Jag vet att någon som fick hjälp in på tävlingsbanan fick en tillsägelse av domaren. Men de fick ändå genomföra ritten.å
Ja och vart hittar du det? Jag hittade inte det när jag sökte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att någon som fick hjälp in på tävlingsbanan fick en tillsägelse av domaren. Men de fick ändå genomföra ritten.å
Ja och vart hittar du det? Jag hittade inte det när jag sökte
Seriöst så orkar jag inte leta upp paragraf i TR men du kan ju ställa frågan till @Mirabilis som känner till den vedertagna regeln , och övriga 100 % av övriga tävlande kan säkert även intyga faktumet och även flera säkerligen hänvisa till punkt i TR tänker jag .
Jag vet att någon som fick hjälp in på tävlingsbanan fick en tillsägelse av domaren. Men de fick ändå genomföra ritten.
@settis fast svaret var inte till dig . Jag har svårt att se hur du kan missa det i sammanhanget .
Jag har stor förståelse för skepsis och det är klokt att vara källkritisk
Jag tvivlar inte. Men som sagt, hittade inte det i tr och efterfrågade vart man fann det för mig är det intressant att veta vart det står och inte att alla andra vet
Fast jo du tvivlar ju gravt tydligen eftersom ingen orkar leta upp exakta paragrafen åt dig
Jag tvivlar inte på att domarn gav en tillsägelse!
JAG har försökt att leta upp paragrafen själv men hittar inte. Då tänker jag att ni som är så säkra på den borde hitta den? Annars blir det bara att man tror sig veta? För vet man så kan man ju hänvisa till den punkten.
Men alltså... Jag och säkert få andra orkar sitta och gå igenom TR för att erinra sig den exakta punkten att refera dig?
Det handlar ju inte om att det inte är relevant/etablerad regel ?
Läs TR om du är osäker och tvivlar helt enkelt .
Jag hittar inte heller något om d.Jag 5. Ekipage får inte ledas in på eller ut från tävlingsbanan. Över- trädelse medför uteslutning ur klassen.har läst och jag hittar inte! Är det så svårt för dig att ta in? Är det då fel att efterfråga? Tycker att då du svarar så självsäkert borde kunna enkelt ta fram det. Men att du inte orkar leta i tr förstår jag. Jag får helt enkelt ställa frågan till någon som är överdomare som kan visa vart i tr den regeln finns.
Då jag själv försökte hitta en fråga som ställdes här i tr tänker jag att någon kanske kunde göra samma sak men du har ju svarat för alla andra så
Jag hittar inte heller något om d.
2.4. På tävlingsplatsen får hästen arbetas endast av den/de som ska starta den på meetinget. Hästen får ledas och longeras av medhjälpare.
Detta är det närmaste men det känns ju oklart. Hästen får ledas av medhjälpare alltså.
Eller jo 260
5. Ekipage får inte ledas in på eller ut från tävlingsbanan. Över- trädelse medför uteslutning ur klassen.
Moment 260 punkt 4 är det ni letar efter..
Jag är ju öd så det var knappt att leta..Nån orkade
Jag är ju öd så det var knappt att leta..
Jag är ju öd så det var knappt att leta..
Nja, men jag vet vart jag ska titta. Jag har själv brutit mot den här regeln när jag var domare när ingången var mindre än 2 m.Kan du hela TR utantill?
Fler borde läsa TR så de fattar vad vi domare tittar efter.Jag läser bara i TR i de fall jag känner att jag behöver veta ngt avvikande.