Hennes ägare är gravid, det är därför bara jag rider. Nova står i samma lösdrift hemma på deras gård så de är bara våra hästar. Vi har varit kompisar i många år.Det känns ju faktiskt som det där är hästen du faktiskt vill ha? Hon verkar verkligen otroligt klok och trevlig! Vad är det för stam på henne?
Ägaren säger att denhär fyraåringen är så dyr att ingen vill köpa henne hon är alltså inte tillsalu, men hon vill att jag ska köpa lillebror född -23 med samma mamma men det kommer inte bli så.
Men det är denhär hästen som gör att jag tvekar att köpa en till egen just nu. Jag kommer kunna rida henne mycket när ägaren sitter fast med bebis, och hon räknar nog med att jag ska göra det också. Och jag gör det gärna men det är svårt hinna med två (eller tre med Nova) i ridbar ålder. Därav föltankar. Evt ska denna betäckas nästa år men då kan jag utbilda Nova lite mer framåt hösten. När det är igångsättning efter föl är ägaren lite mer flexibel med sina barn och mitt föl ska snart bli ridhäst….
Men ja, hon är en toppenhäst! Född hemma på gården. Vill ha en lika fast storlek mindre och som inte äter på täcken, bandage och allt