Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Sååå underbart! Han är dessutom inte helt lätt så när man väl hittar glimtarna igen och minns känslan från första gången jag red honom där både jag och min instruktör ganska snart blev rörande överens om att det här är en häst för mig! :love:

Kuuuul med "en till" bebis!!!!! :bump:

*KL*
Yey äntligen rider jag igen:D, har inte ridit på nästan 7 veckor pga ryggspänningar och nu en omstoppad sadel.
Men blir sporrar på imorgon då det får vara slut på sniglandet. Träning ska bokas in i nästa vecka eller falsterbo veckan. (Är fullt motionerad under tiden han blev masserad)

Så jäkla imponerad av er! Hur gammal är hon?

Hon är 4:a nu och det här var tredje gången hon hoppade terräng. :bump:

Hon är så cool! :love: Stod utanför transporterna med ett gäng kossor vrålande precis bredvid när jag broddade. Går fram överallt där jag ber henne, igår red vi över en smal bro med metallräcke över en å, hon bara går. SÅ skönt!!

*KÄR* :love::love:

I helgen blir det bootcamp i dressyr!

Jordgubben: Härligt att vara igång igen efter vila!

*knapplån*

Nöjd med min lilla häst idag :)
Han var lättlastad förr i tiden (stannade en gång och gick sen på andra vändan) Men så hände nått så han bråkade o bråkade vid lastning.. tog ca 45 min att få in honom.. slet sig loss två gånger och stog på bakbenen och var allmänt "dum". Gick om man var 3 (en i hästen och två med linor) men det var alltid stressad häst.

Idag så hann jag knappt med in i transporten för han sprang nästan på <3 och var helt lugn hela tiden.
Så duktig och det enda som är annorlunda nu mot förr är att vi har köpt en transport så vi har samma varje gång (en VV)

kl*

igår blev min älskade lilla häst utdömd. så fruktansvärt tråkigt och sorgligt. alla här på dressyr får pussa sina hästar och ge dom lite extra morötter och verklugen va tacksamma över dessa underbara hästar som verkligen gör allt för oss:cry::love:

Så himla tråkigt sommarminne...jag minns när du köpte honom o vilken otrolig skillnad det är på honom nu! Men du får minnas allt roligt ni haft ihop o tänk på att han verkligen har lärt dig att rida! Nånstans där ute väntar din nästa häst som du kan praktisera allt du har lärt dig på...

Han hade spatt på ena bakbenet i den högsta leden och något annat diffust vid hasen och sen va han 3 gradit halt på båda fram och det har varken vi eller vet någon aning om vad det kommer ifrån. vet va helt säker på att han skulle ha några pålagringar men båda fram ua på röntgen. Spatten räckte för att dömma ut honom men troligtvis ligger det ännu mer uppe i rygg eller nacke som gjort att han belastat fram mer än normalt trodde han:cry: både veterinären och vi stod som frågetecken för utan böjprov vid longering syns inte ett dugg och vet va säker på att detta är väl inget farligt men tyvärr slutade detta väldigt tråkigt

Usch vad tråkigt:(. Lider verkligen med dig! Men precis som Novali säger är det en helt enorm skillnad på hur han blev från hur han var när du fick honom! Du kommer ha så mycket nytta av allt slit när du köper ny häst!

Visst var han en import din häst? I senaste Ridsport stod det om ett förs.bolag som hade statistik på betydligt fler skador på importer i jämförelse med svenskfödda hästar. Du får köpa svenskt nästa gång:).

Åh stackars dig och stackars din häst. Du har mina största sympatier :cry::crazy:

jag lider med dig! usch! :(

du får försöka hitta en sån som jag har, jag är himla partisk, men jag ha gjort ett himla himla bra köp!
billig, välutbildad, rolig att rida och älskar att tävla :) annonsera efter ful, brun valack ;)

Idag har jag ridit en liten träning med min ko. Målet för min del har varit att backa tillbaka till noll och börja om så att kossan inte tycker att det är så tråkigt att dressyra och surar ihop. Det lyckades vi faktiskt bra med! Vi red massor av skritt-trav-skrittövergångar. Jag hade väl inte toppenkänsla eller känsla av att ha henne superframme för skänkeln, men tränaren tyckte inte att jag skulle trycka på mer heller. Det var en lite annorlund ridning än jag är van vid då tränaren var mer inriktad på att hästen var tvungen att var loss och mjuk fram innan man får trycke på. Det rimmar inte helt med hur jag är fostrad, MEN när Tetris var loss framtill gick det att rida på framåt utan att hon surade det minsta-så det kanske passar henne? Ger det några träningar till och ser hur det utvecklar sig:).

Fy vad jobbigt!! Beklagar verkligen!!!!:cry:

Jag håller fortfarande på o kämpar med min men det känns lite hopplöst för han trampar av sig skorna hela tiden! Vi hinner precis rida några veckor så trampar han av sig o han lyckas alltid göra det vid en helg o gärna en storhelg....:mad: Vilket innebär att det blir ca 1-2 veckors uppehåll varje gång...... Ska tillbaka till vet när han varit igång ca 3 mån men det känns som att vi aldrig kommer riktigt igång pga att han tappar skorna hela tiden :(

Min är svenskfödd men det har i alla fall inte hjälpt mig..:crazy: Han har nog nästan så många fel en häst kan ha o fortfarande vara på benen.. Får dock se om han överlever att ridas, tiden får utvisa! Jag kommer dock inte orka så mkt längre 2 år får räcka..:cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar