Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Ja det är jättekul att kolla. :)

Kul och se hur olika de bedömmer (men såg att dom gjorde fel förut för nu var det rättat.. personen fick 7, 8 och 4 och nu är 4 an en 7 a )

Förra året var jag där utan läktarbiljetter. Åren tidigare har jag haft, men då har vi suttit och pimplat vin och typ missat allt ändå... :angel: (typ: *sschkål! Oj, kolla, en häst!)

Förr kunde man ju se ganska bra ändå, men nu är det läktare runt alltihopa. Dock kan man fortfarande shoppa och titta på framridningarna!

Vi ska dit på lördag ändå då pojkvännen fått tag på biljetter och lunch mot att han gör nån presentation eller nåt. Whatever, jag går och shoppar! :idea: :angel:

Jag hade nog knappt pallat åka dit utan biljetter. Är usla möjligheter att se något av tävlingen utan läktarplats. Framridningen kan man förstås se bra på och det kan också vara roligt. Eller så får man roa sig med att shoppa;)

Jag är nyss hemkommen o visst går det att se tävlingarna utan biljetter. Allt beror ju på hur länge man är beredd att stå upp vid sidan av hoppläktaren eller sitta på kortsidan av dressyrbanan på vallen. Om man bara är jätteintresserad av vissa ekipage o vill gå resten på mässan så går det utmärkt. Så gjorde jag.

KL

Har suttit i telefonintervjuer på engelska så gott som hela veckan, skickat videofilmer och skrivit mail. Men det har verkligen gått bra!

Om en dryg vecka flyger jag ner till Tyskland, blir kvar där i några dagar och sedan sätter jag mig på tåget till Danmark - har fått möjligheten att provjobba på två helt fantastiska ställen. Sedan åker jag hem igen, kramar lite på min fina häst och åker förhoppningsvis tillbaka - men denna gången med häst, till det ställe jag trivs bäst på.

Men de spärrade ju av vid vallen på båda sidorna på dressyren? Iaf till WDM-klassen. Hopplöst väder idag och jag har knappt tinat upp än...

Låter spännande, hoåller tummar, tassar och hovar för att du får jobbet på det stället du helst vill komma till.

Men de spärrade ju av vid vallen på båda sidorna på dressyren? Iaf till WDM-klassen. Hopplöst väder idag och jag har knappt tinat upp än...

Hualigen! Vi har lyckats få biljetter till hoppningen (nej, jag satt inte alls och häckade på ticnet halva gårdagen...) så det blir en utflykt i alla fall! Hoppas på fint väder idag.

Tråkigt att inte kunna shoppa dock, begriper inte hur det ska gå till :(.

Låter spännande, håller tummar, tassar och hovar för att du får jobbet på det stället du helst vill komma till.

Tusen tack! :bow:

break_a_leg: Ja, fuxen och jag har tyvärr gått skilda vägar. Väldigt tråkigt på en otroligt fin häst. Men nu är det jobb en längre tid utomlands som är planen och då känns steget att åka med en häst betydligt lättare än att ta med mig båda.

Hon finns uppe i Hälsingland och går för närvarande på bete, men kommer senare att matchas av en duktig tjej. Jag hoppas alltså att få träffa henne på tävlingsbanorna igen om inte annat!

Det gjorde de väl ändå inte! Vi var ute i god tid och fick toppenplatser uppe på vallen, såg nog bättre än många som betalt för läktarplatser ;)

Att stå och hänga på ett staket i två timmar är för mig inte alls så kul och jag hade inte orkat:p. Det var mer avspärrat i år än förra året. Mna får ju inte sitta på vallen. Tänkte dock inte på om det fanns folk som gjorde det ändå. Jag har suttit på alla läktare och överallt (samt hängt på staketet på vallen nån gång) men läktarplats är såååå en förutsättning för min del!

*Fiorano-en dressyrtant på så många plan;)*

Jag tyckte det såg helt ok ut att sitta på vallen, inte en hel dag kanske. Men en stund.

Jag tittade på hoppning och på dressyrens framridning. Blev helt kär i Don Auriello! Hoppas Tinne kan behålla energin och aktiviteten i honom, piafferade för 10:or på framridningen :love:.

Ah, DA var helt underbar inne på banan också! Och den är väl bara nio år? Såg iaf helt underbar ut och hoppas och tror på stordåd med det ekipaget:). Nu ska vi bara ha en toppenryttare till i laget så Tinne och Patrick får lite backning. Kanske Rose och Bocelli skulle kunna fixa det om ett år?

Det är ju verkligen lovande. Bocelli såg också jäkligt flott ut på framridningen, blev förvånad över att de inte fick mer poäng men läste sen om hatt-grejen, måste stört en del.

Bocelli är en läcker häst men han gick inte i så himla trevlig form på banan, lite 90-tals-svensk form om du fattar vad jag menar. :o Eller som bilderna i Bo Tibblins böcker. Vad synd om hon tappade det hon hade på framridningen!!!

*kl*
Jag vann ett presentkort på Innrider! :bump:

Det blir nog ett egetdesignat bling-pannband.

Min kära mamma påstod igår att jag någon gång sagt att jag inte skulle köpa onödiga och dyra grejer när jag skaffade egen häst... Det kan jag inte tänka mig att jag skulle sagt! :o

Nä, jag är inte säker på vad du menar. Började inte min dressyrkarriär förän på 00-talet så jag skyller på det :angel:. Men han såg väldigt rörlig och engagerad ut på framridningen. Blev även mer positiv till Roses ridning, har bara sett ekipaget en gång och det var i Scandinavium i år, tyckte hon red jättetrevligt på framridningen jämfört med då. Kanske behöver hon också mer rutin i de stora sammanhangen för att rida lika bra på banan:eek:?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar