Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En dressyrhäst hos en sån anläggning du avser om jag tolkar dig rätt, så en unghäst utifrån prisklassen och arbetet du beskriver hade jag tyckt det normalt om den var oskodd bak .
Nyfiken på vad som föranleder dina undringar
Det var bara en liten diskution i stallet ang hurvida det ses som positivt eller negativt med en ridhäst som går barfota, och utifrån det hurvida saluhästarna jag rider borde få skor eller behållas oskodda.
Fast deras nya regler gäller enbart revaccination på ogrundade hästar. Dvs att det blir en C-spruta. Men redan grundade hästar är det ingen skillnad för.Angående vacc, förbundet har ju nya rekommendationer var 182 dag så det kommer bli så här också.
Fast de rekommenderar att övriga vaccinerar två gånger om året också. Iaf de som tävlar och tränar och rör på sig en del.Fast deras nya regler gäller enbart revaccination på ogrundade hästar. Dvs att det blir en C-spruta. Men redan grundade hästar är det ingen skillnad för.
Fast deras nya regler gäller enbart revaccination på ogrundade hästar. Dvs att det blir en C-spruta. Men redan grundade hästar är det ingen skillnad för.
Haha ok! Faktiskt missat att de rekommenderar det, bara läst på reglerna . Men det är väl troligen en tidsfråga innan revaccinering var sjätte månad införs även i Sverige.Men hallå jag skrev inget om nya regler, utan om deras nya rekommendationer.
Haha ok! Faktiskt missat att de rekommenderar det, bara läst på reglerna . Men det är väl troligen en tidsfråga innan revaccinering var sjätte månad införs även i Sverige.
Nej Danmark har årlig, dock skal hästar som grundvaccineras efter 31/12-12 få tre sprutor som grund men efter det är det årlig vaccination som gäller.Tyskland och Danmark har iallafall vaccination inom varje halvår för att få tävla. Som FEI
Ok det är kanske det som är skillnaden.Nej Danmark har årlig, dock skal hästar som grundvaccineras efter 31/12-12 få tre sprutor som grund men efter det är det årlig vaccination som gäller.
Hur menar du? Att Sverige inte kommer följa FEI framöver? Det tror jag de gör eftersom de hela tiden anpassar sitt regelverk efter FEI.Fast det tror jag inte, inte så länge FEI har inom 6 mån.
Hur menar du? Att Sverige inte kommer följa FEI framöver? Det tror jag de gör eftersom de hela tiden anpassar sitt regelverk efter FEI.
Förlåt, men jag förstår inte hur du menar. FEI har varje halvår, så om Sverige följer FEI så borde det väl bli varje halvår här också? Eller vad är det jag missar?Jag menar just det. Så länge Sverige följer FEI så kommer det inte bli vaccination varje halvår eftersom FEI har inom varje halvår.
Alltså nej. FEI har inom varje halvår. Inte varje halvår. Ska du tävla internationellt så ska hästen vara vaccinerad inom ett halvår på den dagen du tänkt starta. Så det beror helt enkelt på när du tänkt tävla. Vi som rider fälttävlan tex kan ofta klara oss på 1 årlig vaccination om vi vaccinerar i slutet av mars eller början av april eftersom vår säsong inte är så lång.Förlåt, men jag förstår inte hur du menar. FEI har varje halvår, så om Sverige följer FEI så borde det väl bli varje halvår här också? Eller vad är det jag missar?