Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Att det är en tävling som även är en deltävling i division 3. Om det står i propostitionen att klasserna är öppna även för icke lagtävlande så kan man rida klassen som en helt vanlig klass även om man inte är med i divisionen.

Usch! Det där hörde jag om igår från en vet som jobbar på den kliniken (dock inte alls inblandad i det hela, eller anställd av kliniken för den delen).

Hoppas verkligen att det blir bra med pållen! Och fy tusan om kliniken inte tar det.

Aha rykten sprider sig fort ;) jag tror jag vet vilken vet. du menar!

Vi håller tummarna och vi har inte hört något om att hon skulle blivit sämre i helgen iaf.

Mackan: Ja vi får väl se vart det landar...

Hehe, rykte o rykte, hon jobbar ju där- svårt o missa! :D Och när hon berättade var det nog mer för sin sambo än för någon annan. Haha.. :D

Men skönt att det inte verkar ha blivit sämre ändå!

Usch vad obehaglig händelse, hoppas allt går bra!

*kl*
Har köpt ett ursnyggt turkost Mias-schabrak till min skimmelpålle, men han är på bete och ska vara där och vila och äta upp sig hela juli. Jag vill ju träna nuuuu med mitt snygga schabrak :p Men hästen behöver verkligen få vila...

Herregud Fiorano du är en oförbätterlig prylgalen modenissa!:rofl::rofl: Jag åker till Falsterbo på onsdag, har du varit där innan mig då eller kommer det att finnas nåt kvar att köpa?;)

KL

Jag är så glad för mina hästar!:banana: Grå är tillbaka där han var för 2 år sen och Lilla Bruna är en så säker terränghäst att jag aldrig nånsin haft en sån unghäst förr! Det är så här det ska kännas att vara hästägare, varje dag är lika kul att rida dom och jag kommer aldrig kunna sälja för hur skulle jag kunna välja mellan dom???:confused:

Två olika långa kvastskaft och hästarna får välja
Alternativt: Kolla vilken häst som står på in blanco-checken

:angel:

Ingen värme, puls eller svullnad. Ser lite ojämn ut i vänster varv stundtals. Bokar klinik i morgon.

Hahaha:D Har lagt en massa pengar på min skabbiga bil idag så jag kommer ju knappt att ha råd att shoppa som jag tänkt:(. Men men, nåt schabrak och lindor ska jag nog allt kunna hitta:p.

Hallå eller, ska ni andra shoppa upp allt innan jag ens hinner dit? :mad:

Grr för att jobba under FHS-veckan!

Min fd svarta numera bruna pålla vilar på bete nu, jag är så trött efter jobbet att jag inte orkar rida. :crazy: Längtar till semestern.

Pållan har konstigt nog varit typ skadefri i flera veckor! Går på bete med 7 andra hästar och har det rättså bra.

Jag har haft 2 såna hästar som bara skadat sig som unghästar, den ene gick internationell fälttävlan tills han var 19 år och den andra gick gamla tiders MSV dressyr tills han var 16 så håll hoppet uppe för din lilla skadebenägna snygging!:D

Idag står dressyrtrimning på schemat. Måste trimma in 100-klass programmet inför helgens bravader...:cool:

Vad var det för program i filmtråden då?
Och vad är det för fel på fälttävlansprogram? :p Gud vad konstigt... nästan som WE :angel: :devil:

Att det är en tävling som även är en deltävling i division 3. Om det står i propostitionen att klasserna är öppna även för icke lagtävlande så kan man rida klassen som en helt vanlig klass även om man inte är med i divisionen.

Tack så mycket! Är nybörjare inom dressyrtävlingar :o

KL

Jävla skit, jag och en kompis bestämde oss igår för att vi faktiskt skulle åka till Falsterbo Lör-Sön. Men... Biljetterna till hoppningen var slutsålda på lördagen och det fanns bara EN biljett till lördagsdressyren. Blä! Vi som var så himla sugna på att åka. Det blir till att kolla blocket och se om nån säljer biljetter de inte kan utnyttja :(

Va, är dressyrbiljetterna också slut! :(

Japp, allt är slut :( Det låg två biljetter ute på ticnet alldeles nyss, men nån annan var snabbare och knep dem framför näsan på mig.

Är det värt att åka om man inte har biljett? Kan man se något av dressyren/hoppningen även om man inte har nån läktarplats? Jag har aldrig varit på Falsterbo, så jag har ingen aning om hur det ser ut på tävlingsområdet.

Japp, allt är slut :( Det låg två biljetter ute på ticnet alldeles nyss, men nån annan var snabbare och knep dem framför näsan på mig.

Är det värt att åka om man inte har biljett? Kan man se något av dressyren/hoppningen även om man inte har nån läktarplats? Jag har aldrig varit på Falsterbo, så jag har ingen aning om hur det ser ut på tävlingsområdet.

Jag och en kompis bestämde oss igår eftermiddag. Men vi får ju så klart inte heller fatt i några biljetter.

Jag har varit på falsterbo en gång innan, har för mig att det nog är ganska menlöst om man inte har någon biljett.

det är nytt! och man kan kolla på protokollen sen oxå om man trycker på %en så kommer det upp, kul! :)

för övrigt så tror jag att jag ska rida idag, han har vilat i tre dagar efter tävling o hård träning, rätt skönt faktiskt.
har vart i stallet och fixat allting o sen legat o latat mig vid stranden vi har vid stallet, ruskigt bekvämt.
tyvärr har min "sköthäst" jag har hand om nu gjort sig illa, fastnat med huvudet i täckeshängaren när han tittat ut genom sitt fönster, tur i oturen för det blev bara sår för hängaren lossnade men ändå, det är en sak med ett vanligt sår på benet men med käkar och huvud och tänder vet man ju inte riktigt. ser helt okej ut, vi ska försöka kolla igenom munnen ordentligt sen. tur att ägaren är en vettig person också...
men han är snäll hästen, jag har gjort rent och han står bara och blundar när det är obehagligt, rör sig inte en millimeter!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA