Grattis!Igår var vi och tävlade hos Nordhallands hallweendressyr och slog till med en vinst i msva1!! Knappt så jag tror det är sant! Sååå supernöjd med Bollen som skötte sig som en skolpojke hela dagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!Igår var vi och tävlade hos Nordhallands hallweendressyr och slog till med en vinst i msva1!! Knappt så jag tror det är sant! Sååå supernöjd med Bollen som skötte sig som en skolpojke hela dagen
Vad roligt!Igår var vi och tävlade hos Nordhallands hallweendressyr och slog till med en vinst i msva1!! Knappt så jag tror det är sant! Sååå supernöjd med Bollen som skötte sig som en skolpojke hela dagen
Stort grattis, så härligt!!Igår var vi och tävlade hos Nordhallands hallweendressyr och slog till med en vinst i msva1!! Knappt så jag tror det är sant! Sååå supernöjd med Bollen som skötte sig som en skolpojke hela dagen
Vad kul att du köpt tillbaka din fina häst! Men hur kändes hon i ridningen? Är alltid svårt tycker jag när nån annan ridit.Jag köpte tillbaka mitt halvblod i våras.
Hade bästa ridpasset på länge idag och det var såå roligt.
Har hoppat henne en del för att bli mjuk i kroppen och få igång galoppen och det tycker jag har hjälpt. Hon börjar slappna av i överlinjen och söka sig framåt/nedåt. Jättehärlig känsla eftersom hon verkligen haft problem.
Får se vad framtiden har att utvisa men tänker ägna vinterhalvåret åt att bygga upp henne sakta. Vi kommer också ägna oss mer åt hoppning än vi gjort tidigare eftersom jag tycker det hjälper henne.
Nu börjar hon kännas nästan som vanligt, men hon var jättekonstig i början, kunde inte ta ner huvudet öht. Det var därför jag köpte tillbaka henne- ville ge henne en andra chans.Vad kul att du köpt tillbaka din fina häst! Men hur kändes hon i ridningen? Är alltid svårt tycker jag när nån annan ridit.
Hejhej, jag har ridit det programmet på pay and ride så kanske kan svara.Ska kanske anmäla mig till pay n ride och funderar på att rida ”dressyrprogram för 4-åriga hästar” eftersom jag egentligen mer vill träna på hela situationen snarare än programridning. Har några funderingar, gissar att det är flera här som har bra koll!
- Stämmer det att man kan rida programmet både på kort och lång bana? Jag vill gärna rida på lång bana om möjligt.
- På två ställen står det ”lång tygel, låt hästen sträcka på halsen”. Antar att det är helt lång tygel då? I både skritt och trav?
- Den där serpentinen med två bågar man gör i början, ska det liksom bli som rätt över men mjukare linjer? Oavsett kort/lång bana?
- Och visst är det lättridning förutom där det uttryckligen står att man ska sitta innan galoppfattningarna?
Tack!Hejhej, jag har ridit det programmet på pay and ride så kanske kan svara.
Ja både kort och lång bana, red lång
Jag släppte inte helt på tyglarna, skrittade som i en ökad skritt bara med lång låg form. I traven med.
Ja rätt över.
Yes lättridning förutom innan fattningarna
Stämmer.- Stämmer det att man kan rida programmet både på kort och lång bana? Jag vill gärna rida på lång bana om möjligt.
Inte nödvändigtvis, du kan bara länga ut tygeln ordentligt. Det beror lite på hur lång hals din häst har i förhållande till tyglarna, såklart.- På två ställen står det ”lång tygel, låt hästen sträcka på halsen”. Antar att det är helt lång tygel då? I både skritt och trav?
Ja, men tänk på att en serpentin även innefattar "hörnen" så att du rundar av dem, även där ska det ju vara en mjuk båge. Det blir mer som två halvcirklar över ridbanan än en rätt över som jag ser det.- Den där serpentinen med två bågar man gör i början, ska det liksom bli som rätt över men mjukare linjer? Oavsett kort/lång bana?
Precis.- Och visst är det lättridning förutom där det uttryckligen står att man ska sitta innan galoppfattningarna?
Tack!Stämmer.
Inte nödvändigtvis, du kan bara länga ut tygeln ordentligt. Det beror lite på hur lång hals din häst har i förhållande till tyglarna, såklart.
Ja, men tänk på att en serpentin även innefattar "hörnen" så att du rundar av dem, även där ska det ju vara en mjuk båge. Det blir mer som två halvcirklar över ridbanan än en rätt över som jag ser det.
Precis.
Tack, ska kolla!@MiniLi vet inte om det är fritt val av program, men kolla på Childrenprogrammen också. Tycker de är väldigt trevliga att börja med
Det är väldigt lugnt här i tråden! Vad gör ni med dressyrdjuren nu gott folk? Vilar? Peppar och vintertränar?