Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Patrik vann nyss WDMs GP i Palm Beach! Tinne tvåa.
Det mentala är ju en vital del i all ridning så variation ute för den skulle är ju jättebra Men är det ingen av er som "trimmar" ute? Då behöver man inte vara på ridbanan flera dagar i veckan utan det går utmärkt att "ta igenom" eller "befästa" ute. Det gör jag, tränar tempoväxlingar, sidförande, halvhalter, ställer, böjer osv. På förra så var det mycket skolor och galoppombyten, tramp osv. Det är sällan som jag rider ut och "bara rider rakt fram" för då lessnar både jag o hästen Och hästen har lite svårt att koncentrera sig och då tycker jag att det är bra att träna på detta för det är ju mer störningar ute än i ett ridhus... Oftast Och nu efter bara ett par minuter så slappnar han av och lyssnar på mig, ute som inne.
Men vad vet jag, det kanske inte är så lätt att hitta så bra ridvägar som vi har för att kunna göra detta
KL
Patrik vann nyss WDMs GP i Palm Beach! Tinne tvåa.
Men som Fiorano skrev så är ju 99% av oss här inne helt vanliga sneda dödliga och bör nog variera sin ridning så mycket som möjligt. För den skull är det ju ingen som sagt att man ska flänga fram på vägarna så "farten dödar"... Det uttalandet är väl minst sagt lite överdrivet.
Jag är lite förvånad överlag att uttrycket "farten dödar" ens används i sammanhanget? Bara för att man möjligen inte ställer samma krav på arbete i naturen (även om jag är som Lomuxx och trimmar ute) så betyder väl inte det att man bara släpper tyglarna, rider hästen rätt ner på bogarna och bränner iväg?