Hmm, jag vet inte? Jag tror jag är rörlig, men vet inte hur det är jämfört med andra@MiniLi Jag är ganska snabb men kan så klart bli snabbare, vem kan inte det liksom , men min syster har lite samma problem som du och vi märkte att största skillnaden mellan henne och mig är balansen i sadeln såklart men också rörelsen i fotleden. Har du tänkt på om du har sämre rörelse i fotleden? Jag kan liksom dra upp min häl utan att röra eller ändra på resten av benet.
När jag vill ge snabb hjälp så tänker jag "kick kick" snabbt i huvudet och gör det samtidigt med hälen och sen släpper tryck direkt. Just för att inte bli tryckig.
När jag försöker göra "kick kick" så blir det antingen långsamt på alla sätt och vis (lite utdragna "kickar" och är inte snabb nog för att få till pausen emellan vilket leder till att det blir klämmigt) eller så får jag ta i lite extra och då blir hjälperna grövre än jag vill.
Så om jag vill göra kick kick, men det blir kiiiickkiiiiick (långsamt och utan mellanrum = klämmigt) eller KICK KICK (lite för hårt). Typ
Edit. Det kanske ligger något i det där med fotleden. Min tränare har också varit på mig om att jag har för korta läder och därför får för mkt spänning och tramp i stigbygeln plus att jag gärna har stigbygelplattan för långt ut mot tån vilket också ger mer spänning och mer tramp.