Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Hur gör ni som väldigt lätt får prestationsångest? Hur hanterar ni det?
Jag håller på bli galen på mig själv!
Jag blir nervös och får prestationsångest när jag ska rida för min nya tränare bara för att hon är så duktig, så då känner jag mig som skräp.
Sen att hon är en gammal tant och tränat hur mkt som helst hela livet ja det bryr sig inte min hjärna om.
Idag skulle jag rida lektion igen, hade fortfarande någon typ av grund nerverositet som gör att jag glömmer bort ridvägar osv fastän jag egentligen vet vad hon menar
Men så kommer en av tränarens inackorderingar och ska rida på banan samtidigt som min lektion.
Självklart är även denna person jätteduktig och har en jättefin häst och ja jag kan inte rida då!
Jag blir så himla spänd och nervös och ja ni kan ju räkna ut själva vad resultatet blir.
Skit skit skit!
Hur fasiken ska jag komma över det här?
Jag var ute med en unghäst förra året som, fullständigt tappade fattningen på banan, han reste sig, rusade baklänges och avslutade med att sparka sönder dressyrstaketet......Till nästa klass bestämde sig dock den lilla rackarn för att samarbeta och gick in och satte en runda på drygt 68% med en andraplats som resultat. Ibland är det riktigt spännande med dressyr