Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Haha, jag körde också ifrån min sadelgjord när jag skulle tävla idag :rofl:

Fick lånat av en snäll tjej i sekreteriatet men framridningen till första klassen hanns ju inte riktigt med... Så det blev blygsamma 61%.

Men sedan blev vi placerade i LA-debuten på 64,7% :love:

Det låter som oförtjänt dåliga poäng, jag är säker på att ni var bättre än så.

Men nu fick han ju miljöträning i alla fall och det är jättebra !

Det finns inga pay and ride du kan åka på? det tänkte jag försöka göra med min pålle innan första riktiga starten. Känns som om det skulle behövas :angel:

+ fio
Ja, det var tråkigt med så kassa procent men eftersom jag är nöjd med hur han uppförde sig (att han var spänd är ju en sak, kunde ju hittat på rena dumheter med) och jag såg hur procenten var fördelade både i LBn och LAn så är jag inte jättenedslagen.
Nu blir det inga mer tävlingar iår men vi startar om till våren.

Ja det måste man. Står det inte i programmet att lättridning tillåts får man inte rida lätt.

KL

Här ska ni få beskåda min 46%-ritt ;) Spänd häst och ytterst slarviga vägar osv då jag var fullt upptagen med att han inte skulle lägga av helt och helt enkelt stanna :p (som ni ser glömmer jag tom bort att hälsa i slutet och klappar hästen istället).
Håll till godo, kommer nog aldrig (förhoppningsvis) dela med mig av ett så uselt resultat igen :grin: http://youtu.be/XSi26Wf2k1o

Men vilket skämt! Hur f-n kunde ni få de procenten på den ritten?? Människan måste ju ha haft en fis på tvären! Jag kollade inte på hela ritten men ni skulle garanerat ha haft 55% +. Att ge det där under 50% är ju ett skämt. :mad:

Efter att ja sett din film så kan jag än en gång konstatera att hon dömmer väldigt märkligt. För bättre än 46% tycker jag att det var!

Kl
Håller med övriga ... 46 procent med tanke på hur många som rider extremt dåliga ritter på 55 blir fascinerande . Vad låg övriga placerade på ?

Spänd och troppig och lite slarviga vägar som resultat men ändå .men beror nog mkt på startfältet så blir det ju .

Senast ändrad:

5 av 19st som kom över 60%, 9 av 19 under 55% och 4st under 50% (ett par stycken på 50-51% med).
Vinnaren hade 78% och 2:an 66%

Klart man inte ska GE bort poängen hursomhelst, men alltså... (tänker på resten nu med).

Senast ändrad av en moderator:

Jag förstår poängen med tanke på hur resten var fördelade också.
Nästa tävling ska jag försöka planera in för en annan domare -får vi lika kasst då så gör jag ju helt klart något jättefel mer än att sitta på en spänd häst ;)

Glöm bort dom där poängen kvickt!! Finns inget med dom som har något med verkligheten att göra.

5 av 19st som kom över 60%, 9 av 19 under 55% och 4st under 50% (ett par stycken på 50-51% med).
Vinnaren hade 78% och 2:an 66%

Klart man inte ska GE bort poängen hursomhelst, men alltså... (tänker på resten nu med).

Alltså det är en LB! Hur gick vinnaren om du hade 46%, som Totilas :confused:

Vinnaren är en klubbkompis till dig ;) Blev lite förvånad att hon red en Lb1 klass på sin häst faktiskt

Aha.. Ja jag förstår för det första inte varför hon envisas med att tävla för oss , hon bor ju aslångt härifrån :D

Jag vet vem en av de placerade är iallafall.. vilket gör att jag ännu mindre förstår de här 46%

he he he hon borde ju tävla för oss när hon bor närmast oss ;)

Mooi, kom till oss och träna programridning onsdagen den 14e november för LM om du inte bor för långt bort från L-E :) Kan ju vara nyttigt att komma ut mycket om hästen är spänd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar