Det har inte jag behövt göraJag har en pivo, men jag är lite för korkad för att förstå hur den ska fortsätta filma när jag ska visa skänkelläge och mungipor. Sen lär det regna eller blåsa just den dag jag ska filma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har inte jag behövt göraJag har en pivo, men jag är lite för korkad för att förstå hur den ska fortsätta filma när jag ska visa skänkelläge och mungipor. Sen lär det regna eller blåsa just den dag jag ska filma.
Dio är en spansk gatukorsning. Det är antagligen lusitano/PRE tillsammans med en stor dos arab och så förstås nåt prickigt med i smeten. Färgen är lite roligt då han har dubbel genuppsättning för prickarna (LP/LP) vilket gör att han enbart kunnat lämna prickiga avkommor. Nu på hösten syns prickarna som mest när han fäller för han blir typ genomskinlig. Annars är han bara väldigt vit och rosaFörlåt för OT, men jag har varit nyfiken länge när jag läst tråden: Vad är han för ras (och stam)? En så otroligt härlig dressyrprick!
Han ser ut att ha lagom tjock man!Lång man är nog det smidigaste som finns att knoppa! Dessa tar 10 minuter och blir snyggare än alla Flyingeknoppar i världenVisa bifogad fil 102262
*delvis knapp*Han ser ut att ha lagom tjock man!
Jag har Haflinger och hennes man är ju så fruktansvärt tjock att knopparna blir gigantiska. Jag gör runt 10 stycken och de är stora som kanelbullar
Knoppar på den sida jag vill ha knopparna på!*delvis knapp*
Appropå man och knoppar.
Jag har funderat lite på hur man förhåller sig till vilken sida man ska knoppa på om hästen har delad man...
Första åren med hästen låg majoriteten av manen på vänster sida men dubbelt från halva upp till öronen. Då knoppade jag på vänster sida.
I år när jag skulle knoppa första gången på våren så inser jag att hästen har bytt sida och majoriteten ligger på Höger sida. Så då knoppade jag på höger och kände mig helt vimsig.
Men egentligen känns det inte helt självklart vilken sida jag ska knoppa...
Hur gör ni med hästar som har delad man?
Han är så fin! jag funderade verkligen hur dina hästar alltid är så vita? visade fram bild på dom till en vit hästägare i stallet som blev väldigt avis, hennes häst är mer gul/brun/grå än vitDio är en spansk gatukorsning. Det är antagligen lusitano/PRE tillsammans med en stor dos arab och så förstås nåt prickigt med i smeten. Färgen är lite roligt då han har dubbel genuppsättning för prickarna (LP/LP) vilket gör att han enbart kunnat lämna prickiga avkommor. Nu på hösten syns prickarna som mest när han fäller för han blir typ genomskinlig. Annars är han bara väldigt vit och rosaVisa bifogad fil 102293.
Jag har på den sidan där den översta delen av manen är. För den är svårare att få snygg på ”andra sidan”.*delvis knapp*
Appropå man och knoppar.
Jag har funderat lite på hur man förhåller sig till vilken sida man ska knoppa på om hästen har delad man...
Första åren med hästen låg majoriteten av manen på vänster sida men dubbelt från halva upp till öronen. Då knoppade jag på vänster sida.
I år när jag skulle knoppa första gången på våren så inser jag att hästen har bytt sida och majoriteten ligger på Höger sida. Så då knoppade jag på höger och kände mig helt vimsig.
Men egentligen känns det inte helt självklart vilken sida jag ska knoppa...
Hur gör ni med hästar som har delad man?
Visst är det så... Man skulle behöva rida flera olika, regelbundet.... Skulle vilja ha fler hästar men hur skulle jag hinna med det?
Om de har man på båda sidor då?Jag har på den sidan där den översta delen av manen är. För den är svårare att få snygg på ”andra sidan”.
Då har jag på höger sida tror jag? Fast på min connemara hade jag en rad på vardera sida för han hade så tjock man (och hals pga hingst..).Om de har man på båda sidor då?
Det kan ju kanske också bero på att du "spänner till" lite i tävlingssammanhanget och ändrar din ridning lite? Så är det ju för många av oss.Blä nu är jag besviken på min häst. Hon är verkligen världens bästaste häst, som går att parkera var som helst och sitta upp ifrån vad som helst (inkl busskur ), hon litar 100 % på mig vilket gör att hon går fram överallt.
Men dagens dressyrtävling (digitalt) var precis som vanligt, noll framåtbjudning så fort spöet var borta. Det är bara så himla trist, jag använder ju för fasiken inte ens spöet. Med noll framåtbjudning går det ju inte att rida vettigt öht, så programmet blev sådär. Nöjd med min insats men inte med hennes.
Till nästa tävling ska jag träna med sporrar, jag rider normalt aldrig med sporrar, men jag vet inte vad mer jag kan göra. Suck. Ville bara gnälla av mig lite.
Det kan ju kanske också bero på att du "spänner till" lite i tävlingssammanhanget och ändrar din ridning lite? Så är det ju för många av oss.
Men dagens dressyrtävling (digitalt) var precis som vanligt, noll framåtbjudning så fort spöet var borta. Det är bara så himla trist, jag använder ju för fasiken inte ens spöet. Med noll framåtbjudning går det ju inte att rida vettigt öht, så programmet blev sådär. Nöjd med min insats men inte med hennes.
Till nästa tävling ska jag träna med sporrar, jag rider normalt aldrig med sporrar, men jag vet inte vad mer jag kan göra. Suck. Ville bara gnälla av mig lite.
Precis samma här när vi tävlar. Lägger man bort spöet så kan man glömma allt vad framåtbjudning heter om det inte skulle råka vara 20 minusgrader och hon har stått ett par dagar. Sporrar fungerar dock bra. Jag brukar inte använda dem alls vid träning utan enbart tävling och någon/några gånger precis innan.
Fast något gör du ju annorlunda. Hästen kan ju omöjligt veta att ni är med på digital tävling?Nä, tyvärr inte.
Fast något gör du ju annorlunda. Hästen kan ju omöjligt veta att ni är med på digital tävling?
Hästen gör ju alltid så gott den kan med de förutsättningar den får och de går aldrig bättre än vår ridning eller hur vi utbildat dem.
Tycker det är rätt oschysst mot hästen att uttrycka sig som du gjorde. Hur man ens kan vara missnöjd med hästens ”insats” fattar jag inte alls.