Fler borde läsa TR så de fattar vad vi domare tittar efter.
Jag har inte öppnat TR på flera år. Jag använder inget otillåtet så känner inte riktigt det behovet. Det är väl knappast ngt nytt direkt under solen där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler borde läsa TR så de fattar vad vi domare tittar efter.
Nä men många blir förvånade när domaren drar av för felaktiga hälsningar och sånt. Samt att varje rörelse är rätt tydligt beskriven i TR, så det finns en del att vinna på att läsa igenom dem som finns med i programmet man ska rida.Jag har inte öppnat TR på flera år. Jag använder inget otillåtet så känner inte riktigt det behovet. Det är väl knappast ngt nytt direkt under solen där?
Nä men många blir förvånade när domaren drar av för felaktiga hälsningar och sånt. Samt att varje rörelse är rätt tydligt beskriven i TR, så det finns en del att vinna på att läsa igenom dem som finns med i programmet man ska rida.
Jag undrar också. Jag föredrar att veta vad jag ska göra när jag tävlar. Och vad jag bedöms på, men så tänker folk uppenbarligen inte. Synd om dem som blir besvikna typ.Jag vet inte, jag saknar mer isåfall som förr då det stod beskrivet i dressyrprogrammen bredvid varje bedömningspunkt vad domarna tittade på. Det var mkt mer informativt. Förhoppningsvis har väl folk tränare som lär ut hur en rörelse ska ridas. Fast ibland undrar jag...
Jag undrar också. Jag föredrar att veta vad jag ska göra när jag tävlar. Och vad jag bedöms på, men så tänker folk uppenbarligen inte. Synd om dem som blir besvikna typ.
Moment 260 punkt 4 är det ni letar efter..
Jag undrar också. Jag föredrar att veta vad jag ska göra när jag tävlar. Och vad jag bedöms på, men så tänker folk uppenbarligen inte. Synd om dem som blir besvikna typ.
Just den regeln har jag aldrig satt mig in i ngt närmare , eller andra regler som inte rör mig som jag misstänker inte har förändrats de senaste 100 åren typ. En kan ju läsa mark up eller de viktiga ändringarna brukar ju det tom bli en egen artikel om. Jag kan ju TR även om jag inte kan TR utantill. Som ny ska en givetvis läsa TR.
I vårt TR i ft förändras ju kvalregler och annat från ett år till ett annat så där får en ju lusläsa alla konstiga ändringar om en ska starta någon högre klass än 100.
Just den regeln har jag aldrig satt mig in i ngt närmare , eller andra regler som inte rör mig som jag misstänker inte har förändrats de senaste 100 åren typ. En kan ju läsa mark up eller de viktiga ändringarna brukar ju det tom bli en egen artikel om. Jag kan ju TR även om jag inte kan TR utantill. Som ny ska en givetvis läsa TR.
I vårt TR i ft förändras ju kvalregler och annat från ett år till ett annat så där får en ju lusläsa alla konstiga ändringar om en ska starta någon högre klass än 100.
Ja som sagt är det etablerat att man definitivt aldrig får ledas in på banan .
Ska du komma till oss och tävla förresten nu i sommar? tyckte ja såg ditt namn
Fast just det läste jag nog i en artikel om ämnet, var någon känd människa som blev utesluten eller något för några år sedan.
Jaha ?