Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Det lovar jag att göra :) Ser ut att finnas någon bra i början av Juni så kanske slår till redan då :) Ska fråga på nästa dressyrträning om min tränare kan dra fram ett dressyrstaket ;)

kl

Idag har varit en känslosam dag! Efter dagar av vånda så gick idag vår lilla treårstest. Hon är vår första "egentillverkade" uppfödning, vi köpte mamman dräktig med hennes storebror, iom det är hon ju då vår första som går treårs..

Hon levererade idag och med oss hem fick vi ett diplomsto tillika högst bedömda gångartshäst!:love:

Jag är så stolt och så rörd, vår lilla loppa har blivit stor!

Ja det är Gabbies bebis, snällast av dem alla! :love:

Tack alla för era gratulationer!:)

Nu ska vi landa och fundera på nästa steg.

Sen har vi med stor sannolikhet, om allt går som det ska, också en riktigt duktig ryttare som vill rida henne sen!

Tack!

Känns så overkligt! Vi har beslutat oss för att låta henne gå championatet i höst så det kommer bli väldigt kul!

Vi har inga förväntningar alls utan det vore bara så häftigt att få se henne i en sån miljö, vår lilla pussgurka!

Vet inte riktigt vad jag ska rida på nu bara för vi har bestämt oss för att hennes mamma ska få gå till Dalwhinnie i år igen.:)

Jag får väl damma av den gamla käpphästen:D

*KL*

Okey nu är vi anmälda till debuten på dressyrbanan den 6/6. Det två av samma dressyrprogram på raken så jag har anmält oss till båda. Kommer vi inte runt första gången så får vi ett försök till, går det bra första så stryker jag oss från andra.

MEN detta med dressyrstaket! Jag har ingen möjlighet att träna med något någonstans :crazy: Min tränare tyckte att det borde räcka att han får gå in på banan innan start och rida runt ett varv bara... Men då har inte hon sett honom in action då han är spänd och tittig.. ! ( han sköter sig alltid exemplariskt hemma hos henne :P )

Hur gör ni på debuten, har ni tränat med dressyrstaket innan?

Eller man kanske skulle ta och bygga ett eget dressyrstaket! I allafall en bit som han kan få titta på. Typ om man bygger en kortsida och lite på varje långsida. Kan inte vara allt för svårt :)

Är du säker på att det kommer vara dressyrstaket på tävlingen? Om du inte orkar/vill bygga eget kanske något närliggande stall har så du kan dit och testa? :) Lycka till iaf!

*kl*
Nu ni. nu är det inte bara prat om ridhus hos oss! :bump: Blivande långsida:
968782_10151685292670712_652893327_n.jpg

Dom har delat av banan med en del som är collectingring och resten dressyrbana så jag bar antog att dom kommer ha dressyrstaket som avgräsning till dressyrbanan, men du har rätt, kanske jag borde kolla upp! :o

Vad spännande med ridhus!!

Ja kolla upp det! Om banan har exakta breddmått kanske de delar av med annan typ av staket :)

Det ska bli så skönt med ridhus! Stackars stallägarna har hållt på med bygglov i massor med år, gården är en prästgård med anor från lååååångt tillbaka och den är lagd på ett gravfält från yngre järnålder. Dvs inte lätt att bygga nytt för det vimlar av gravar! Tex såna här kullar i flera av hagarna:
DSC_0425.jpg

Men nu ska det äntligen bli av :) ett 20*60 med kortsidesläktare ska det bli. Jag ser så fram emot det, både att få rida i det och att få titta på alla roliga träningar som kommer hållas där :)

Verkar som att det kommer vara dressyrstaket längst ena lånsidan samt ena kortsidan och resten vanligt staket. Känns som rätt shysst första start för polle :) Har pratat med min sambo och på fredag skall vi snickra ihop några längder dressyrstaket :)

Oj ja då kan jag tänka mig att det inte är lätt med bygglov, sköönt att det är på gång nu då! :D Hihi vilken härlig bild!

Bra att du fick svar så snart! :)

Måååånga gravar är det... :o Och kullar/backar överallt i hagarna. Toppen för hästarna, jobbigare för oss tvåbeningar när hästarna inte vill komma om man ropar :angel:

Kollade hur dem har haft det tidigare år på samma tävling ;) Svar på mail har jag inte fått än :)

Haha ja jag vet hur de är, tänk på att de är bra för tvåbentas muskler också precis som för de fyrbenta ;)

*kl*

Någon som har tips på bra salva att smörja torra hästmungipor med?
Just nu varvar jag helosan med propolissalva från Foreverliving. Idomin gör bara saken värre tycker jag, antar att det är zinkets fel!

Spenfett.

Liten burk, 15 cm hög ca,tror AlfaLaval med blått runt lock, finns på Granngården. Superbra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama