Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 7
Det var tre olika hästar som veterinären bedömde i olika grad hade förtvinad trapezius. Sen har jag ALDRIG sagt mig vara kunnig öht på ämnet. Det är ju därför jag går kurs för att lära mig. Det finns dessutom mkt kunskap här på buke (uppenbarligen eftersom alla vet så mkt bättre än mig). Jag tycker också att det är riktigt shitty attityd (as always) från så många av er. Varför i hela friden måste det dumförklaras hela tiden? Jag vill lära mig mer men reaktionen jag får är "du kan inte skit bara så du vet". Jaja, sure fine whatever ocv vad kan man vänta sig.
Oj det var brett !
Kl
Men är det inte väldigt troligt ändå att hästen fioranos vet bedömde troligtvis hade atrofi pga sadel tryck men att Fiorano inte kan skilja det från andra hästar som har stora bogblad och höga mankar osv samt som jag skrev tidigare , att många faktiskt inte kan bedöma muskelstatus alls och/eller har missuppfattat vad som är en omusklad/musklad häst ?
Jag tycker det låter som helt enkelt en stor missförstånd gällande hur trapesius ser ut i vila och att man glömt exteriören på de hästar man visat här på många bilder . Som väl Fio och Traceys sa så just många ädla hästar med fullblods inslag har ju just de här markerade bogbladen och höga frampartierna .
Det var tre olika hästar som veterinären bedömde i olika grad hade förtvinad trapezius. Sen har jag ALDRIG sagt mig vara kunnig öht på ämnet. Det är ju därför jag går kurs för att lära mig. Det finns dessutom mkt kunskap här på buke (uppenbarligen eftersom alla vet så mkt bättre än mig). Jag tycker också att det är riktigt shitty attityd (as always) från så många av er. Varför i hela friden måste det dumförklaras hela tiden? Jag vill lära mig mer men reaktionen jag får är "du kan inte skit bara så du vet". Jaja, sure fine whatever ocv vad kan man vänta sig.