Har en Actonpad nu så en antiglid borde vara för tunn.
Jag svarade inte dig men ja det är säkert för tunt med en antiglidpadd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en Actonpad nu så en antiglid borde vara för tunn.
På tal om sadelproblem, skulle man kunna använda sån klisterspray eller liknande under sadeln?? I Norge är det inte tillåtet med förbygel/brösta i dressyr, och jag har problem med min fyraåring att hans sadel glider bakåt när han "blåser upp" sig (hingst som ska visa sig för alla främmande hästar...)
I övrigt så ligger den bra, har haft sadelutprovare senast för en månad sen.
Har du provat med en antiglidpadd?
På tal om sadelproblem, skulle man kunna använda sån klisterspray eller liknande under sadeln?? I Norge är det inte tillåtet med förbygel/brösta i dressyr, och jag har problem med min fyraåring att hans sadel glider bakåt när han "blåser upp" sig (hingst som ska visa sig för alla främmande hästar...)
I övrigt så ligger den bra, har haft sadelutprovare senast för en månad sen.
Vi har en i stallet som preparerat delar av undersidan av schabraket med silikon för halksockor för att få allt att ligga still.
https://www.skapamer.se/sock-stop-100-ml
Smart! Funkar det?
Vi har en i stallet som preparerat delar av undersidan av schabraket med silikon för halksockor för att få allt att ligga still.
https://www.skapamer.se/sock-stop-100-ml
Hmmm...jag hade nog aldrig i hela mitt liv lagt på nåt sånt på material som ska sitta på benen där skinnet är så tunt? Jag hade aldrig lagt på det alls på nåt som kan gnida mot varm, svettig hästhud....Men åhh!! Jag letade som en galning efter nåt sånt innan jag gav upp och köpte antiglidpadden!
Måste införskaffas, ska prova på benskydden!
Hmmm...jag hade nog aldrig i hela mitt liv lagt på nåt sånt på material som ska sitta på benen där skinnet är så tunt? Jag hade aldrig lagt på det alls på nåt som kan gnida mot varm, svettig hästhud....
Till o med Rut har tunnare skinn på benen än nån annanstans på kroppen....Skinnet tunt på benen? Har du ens SETT min häst? Där är så mycket päls att inget kommer i närheten av huden.
Nu blir det tävlingsdebut på söndag!
Ganska långt bort, men de har ponnyklasser indelade efter ryttarålder Blir både lb:1 och la:1, skönt att värma upp med lb och känna av läget och hantera (främst mina) nerver. Känns ändå lite bättre att starta bland ponnysar, föredrar att slippa sticka ut så mycket. Även om jag har fel ponny för att inte synas oavsett
Skaftö är det jag ska tillUndra om det inte är min gamla hemmaklubb du ska till
Lycka till!
Skaftö är det jag ska till
Tack!
Igår var mina hästar och tävlade, min bästa vän red och gjorde det utmärkt! Bollen var ju såklart tvungen att stöka lite på framridningen, det tycker han är så roligt väl inne på banan skötte han sig utmärkt och dansade till sig 69,8% i en lb3. Då är han förlåten för sina hyss på framridningen. Åkte sen hem och bytte häst.
Holly gjorde sin debut på tävlingsbanan, lb3 är väl kanske lite för svårt för henne men det var nära och målet var bara att hon skulle genomföra det. Skötte sig bra på framridningen, blev lite rädd ett par gånger men med tanke på att hon inte är van att åka ut alls och inte gått med så många hästar samtidigt så tycker jag hon skötte sig fint. När hon skulle in på dressyrbanan blev hon förskräckt över dressyrstaketet och blev vrålspänd. Min kompis fick verkligen rida. Men de genomförde programmet på ett bra sätt tycker ja. 55% blev det på en spänd häst som va ostadig och lite rädd för staketet.
Bollen slutade på en andra plats vilket var jätteroligt. De har ju inte blivit så mycket ridna sen jag bröt benet, två gånger i veckan har de ridits ungefär samt att min sambo promenerat och longerat lite under veckorna. Så riktigt roligt att de skötte sig så fint. Härligt med bra kompisar och en grym sambo som hjälpt mig med hästarna. Imorgon ryker gipset, äntligen säger ja bara