Tack! Jag var ganska besviken när jag fick poängen, mest för att jag hade förväntat mig något i stil med det jag fick på P&R i Dannemora ( och där var vi sämre). Det var andra som sa att det var snålt! Jag har ju förstås ingen aning eftersom jag aldrig har varit på någon dressyrtävling förut. Men nu har jag lite mer hum om var vi ligger. Jag tar till mig och försöker jobba på det som brast och jag älskar min lilla fjording och är supernöjd med de framsteg vi har gjort under de 5 månaderna jag har haft henne!
Om det är någon tröst så rider vi allesammans på 56% någon gång där i början av våra försök att tävla
Jag är vansinnigt förtjust i min häst och tror fortfarande att han kan bli riktigt trevlig men så här såg vår första start ut, också på 56%
Vi överlevde, jag höll på att åka av både på framridningen och innan startsignalen och jag hade varken särskilt mycket kontakt, kontroll eller stöd på bettet och han var mycket bakom bettet och handen. Men jag var VÄLDIGT NÖJD ändå, för jag visste ju hur svårt det är med programridning och tävling
Träna på! 56% är inte dåligt, och inte 53% heller, man måste börja någonstans och det kommer att bli bättre men det kommer ta längre tid än några månader. Vi tävlingsdebuterade 2019, fyra år sedan, och jag trodde jag skulle kunna debutera MsvB:1 i år men det sket sig fullständigt så nu tränar vi vidare igen med förhoppning om att NÄSTA ÅR är vi kanske där. Och är vi inte det så har vi kul medan vi tränar på!
Om du bor hyfsat till, försök åka och kika på lite tävlingar som publik. I lätt klass ser det väldigt olika ut och man har olika svårigheter. Väldigt få ritter är perfekta IRL medan man kanske ser bättre klipp på sociala medier där man bara tar ut det bästa