Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

:laugh::laugh: Är de inte roliga dom små liven? Byta när man busar= går jättebra men på kommando på bana...ånä glöm det!:meh:

Sweep: Jag tycker inte heller att allt måste vara så himla bra jämnt, att ha kul med sin häst o att känna att hästen tycker det är roligt är ju faktiskt viktigare än att allt blir precis perfekt.

ja och jag ska ändå inte tävla så det får se ut precis hur som helst ;) jag har ju haft hästen i halva mitt liv (14 år) och han är fortfarande hel och glad så tror inte att han lider av att vi leker lite :D

Idag har vi äntligen tränat! Har ridit för fantastiska Mirtai här på Buke:). Fick en jättefin ridkänsla idag och tanken är att det ska blir träningar två dagar i veckan så att vi verkligen kommer igång ordentligt till den sorgligt korta tävlingssäsongen här..

*kl*
Jag måste bara skryta lite om stallägarnas tokduktiga dotter! Hon fyllde 15 nyligen och hade en b-ponny sen tidigare, så hästbyte behövdes. I slutet av sommaren hittade de en äldre, förvuxen ponny som har enorm erfarenhet på internationell nivå som fälttävlansponny. Nu går han som storhäst :angel: Perfekt läromästare iaf! De har ridit ihop sig under vintern och har nu varit ute på en tävling förra helgen och två denna helgen (förrsta starterna tillsammans). Tror ni inte tjejen går in och regerar på banan!? :o Flera ritter över 70% och alla tre kvalen till MsvB är kirrade! Hon är så jäkla grymt duktig! :bow: Nu satsar hon på att rida så många tävlingar hon kan hitta i MsvB:5 eftersom JSM-kvalen går i det ;) :) Hennes lillasyster hade också en bra tävlingshelg men rider en oerfaren 6-årig connemara som har lite "hyss" för sig så placeringarna har inte hunnit komma än, men med lite rutin kommer de nog också hem med en massa rosetter :)
Det är så härligt att dela stall med så duktiga och drivna ryttare!

Själv fick jag ta en kort ridtur eftersom en sko började glappa. Tur att stallägaren också är hovslagare! :D

Andreas Helgstrand har en ny stjärna i stallet-Akeem Foldager. Ni som var i Falsterbo kommer nog ihåg den som vinnaren i en av GP-klasserna med sin förra ryttare Joakim Thomsen:). En helt underbar häst! Här finns film från helgens tävling i Hagen där AH vann GP med honom:).

kl

nu är jag hästlös för första gången på 13 år! helt galet! har ju alltid ägt/haft nån häst men nu är det helt tomt. iofs har jag inte haft tid senaste månaderna men ändå, så sjukt konstigt.
det enda som återstår är att ta hand om och sälja alla jävla saker. vilket deprimerar mig mest haha.

funderar redan på vad jag kommer kolla på/köpa för ny häst när det är dags igen, sjukligt! :D

Vilken chock det måste vara, att ställa in sig!

Jag ska också sälja av alla saker som jag har också. Har bestämt mig för att det inte blir någon ny häst för mig, har ingen som helst lust
att rida eller ha en ridhäst, kommer väl rida lite ändå på stallägarens hästar när det blir tillfälle... har dock inte ridit på hur länge som helst
och saknar det inte för fem öre!

Storm kommer att bli för liten för att kunna ha alla saker jag har ändå, så det är lika bra att sälja allt. Har ju en hel del att bli av med men jag
drar mig för att ta tag i det. :p

Det var ett år sen jag sålde unghästen så att jag bara har en häst kvar. Trappade ju ner från fyra hästar. Har fortfarande utrustning kvar för typ 10 hästar :angel: Två sadlar hänger i föräldrarnas garage, bara för att jag aldrig får tummen ur...

nä man har ju lite saker att gå igenom -_- träns, sadel, sjuttonmiljarders schabrak, lindor, skydd, täcken. jag orkar inte haha! har ju haft alla storlekar på hästar oxå så det är lite saker... har samlat på ett och samma ställe i nästan 8 år oxå :p

poc: ja, jag hade varken tid, ork, lust eller råd att göra det på den "nivån" jag ville, jag vill ju inte bara åka lite häst och inte träna/tävla. finns andra saker i livet oxå :p trodde aldrig jag skulle säga det haha!

Jag tillhör också de hästlösas skada nu för tiden, men har blivit medryttare åt min gamla medryttare, som nu alltså köpt häst.

Måste säga att det är helt fantastiskt - jag har råd att rida för tränare minst dubbelt så ofta som tidigare, jag och sambon är ute och reser och jag har tid för att gå på gymmet eller en afterwork utan dåligt samvete!

...fast ibland saknar jag att ha en mule att pussa på som bara är min egen.

Andreas Helgstrand har en ny stjärna i stallet-Akeem Foldager. Ni som var i Falsterbo kommer nog ihåg den som vinnaren i en av GP-klasserna med sin förra ryttare Joakim Thomsen:). En helt underbar häst! Här finns film från helgens tävling i Hagen där AH vann GP med honom:).

Jag tycker att det är så roligt att uppfödaren till Akeem (som sålde honom till bl.a. Helgstrand, det är flera ägare på honom) är "Svensk". Eller ja, danskar men bor i Sverige... :p

*kl*
J Flera ritter över 70% och alla tre kvalen till MsvB är kirrade! Hon är så jäkla grymt duktig! :bow: Nu satsar hon på att rida så många tävlingar hon kan hitta i MsvB:5 eftersom JSM-kvalen går i det ;) :)

Det räcker med två kval i MsvC för att rida MsvB;).

Kvalar till JSM gör man i MsvB4 eller högre, minst två ritter på 65%.

Det finns nog platser kvar nästa helg då Rimbo (RKRR) har mästerskapsprogrammet för juniorer.

(Hästen har gått JSM i dressyr med tidigare ryttare, dock inte den senaste)

inte om 6 månader iaf, nu ska jag njuta av att inte ha lika mkt måsten!
inte sitta med i nån styrelse i en jobbig ridsportförening, slippa allt kackel bland stalltanter och bara ahhh rida när det passar mig och så där! :D

Ah, tack för info, jag hade lite dålig koll. Oavsett tycker jag att det är grymt att gå från b-ponny till att sopa mattan med vuxna ryttare på storhäst :) Och hästen har gått betydligt mer än JSM vad jag vet, men då var han ponny ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama