Ja men jag tycker hon ser rättså ok ut?! Inga större avvikelser, hade kunnat bli hur som helstTrevlig modell också!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men jag tycker hon ser rättså ok ut?! Inga större avvikelser, hade kunnat bli hur som helstTrevlig modell också!
Tycker också hon ser trevlig ut.Ja men jag tycker hon ser rättså ok ut?! Inga större avvikelser, hade kunnat bli hur som helstsen rör hon sig som förväntat, inte så mycket. Men bättre galopp och bättre naturlig balans än mamman. Vi får satsa på att vara lydiga, stadiga och korrekta istället!
![]()
Fy så tungt!!Röntgad Hontas idag. Tyvärr inget bra, det var sämredet såg ut som en bit har lossat. Förut var det en spricka och en spiral fissur. Veterinären ska prata med dom på Skara i morgon så får vi se hur vi ska gå vidare sen. Nån eventuell operation har jag troligen inte råd med.
TackFy så tungt!!
Jag hoppas att det ordnar sig och hon blir bra igen!![]()
Håller tummarna att det går vägenRöntgad Hontas idag. Tyvärr inget bra, det var sämredet såg ut som en bit har lossat. Förut var det en spricka och en spiral fissur. Veterinären ska prata med dom på Skara i morgon så får vi se hur vi ska gå vidare sen. Nån eventuell operation har jag troligen inte råd med.
Ser jättetrevligt ut! Väl avvägt vad gäller balans, tempo, takt och form.Här är en liten snutt från idag, hade en gammal kompis på besök så fick lite filmhjälp. Missade såklart bytena när det var bäst flyt och jag kom ihåg att räkna -men jag jobbar på att få ihop det
https://www.instagram.com/reel/C9SyJLGuI5x/?igsh=MXRueG41amlnZ3M0cQ==
Hoppas verkligen det går bra med din hästBlir så avis när jag ser andra rida nuTänker hela tiden att det där ska vi prova och det där vill jag göra. Sen kommer jag på att det går ju inte. Min häst står på box och kanske inte blir ridbar igen. Röntgen om två veckor igen och se hur det går.
Bara vi slipper det här med att hon ska stå uppbunden så har jag möjlighet att komma igång med lite ridning igen. Just nu gör jag inget annat än åker fram och tillbaka till stallet för att ge hö och mash. Jag fick erbjudande att rida en nordsvensk hos dom som Hontas var på bete hosHoppas bara att mina höfter tycker det är okej med en sån bred rygg.
TackHoppas verkligen det går bra med din häst. Det tär verkligen när de blir skadade och särskilt när prognosen är oklar
.
Jag tyckte också att det överlag var kul och trevligt att titta på! Det var färre ekipage där jag tyckte att ridningen var hård/hästen såg besvärad ut än vad jag brukar se i tex världscupen.Har ni kikat på sändningen från Falsterbo dressyren?
Det är ju lite sämre ekipage än i världscupen men det är faktiskt nästan roligare att se hur dessa löser grejer vartefter tycker jag.
Nej jag känner verkligen att jag bojkottat Falsterbo i år. Men roligt att höra att det varit bra ridning! Den franska ridningen har nog halkat efter för att den egentligen aldrig handlat om flashiga hästar. De som är traditionellt skolade från Cadre Noir är mer a la Spanska ridskolan än flash. Tex Pauline Basquin är beridare på Cadre Noir och börjar komma fram mer och mer med sin jättefina ridning trots att Sertorius inte är en så spännande häst. Nu börjar dock den mer korrekta ridningen faktiskt få poäng så månne kommer fransmännen göra en liten revansch!Har ni kikat på sändningen från Falsterbo dressyren?
Det är ju lite sämre ekipage än i världscupen men det är faktiskt nästan roligare att se hur dessa löser grejer vartefter tycker jag.
Imponerad av den franska ridningen, vet att de för länge sedan (nåja… men före millenieskiftet var det väl) var framstående men kan inte minnas vilka som är deras ”gurus” och lagtränare numera?
Någon av er som har koll?
Känns det inte som att allt fler av proffsen bojkottar Falsterbo med?Nej jag känner verkligen att jag bojkottat Falsterbo i år. Men roligt att höra att det varit bra ridning! Den franska ridningen har nog halkat efter för att den egentligen aldrig handlat om flashiga hästar. De som är traditionellt skolade från Cadre Noir är mer a la Spanska ridskolan än flash. Tex Pauline Basquin är beridare på Cadre Noir och börjar komma fram mer och mer med sin jättefina ridning trots att Sertorius inte är en så spännande häst. Nu börjar dock den mer korrekta ridningen faktiskt få poäng så månne kommer fransmännen göra en liten revansch!