Det har gått lite upp och ner med dressyren. Förra Traudi-träningen var katastrof
Jag var spänd och stressad, inte bra på en superkänslig häst som reagerar med flykt och blir superspänd.
Veckan efter avslutade vi en jättebra hoppträning med ett rotationsfall över ett räcke.
Att slå i skallen lite verkade dock vara nyttigt för mig för efter det har jag ridit mycket bättre i dressyren
Igår åkte vi spontant på pay and ride och red vårt vanliga ft-program.
Herregud vilken röra på framridningen!
Måste folk rida så hårt
Smackades hej vilt, korrigerades och reds väldigt nära. Plötsligt kom en häst farandes åt sidan rakt mot oss. Stackars Molnet, jag joggade mest runt, pratade, kliade och försökte få honom att inte bry sig så mycket.
De andra red LA-MSV så inga nybörjare direkt.
De tyckte väl å andra sidan att jag var någon skogsmulle som travade runt och red lätt i hoppsadel på min stora ponny
Inne på banan valde jag att fortsätta rida lätt, det är tillåtet i programmet och vi har inte varit iväg sen april förra året.
Var både bra och mindre bra, hade ett par åttor, en fyra och många sjuor, slutade på 69.69%
Tyckte ändå det var snällt dömt även om jag vet att vissa tycker den domaren är hård. Men det kanske mer är så att hon lägger bedömningen på programmets nivå.
Jättenöjd med galoppdelen, där är vi bra! Traven efter blir alltid spänd eftersom han vet att snart ska han få galoppera igen
Men jag är jättenöjd med min lilla häst som tuffar på och gör så gott han kan
Visa bifogad fil 78961