Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det lovar jag att göra Ser ut att finnas någon bra i början av Juni så kanske slår till redan då Ska fråga på nästa dressyrträning om min tränare kan dra fram ett dressyrstaket
Idag har varit en känslosam dag! Efter dagar av vånda så gick idag vår lilla treårstest. Hon är vår första "egentillverkade" uppfödning, vi köpte mamman dräktig med hennes storebror, iom det är hon ju då vår första som går treårs..
Hon levererade idag och med oss hem fick vi ett diplomsto tillika högst bedömda gångartshäst!
Jag är så stolt och så rörd, vår lilla loppa har blivit stor!
Okey nu är vi anmälda till debuten på dressyrbanan den 6/6. Det två av samma dressyrprogram på raken så jag har anmält oss till båda. Kommer vi inte runt första gången så får vi ett försök till, går det bra första så stryker jag oss från andra.
MEN detta med dressyrstaket! Jag har ingen möjlighet att träna med något någonstans Min tränare tyckte att det borde räcka att han får gå in på banan innan start och rida runt ett varv bara... Men då har inte hon sett honom in action då han är spänd och tittig.. ! ( han sköter sig alltid exemplariskt hemma hos henne :P )
Hur gör ni på debuten, har ni tränat med dressyrstaket innan?
Eller man kanske skulle ta och bygga ett eget dressyrstaket! I allafall en bit som han kan få titta på. Typ om man bygger en kortsida och lite på varje långsida. Kan inte vara allt för svårt
Är du säker på att det kommer vara dressyrstaket på tävlingen? Om du inte orkar/vill bygga eget kanske något närliggande stall har så du kan dit och testa? Lycka till iaf!
*kl*
Nu ni. nu är det inte bara prat om ridhus hos oss! Blivande långsida:
Dom har delat av banan med en del som är collectingring och resten dressyrbana så jag bar antog att dom kommer ha dressyrstaket som avgräsning till dressyrbanan, men du har rätt, kanske jag borde kolla upp!
Ja kolla upp det! Om banan har exakta breddmått kanske de delar av med annan typ av staket
Det ska bli så skönt med ridhus! Stackars stallägarna har hållt på med bygglov i massor med år, gården är en prästgård med anor från lååååångt tillbaka och den är lagd på ett gravfält från yngre järnålder. Dvs inte lätt att bygga nytt för det vimlar av gravar! Tex såna här kullar i flera av hagarna:
Men nu ska det äntligen bli av ett 20*60 med kortsidesläktare ska det bli. Jag ser så fram emot det, både att få rida i det och att få titta på alla roliga träningar som kommer hållas där
Verkar som att det kommer vara dressyrstaket längst ena lånsidan samt ena kortsidan och resten vanligt staket. Känns som rätt shysst första start för polle Har pratat med min sambo och på fredag skall vi snickra ihop några längder dressyrstaket
Oj ja då kan jag tänka mig att det inte är lätt med bygglov, sköönt att det är på gång nu då! Hihi vilken härlig bild!
Måååånga gravar är det... Och kullar/backar överallt i hagarna. Toppen för hästarna, jobbigare för oss tvåbeningar när hästarna inte vill komma om man ropar
Någon som har tips på bra salva att smörja torra hästmungipor med?
Just nu varvar jag helosan med propolissalva från Foreverliving. Idomin gör bara saken värre tycker jag, antar att det är zinkets fel!
Hästnyheter Sorry, ridsport är inte för alla.
Den största orsaken är pengar.
Det är få som har råd med egen häst.
Även ridlektioner kostar ganska så...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.