Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V
KL
För er som som undrar om jag och Danne lever. Eller ja framförallt Danne då så kommer här en liten uppdatering.
Lillskrutten har sedan vi kom hem efter den konstaterade njursvikten bara mått bättre och bättre. Han har nu gått upp alla de kilon han tappat och lite till (gräs är GOTT
). Han är pigg och framåt, livsglädjen är helt återfunnen och han kan göra allt som han tidigare gjort även om han inte kan/ får äta allt längre (a small price to pay). Kort sagt: Danne, alias cheating death, är tillbaka. Snyggare, sötare och charmigare än någonsin.
Enda smolket i bägaren är att vi nu återigen fått börja om i utbildningen (ja inte helt då men det glöms ju en del på ett halvår
) och sökandet efter en ny dressyrtränare pågår för fullt utan några direkt resultat
Jag avgudar vår gamla dressyrtränare men känner att jag behöver en tränare just nu som kan hoppa upp och få igenom saker på Danne där jag inte räcker till. Jag har helt enkelt inte den psykiska orken att ta mig över jättetrösklarna en gång till.. Vet ni ngn som skulle passa så pm:a gärna
Vi ska även börja med något som jag personligen fasar så mycket för att jag igår beställde hem en säkerhetsväst.. Vi ska nämligen börja HOPPTRÄNA(!) som ett sätt att bygga upp oss på. Har föreberett mig genom att hoppa över markbommar (Danne missade att de låg på marken = jag var inte långt ifrån att dö av chock..) och eventuellt så drar det hela igång redan på onsdag. hjälp..
Glad midsommar önskar Lillebror och hans ångestfyllda, superhöjdrädda matte