Idag har jag varit på åb med Koop och överbenet har stannat av och blivit inaktivt och han har ingen initialhälta kvar. Men jag valde att låta honom böjas igenom och som väntat var det reaktioner här och var. Det roliga är att vb som ser riktigt illa ut med en enorm hasledsgalla är helt rent på bp
! Däremot samma reaktion med en grad högt och lågt hb samt låga reaktioner bf. Bedövade bf lågtoch då blev han ohalt och det trollade heller inte fram någon annan hälta
. Longerade honom bedövad också och han rörde sig precis som vanligt, så jag tror inte de reaktionerna egentligen säger så himla mycket.
Men när vi ändå var igång så blev det röntgen av framkotor, bakkotor, hasor och bakknän. Vb helt fräsch igen (!), hb har en lös benbit i hasen, den är väl inkapslad men antagligen den som ger utslag när han böjs. Hb har även gamla traumaskador samt en liten förändring i kotan. Vf har också en liten förändring i kotan och hf fanns det en hel del. Dels stora tydliga traumaskador runt hela kotbenet och förändringar i kot, kron- och hovled. Veterinär var ändå glatt överraskad och sa att alla förändringar är väldigt små och att han ser MYCKET bättre ut än hon väntat sig
.
Så nu blev han behandlad i framkotorna samtidigt som han ändå bedövades och sen ska vi sätta igång. Käns faktiskt väldigt bra att jag röntgat och fått en baslinje på bp. Reaktioner tror jag han alltid kommer att ha men nu har vi något att förhålla oss till och kan hålla koll på hb om benbiten blir bråkig.