Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

hoppas du duschat efter det då... ;)

vi ska köra bootcamp nu i tre veckor inför nästa tävling, vi ska ha titt-träning och släpa in dressyrstaketen i ridhuset, jag ska fixa nånting konstigt till utebanan också. här ska fanimej härdas :p

japp, jag lovar att problemet är ursköljt och bortschamponerat ;)

äh, du har ju fan i mig en Klocka. Vad har du att våndas/engageras över miljöträningsmässigt :rofl:

:D

uppenbarligen fälttävlanshinder... :p
nästa tävling är på en anläggning där det var vilda gäss förra året. känns... så där :p

Vilken härlig liknelse med brödrosten! :D

*knappar*
Imorn ska jag rida i Sverige och på ridskolehäst för första gången sen september! Dressyr för första gången på en månad nästan tror jag, och utan stövlar för de är kvar i USA! :eek: Ska bli intressant! :D

Å du är uppe kl 00:01!!! :eek: Du måste tänka på din skönhetssömn, kvinna!

Hoppas du kommer hem med armar och ben i behåll ;)

När ska man annars sitta vid datorn?
Idag jobbar jag natt... :p

Vi är hemma med alla ben i behåll, bara en strykskada på ett framben efter dressyren, farlig sport det där. :eek:

Dagen kan sammanfattas:
Som en katt i hoppningen, en tiger i terrängen och en spänd giraff i dressyren, suck. :cool:
Solskyddsfaktor är dessutom för mesar och det var inte soligt i morse. Snygg illröd bonnabränna med handskmärken har jag nu. :mad:

Knapplån

Tänkte bara kolla lite vad folk här inne tycker om kvällstävlingar i dressyr? (såklart ;))

Vi behöver ha lite mer sommaraktiviteter på klubben och tänkte prova ha kvällstävlingar, vi börjar med att köra lokal lb:1 och la:1 och även ponny la:1 och lap:1 under samma kväll. Då får vi maximera starterna till 30st per bana, vad tror ni, är det klasser man fyller? Eller sånär som fyller?

Sen tänkte vi några veckor senare köra regional häst på lång bana och då köra typ La:3 och Msvc:1 med max 30 starter för båda klasserna då vi bara kan ha en bana, ponny är inte bestämt vilka klasser än.

Då vi har en stor tredagars tävling i slutet på juli och även en stor hopptävling i augusti så finns tyvärr inte riktigt krafter för att ragga sponsorer för premier eller hederspriser till dessa kvällstävlingar så vi tänkte att segrarna får segertäcke och anmälningsavgiften tillbaks, de övriga placerade får också tillbaks sin anmälningsavgift, och självklart rosett och plakett. Verkar som om många hellre vill ha tillbaks anmälningsavgiften än hederspriser när man hört sig för.

Så svara gärna vad ni tycker om kvällsdressyrtävlingar och vad ni tycker om upplägget att skippa hederspriser och enbart ge tillbaks anmälningsavgiften :)

klasser vet jag inte alls, det tycker jag är olika överallt!
men anm. avg. åter och rosett + plakett räcker gott och väl för mig, det är ju pengarna man vill ha tillbaka för att lägga ut "samma"
pengar när man anmäler sig lixom.
jag skulle gärna åka på kvällstävling om det fanns någon på lagom avstånd.

KL

Måste visa upp den bästa studentpresenten som jag fick av mina föräldrar:
32479960.jpg

Tror ni vi kommer att passa i den? :)
32453857.jpg

Nu återstår bara klinikbesöket på fredag, får vi "grönt ljus" då är det dags att börja träna igen, äntligen.

Jag har vart på kvällstävling någon gång och det var jätte bra tycker jag. Jag tycker att anmälningsavgiften tillbaka är mkt bättre än hederspriser så kör på det!

Klasser är svårt att säga hur det ser ut men häromkring verkar dom lokala fylla på snabbt och LA:3 o MSV:C1 är ju ofta populära. Ponnyklasserna har jag dock ingen koll på alls.

Vår klubb har kvällstävlingar i hoppning och dom är superpopulära:). Tror att det hade varit lika poplärt att tävla dressyr på kvällen mitt i veckan. I synnerhet på sommaren så behöver man inte lägga helgen till tävling utan kan göra annat då.

Vi har pay and ride hoppningar varannan vecka och det kommer ju alltid folk på dessa så vi tänkte att vi provar med dressyr också för att ha något annat :)

Men det låter bra att ni tycker att det är bra att tillbaks sina pengar, det är ju enklare för oss som arrangör och verkar vara mer uppskattat än hederspriser :)

Då får vi hoppas att detta blir poppis så vi kan köra fler, då kan man ju välja klasser man själv vill rida också ;) Fördelen med att vara med och arrangera :D

Senast ändrad:

Vi hade en kvällsdressyr på hemmaklubben nu i våras och klassen blev full nästan på en gång. Några kom för att kvala med sina unghästar och några hästar gjorde sin tävlingsdebut, jag tror att de uppskattade den inte allt för långa "tävlingsdagen" som det blir när det är en kvällstävling.
Vi valde att ha premier men anmälningsavgiften åter brukar ryttarna även vara tacksamma över.

Även jag tror att kvällstävling kan vara super!

*knapp*

Red idag på "min" älskade ridskolehäst som jag red innan jag åkte till USA. Tog en liten stund innan alla knapparna satt igen men åh vad jag saknat den hästen! :love:

Visst är det underbart när man "hittar hem" på en häst som man inte ridit på ett tag :love:

Tro det eller ej men på lördag ska jag åka å kika på en fölsing :bump::bump:

Åh vad spännande! Vad är det för stam på ungen?

*kl*

Jag har lite beslutsångest... På fredag är det clinic för Lussan här och den 25 är det clinic för Adelinde Cornelisen, och nu såg jag att det finns biljetter kvar till Edward Gals clinic den 30 också. Funderar på om man skulle passa på på den med? Men sen är det Falsterbo (är såååå glad att Anky kommer dit med Salinero:love:) där det också kommer att vara nån clinic (måtte det inte vara Tobbe Larsson) och massa shopping. What to do, what to do?

Har förresten bokat en träning på söndag med en tränare som kommer till klubben. Är lite lurigt bara då jag hört en hel del negativt om henne, men såg henne hålla en träning idag och den var himla bra:). Får se om hon kan hjälpa mig och min surtant lite.

Oavsett vad du väljer så får du nog en inspirationsboost ändå. Cornelisen har jag aldrig hört så det hade jag valt i alla fall!

Klart du ska testa och träna :D Alltid ger det något!

Det är en ganska nykläckt liten hingstbäbis e: Warsteiner ue: Highlight
Är för närvarande mörk fux men blir nog skimmel.

Ja, nästan!
Kontraktet är påskivet men köparna måste bara få sitt sålt först innan köpet går igenom :crazy:

Så länge hyr vi det nya huset och Latin har redan flyttat dit :bump:

Ja det ska bli kul att träna:). Får se om denna tränaren har något mirakelmedel med att fixa till bjudningen på häxan surtant:p. Tömkörde ikväll och då var det minsann inte något fel alls på bjudningen...

Adelinde ska jag absolut se, det är så himla när att jag inte kan missa det! Blev så sugen på att kolla på EG också-men tror att han kommer tilbaka igen-så jag hoppar nog över honom denna gången:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?