Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Finns det ingen sådandär Tixerant-gjord som du kan testa? Jag tycker inte att sadeln ser ut att ligga så tokigt med pad iaf?

+sommarminne

Nej visst ligger den inte helt galet här? Detta är positionen som den sjäv "vill" ligga på och hamnade där direkt jag lossade gjorden. Sadlar naturligtvis där också, men magen drar fram den:(. Tror minsann att jag såg att Cajsan hade en Tixerantgjord i stallet häromdagen. Är helt klart värt att prova. Kan ju dessutom flytta stroppen här uppe efter att den är omvärmd om det kanske kan hjälpa.

*knapplån*

Idag har jag piffat och puffat med min häst... vi mötte nämligen en travhäst (som lunkade förbi i långsam skritt) och det har ju min kära häst aldrig sett förut.. Och då blev det lite piff o puff tills jag hoppade av..

billig häst idag..

Har inte provat Tixerant-gjorden själv men väldigt många med jobbigt sadelgjordsläge lovordar ju den så helt klart värt ett försök! Min har också dåligt gjordläge och jag har Amerigos anatomiska gjord (den är ju väldigt insvängd vid mage/armbågar) så den kan du också prova om det finns i närheten.

Har sett att någon här på forumet använder "h-gjorden" också, men den ser fruktansvärt obekväm ut men ska tydligen också funka på runda magar.

Så där ser det ut på min med, och på henne fungerar inte Trixeranden...

På min Optimum var det 3 stroppar, en främre, så det kan vara en ide att få dit en när du ändå skickar iväg din sadel.

Jag har en neopren sadelgjord som finns på Sadelmagasinet för 250 kr. Den är den enda som funkar på min häst som ser ut som en fotboll.
De har en webbsida man kan beställa ifrån)
(egentligen ska sådana hästar som vi har gå med svanskappa för att sadeln ska ligga optimalt)

jo då vi möter travhästar ofta och har gjort det i många år men det är nytt varje gång.. och han blir lika dum och knäpp..

(i vanliga stallet möter vi dom inte så ofta då jag inte rider ut där travhästarna är och nu på betet så är jag den enda som rider och det är 3 travgubbar längs vägen som vi möter då o då..)

min förra häst (som dock var inkörd o snäll o köra själv) blev oxå lika rädd varje gång han mötte en travare :D

KL

Precis bokat hotell inför Falsterbo så för första gången i mitt liv ska jag alltså åka ner till detta spektakel ;) Ser mest fram emot 6-årskvalet där en norsk kompis ska rida med "sin" fina hingst.

Vilka ska ner till Falsterbo och vilka dagar?

Fast jag tycker nog det är helt omöjligt att säga hur den ligger egentligen när du har padden under....lägg in bilder i sadeltråden utan pad så är det lättare!

Kul!

Jag ska ner till den andra helgen, men har inte bestämt när än. Vet inte om jag ska ge mig på läktarbiljett eller om jag bara ska gå in och drälla på mässan. Drar med mig min stackars :love: då jag inte har någon annan att gå med. :p

Jag ska dit med Daisy! tors-sön kommer vi sitta klistrade på läktaren:). (När vi inte springer på mässan och gör av med pengar:D!)

delvis kl

Vi åker ifrån Skåne dagen innan Falsterbo :eek:
vilken jävla tajming :cool:

I övrigt vill jag bara gnälla på bristen på muskler. Får tillbaka pålle i aug och jag har inte ridit på närmare ett år då.

Hej å hå, lilltå...

kl

Nu har jag verkligen lärt mig vad uttrycket Home sweet home betyder. Puha! Hela veckan har jag rest fram och tillbaka lite överallt i landet och endast haft två "övernattningar" hemma. Man blir helt död i huvudet... TROTS det har Zalza gått ordentligt alla dagar utom två. Vart får man all energi ifrån när man står där med sin egna häst? :love: Det finns liksom alltid en energireserv över.

Nu är jag VÄLDIGT glad att jag inte ska till falsterbo. Jag ska bara vara hemma och njuta av pysslet här.

KL

Har plötsligt fått en plan B för hästen om han inte blir såld på andravisningen i helgen! Ryttaren som rider honom nu har fastnad rejält för honom och kan tänka sig att utbilda och tävla honom utan löpande kostnad och ha honom uppstallad hos sig mot att jag står för hovslagare/veterinär och sedan får hon en procent på priset när han väl säljs.
Hon rider honom kanon och har tävlat upp till intermediere själv... Hon har höga tankar om W och vill se hur långt det går att ta honom...

Vad kan en rimlig procent vara då? Är det överhuvudtaget en bra idé?

Vi ska nog ner ett gäng tjejer lör-sön. Däremot funderar vi på hur vi ska göra med boendet. Går det att smälla upp ett tält nånstans i närheten av Falsterbo? Jag har aldrig varit längre ner än Vellinge förut...

Min första tanke när jag läste det som du skrivit är att vad händer i det fall du inte säljer hästen i slutänden av en eller annan orsak? Då blir det ju inga procent på försäljningspengar till ryttaren.

Vad svårt det måste vara att veta vad man ska göra men vad roligt att ryttaren tycker om hästen och vill fortsätta !

det finns en camping som hör till eventet (kolla på hemsidan).
de har dock bestämt sig för att höja priset från 150kr/natt till
2300 för 4 nätter (går ej att betala för kortare period).

Antar att de vill ha färre hästtjejer och ännu mer bus.
Rimligare summa att dela på 10 killar i en bil än två tjejer...:devil:

Men det var nog bara okej med tält där om man var familj eller ryttare på Falsterbo. Antar att dom inte vill ha ngt bus alls :p

_zvea_
Jag har ingen aning om hur det ser ut för jag har aldrig vart där så för min del fick det bli hotell det kändes enklast och inte så fasligt dyrt om man bara ska va där en natt eller två.

Till alla andra som ska dit:
Skoj! Ser ni fram emot något särskilt och ska ni shoppa ngt särskilt?

Jag ser verkligen fram mot det mesta på Falsterbo:D 5-, 6- och 7-årsfinalerna samt GP-klasserna och även de ungdomsklasserna som är ska förstås bli riktigt roliga att se. Sen ska det ju shoppas:p. Hade velat ha med mig två nya set med lindor och schabrak i fina färger (gärna den gula och lila ur Eskadrons sommarkollektion) och så ett par nya ridbyxor, en rundsydd remont och nytt blingat pannband;). Får se vad det bli:D.

Har ridit träning idag för nya tränaren. Tetris var verkligen kossan mu i början. Hon är tokbrunstig:cool:. Men det löste sig minsann och vi galopperade som aldrig förr utan en sur min:love:! Såååå himla glad! Sen upptäckte tränaren att jag låser hela min högra sida och därmed hindrar och låser henne i högersidan. Ska jobba med att få tillbaka höger axel och lossa den sida så ska nog en del problem lösas upp:). Är verkligen jättenöjd med nya tränaren!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare