några duktiga ryttare här så man får lite inspiration!

kl

Fin häst :love: fin häst :love: fin häst :love:
Han börjar bli riktigt fin, min lilla pålle!!! :)

..ville bara meddela så att ni vet :D

Efter en tung inledning av våren känner jag att nu är livet återigen på topp! Utan att gå in på detaljer så kan föreningsliv vara otroligt tufft ibland men i slutänden är det värt allt jobb.

Hästarna sköter sig fint, Norpan är på väg igång igen och Mini går så jäkla bra nu! Vi vann en Lb2 på 70% förra veckan och idag på träningen gick han helt super så nu är planen att han ska gå en Lb3 sen är det La3 som står på tur. Det är härligt att känna hur han verkligen har mognat och stärkt sig och nu är påverkbar i galoppen och vi börjar nosa på enkla byten och skänkelvikningarna börjar sitta mycket bättre!

På klubben planerar vi för fullt inför vår stora dressyrtävling v 29, fått in lite sponsorer och kunnat höja lite premier, fixat underlaget i vår stora bana som känns väldigt bra vilket känns bra då vi i år ska arrangera Grand Prix för första gången i klubbens historia! Å inte nog med att vi snart arrangerar finalen i div2 dressyr utan vi slänger in 4 kvällsdressyrtävlingar också! Det är bara att köra på när det är så skoj :D

Imorgon är det träning igen men innan det lite nattjobb, känns inte ens tråkigt att jobba när man haft en sån här bra dag :)

*KL

I stallet i söndags när jag stod och kände på Ninya kom jag på att för 1-2 år sedan var hon faktiskt mer urholkad kring manken än hon är nu. Min kompis konstaterade detsamma (dvs inte bara önsketänkande). Hennes överlinje är visserligen tragisk nu med, men uppenbarligen lite mindre tragisk åtminstone.

Två dagar i veckan är alldeles för lite, jag vill ha henne varje dag, byta ut hennes j*vliga sadel, hitta en kiropraktor/liknande som kan "jämna till" henne och trycka i henne annan mat :angel:

kl

kräks på brunstiga ston, jättebra när man håller på med avel dock:D

Men ack så tjöligt att sätta igång, har två damer som skriiiiker högt och ska stanna varannan meter.:wtf:

Påminn mig om att spara en pojkhäst åt mig själv.

Jag gör som du, går upp 0515 o mockar o gör allt klart i stallet, dock har jag ju eget o behöver inte åka iväg. Men sen när jag kommer hem vid 17 så är jag ibland helt slut. Orkar verkligen inte rida o då får det bli så. Finns ingen häst som dör eller blir sämre av en extra ledig dag i hagen, såtillvida inte kraken går i fyrkant o är ute 2 tim/dag vill säga!:D

feel: Grattis till ny sadel! visst är det skönt när man hittar rätt? du om någon är väl förtjänt av lite framgångar dessutom tycker jag, du har verkligen kämpat med din hästs "handikapp"!

settis: Jättekul att läsa hur bra det går för dig! O skönt att allt ordnat sig på klubben med.

malinsky: I know the feeling....

Kl

På framridning till dressyrtävling, ska man galoppera innanför spåret? Jag har lärt mig trav och galopp på spåret och håll högerregeln. Skritt innanför. Men fick en rejäld utskällning sist jag galopperade på spåret.

Kan det verkligen stämma?:o

På alla dressyrtävlingar jag ridit på så har det varit vanliga regler, som de du räknade upp. Så den som skällde på dig hade nog rätt dålig koll...

Tack :) Och det känns superskönt, även om jag fortfarande drömmer om en Optimum II med flat sits... vaktar begagnatmarknaden i hela världen och hoppas att någon säljer en sådan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama